Jump to content
  • 0

Hjälp mig hitta filmtiteln


wolfinger

Fråga

Hjälp mig hitta filmtiteln

Jag var inte riktigt nykter och jag såg tyvärr bara slutet på en rysare/thriller som visades på SVT om jag minns rätt. Känner mig ganska säker på att filmen sändes på sommaren. Det var samma år som fotbolls-VM i Tyskland - 2006.
Handlingen i slutet av filmen: En kvinna sitter inlåst i en lägenhet i en skyskrapa. Hon hålls fången av en annan kvinna och får mat m.m. genom nån slags lucka. Cellen innehåller fotografiska/visuella effekter, så att den fångna kvinnan inte kan se t.ex hur det går till när hon får in maten i sin cell m.m. Men i slutet av filmen lyckas den fångna kvinnan överlista systemet och det blir istället den kvinna som hållit henne fången som fastnar i fällan och blir inlåst. Rollerna blir ombytta. I slutet av filmen ser man den fångna kvinnan desperat banka och ropa på hjälp högt uppe bakom ett fönster i skyskrapan. Men ingen hör eller ser henne.
Jag vill gärna se filmen i sin helhet och i nyktert tillstånd. Kanske någon av er har sett filmen och kommer ihåg vad den heter? Eller kanske någon kan ge mig söktips som leder till att jag hittar den via google/internet? Har försökt, men inte lyckats. Jag . Det var en färgfilm.
Link to comment
Share on other sites

0 svar på denna fråga

Rekommenderade inlägg

Det finns inget svar på denna fråga än.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara på denna fråga...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...