Jump to content

Twin Peaks Geeks


Rekommenderade inlägg

Visst gillar man Twin Peaks :)

 

Såg serien för första gången förra året och blev förälskad i den direkt. Vilken atmosfär och karaktärer serien besitter. Angående den andra säsongen så hade jag inga större problem med den. Fram till det avslöjades om Lauras mördare tyckte jag den var riktigt bra och hängde bra ihop med den första säsongen.

 

Sen tog serien en annan inriktning, något som även det fungerade för mig men som inte var lika klockrent som "första delen". Sen avslutades det riktigt snyggt och magiskt när Lynch/Frost kom tillbaka igen för sista avsnittet.

 

Kan även tipsa om Twin Peaks-tråden på forumet, där några olika recensioner på serien är samlad.

Link to comment
Share on other sites

Såg serien för första gången förra året och blev förälskad i den direkt. Vilken atmosfär och karaktärer serien besitter. Angående den andra säsongen så hade jag inga större problem med den. Fram till det avslöjades om Lauras mördare tyckte jag den var riktigt bra och hängde bra ihop med den första säsongen.

 

Sen tog serien en annan inriktning, något som även det fungerade för mig men som inte var lika klockrent som "första delen". Sen avslutades det riktigt snyggt och magiskt när Lynch/Frost kom tillbaka igen för sista avsnittet.

 

Kan även tipsa om Twin Peaks-tråden på forumet, där några olika recensioner på serien är samlad.

Kan bara hålla med i ditt tyckande om seriens andra säsong - både det bästa och det sämsta finns där enligt mig. Bortsett från Pilot-avsnittet så innehåller andra säsongen flera av de mest magiska stunderna som Twin Peaks har!

 

Jag vill också tipsa om Twin Peaks-tråden i tv-delen av forumet. :)

 

Har du sett Fire Walk With Me förresten, Living Dead Girl? Jag frågar eftersom jag råka älska den filmen mer än nästan någon annan film...

Link to comment
Share on other sites

Såg serien för första gången förra året och blev förälskad i den direkt. Vilken atmosfär och karaktärer serien besitter. Angående den andra säsongen så hade jag inga större problem med den. Fram till det avslöjades om Lauras mördare tyckte jag den var riktigt bra och hängde bra ihop med den första säsongen.

 

Sen tog serien en annan inriktning, något som även det fungerade för mig men som inte var lika klockrent som "första delen". Sen avslutades det riktigt snyggt och magiskt när Lynch/Frost kom tillbaka igen för sista avsnittet.

 

Kan även tipsa om Twin Peaks-tråden på forumet, där några olika recensioner på serien är samlad.

Kan bara hålla med i ditt tyckande om seriens andra säsong - både det bästa och det sämsta finns där enligt mig. Bortsett från Pilot-avsnittet så innehåller andra säsongen flera av de mest magiska stunderna som Twin Peaks har!

 

Jag vill också tipsa om Twin Peaks-tråden i tv-delen av forumet. :)

 

Har du sett Fire Walk With Me förresten, Living Dead Girl? Jag frågar eftersom jag råka älska den filmen mer än nästan någon annan film...

 

Skojaru, ser den filmen mest hela tiden. Den är min godnattsaga, jag förstår inte alls alla som säger att den är så dålig. Precis som i säsong 2 finns vissa av de riktiga guldkornen även i filmen. Den jättelånga tåg-sekvensen är helt fantastisk tycker jag, men andra verkar bara tycka att den förstör hela mysteriet kring Laura och vad som hände. Jag tycker snarare att den förklarar, på ett jättebra sätt, det är underbart rått :) I och för sig så älskar jag blod, men Lynch lyckas alltid göra det makabra till något mer.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Twin peaks...vad kan man säga.. Det är som med Lost, första säsongen var kanon, sen gick det helt åt skogen. Vet inte varför de skulle flippa ut totalt. Snacka om idébrist.

Beror ju på vilket parti av 2:a säsongen du syftar på. Jag kan ju inte påstå att det var tal om någon idébrist under första halvan av andra säsongen, men den har ju en liten svacka på ett antal avsnitt där man kan tala om idétorka, tills de avslutande episoderna blåser nytt liv i serien och intresset har ju - så här 20 år senare, fortfarande inte dött, så andra säsongen är inte dålig och fantasilös även om det finns perioder. Men det klassiska man får höra om Twin Peaks är ju just att det var bra men "flippade ur", och det beror ju på vilken person man är. Själv älskar jag de många oförklarliga partierna med serien. :)

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...