Jump to content

Bullshit - bästa showen just nu!


Fortesque

Rekommenderade inlägg

haha ja jag diggar den serien. penn och teller är underbara. Snacka om att dom totalsågar i stort sett alla. :up:

 

Precis, inget är heligt - och dom öppnade verkligen ögonen på mig med vissa ämnen - som t ex Dalai Lamas närmast fascistioda inställning till vissa saker. Eller att Greenpeace genom att övertala afrikanska stater att inte ta emot genmanipulerad mat (för det är ju fel), med följden att folk dog av svält! Ibland kan dom vara lite småaktiga, men fn vad bra det ofta är.

Link to comment
Share on other sites

Penn & Teller: Bullshit! är det bästa TV-programmet som går nu tycker jag. De avsnitten som bygger på kritik mot pseudovetenskap och religioner är helt klart bäst. Vissa andra avsnitt är tyvärr knäppa och dumma eftersom de är tokliberala (t.ex. avsnitten om vapenkontroll, droger och passiv rökning) - både Penn och Teller är ju libertarianer, precis som bl.a. Clint Eastwood, Charlton Heston och Hugh Hefner. Dom har en ganska skruvad inställning till hur frihet ska hanteras i USA.

Trots det så är ju även dom knäppa avsnitten underhållande.

Link to comment
Share on other sites

Eller hur? Tycker verkligen dom ändå bidragit med något nytt och väldigt viktigt inom amerkikansk tv-underhållning (för i grund och botten är det ju vad det handlar om, låt vara underhållning som lär eller avskräcker en...). I synnerhet när USA "skakas" av så mycket tillbakagångs-propaganda med en president i spetsen som leder de bokstavstroende bibelläsarna mot nya erövringar både på hemmaplan och i världen utanför. I ett samhälle som börjar bli så sjukt och åsiktsinfekterat, blir man faktiskt förvånad över att Bullshit överhuvudtaget tillåts existera.

Men jag håller med - ibland drar dom frihets-ivern lite väl långt och det har hänt ett par gånger att sitter och nickar med dom roat, för att sedan sätta kaffet i halsen när de börjar propagera för friare vapenlagar.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...