Jump to content

EE på bio?


Rekommenderade inlägg

  • Svar 48
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag har planerat att tillsammans med min bror och hans kompis se alla tre i sträck så fort vi får tag i ROTK EE.

 

Det skulle ju va nåt i stil med en sista dödsryckning att köra alla tre på bio nu till jul när man kan köpa boxen på dvd osv...

 

Är man nyfiken på att se alla på bio är det ju bara att kolla med närmaste biograf, men jag har inte hört nåt om det.

Link to comment
Share on other sites

Känner inte till något sånt, men man kan ju alltid hoppas. Tyvärr brukar sånt där alltid vara i Stockholm, ev. också i Göteborg och Malmö.  <_<

Nejdå, folkets hus i den lilla byhålan jag kommer ifrån hade ett sagan om ringen maraton med de båda förlängda versionerna av FOTR och TT följt av bioversionen av ROTK vid jul förra året. I först pausen serverades lembasbröd och i andra pausen serverades det orch soppa (vet inte om det var soppa gjord på orcher eller hur de menade) Hur som helst gick jag inte på detta eftersom mina ben skulle domnat bort på en halvtimme med tanke på att det inte är allt för mycket benutrymme. Skulle däeremot den "riktiga" bion, som jag brukar gå på, ha ett maraton skulle jag inte tveka en sekund.

Link to comment
Share on other sites

Känner inte till något sånt, men man kan ju alltid hoppas. Tyvärr brukar sånt där alltid vara i Stockholm, ev. också i Göteborg och Malmö.  <_<

Nejdå, folkets hus i den lilla byhålan jag kommer ifrån hade ett sagan om ringen maraton med de båda förlängda versionerna av FOTR och TT följt av bioversionen av ROTK vid jul förra året. I först pausen serverades lembasbröd och i andra pausen serverades det orch soppa (vet inte om det var soppa gjord på orcher eller hur de menade) Hur som helst gick jag inte på detta eftersom mina ben skulle domnat bort på en halvtimme med tanke på att det inte är allt för mycket benutrymme. Skulle däeremot den "riktiga" bion, som jag brukar gå på, ha ett maraton skulle jag inte tveka en sekund.

Okeeej, då kanske man kan hoppas på nåt i Uppsala också. :)

Det är faktiskt Sveriges fjärde största stad, om man räknar antal invånare. :P

Link to comment
Share on other sites

hehe, ska se alltihop hos en kompis så jag är säker.

 

Är ni mindre, dvs, går in grundskola och har tillgång till någon form av fritidsklubb kan man kolla med dem, vet att en del fritidsgårdar kört eget race med trilogin förut..

 

Finns inte någon med lokal och projektor här i stockholm som har lust att slänga upp en maratondag?

Link to comment
Share on other sites

Har nu sett EE och jag blev väldigt glad :) (Fråga inte hur jag har sett den).

Vill inte avslöja så mycket, men den är otroligt mycket bättre!

 

Fast jag har en fråga angående Saruman.

 

Läs inte detta om du vill se i filmen istället.

 

När Saruman står uppe på sitt torn i Isengard , då förstör Gandalf hans stav där nerifrån.

Sen när staven är förstörd så övertalar Theodin, "Wormtounge" att han ska komma ner och byta sida. Då blir han slagen av Saruman, sen står saruman och pratar med Gandalf. Då reser sig "Wormtounge" och sticker en kniv i Sarumans hjärta, som ramlar ner och dör.

 

Nu till frågan, är det så han dör? Har för mig att han kommer ner och gandalf bryter den mitt itu med benet.. aja jag vet inte.

 

Hoppas jag inte förstörde så mycket =P

 

ArA

Ändrad av ArA
Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Allt är i spoilertext nedan:

Nu till frågan, är det så han dör? Har för mig att han kommer ner och gandalf bryter den mitt itu med benet.. aja jag vet inte.

 

 

Antar att du menar i boken. Där överlever Saruman ända till slutet av boken och befinner sig i Fylke när Hoberna kommer tillbaka i slutet på ROTK. Han har Omstunga med sig och det är först där som Ormstunga dräper Saruman. Om jag minns rätt....

 

EDIT: Glömde ta bort nån tag som kommit med av missstag...

Ändrad av Manetheren
Link to comment
Share on other sites

Måste säga att spänningen är rätt hög på EE nu. Tittade på bio versionen för ett par dar sen, och nu, sen jag visste vad som skulle komma extra, (en del av det iallafall) så tittade jag efter var det skulle klippas in. Fick inte ihop det riktigt. I de andra filmerna har PJ inte ändrat något om jag har sett rätt. Han har bara lagt till filmklipp. Men i ROTK har jag svårt att se hur det skulle fungera. Både vid Saurons språkrör och vid Scenen med Saruman, måsta han väl nästan ändra en del för att det ska bli rätt.

Aja får väl se hur han gör. Bara 3 dar kvar nu...

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...