Jump to content

Nästa Batman?


Yojimbo

Rekommenderade inlägg

  • Svar 38
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Filmstar

Nja, jag skulle nog klara mig utan fler Batman-filmer. Efter Inception vill jag hellre att han fortsätter skriva kluriga manus som han sen kan göra bra film av. Att "binda" sig vid ett universum som Batmans tror jag kan hindra Nolans kreativitet, tyvärr.

Nej, det tycker jag också. Det sa jag redan efter Batman Begins att det räcker. Men när det är klart att han gör en trea så får man hoppas på det bästa. Sen är han klar och kan fortsätta göra nästa fullpoängare a la Memento :up:

Link to comment
Share on other sites

Sen är han klar och kan fortsätta göra nästa fullpoängare a la Memento :up:

Håller med till fullo! :D

Sen kan jag avslöja att The Riddler kommer blir nästa Batman-skurk. Jospeh Gordon-Levitt verkar blir mannen för rollen(Länk). Om jag inte hade fått det pekat i ansiktet hade jag aldrig tänkt honom i den rollen, men nu när det finns där känner jag att han kan komma att bli riktigt bra!

Link to comment
Share on other sites

Sen är han klar och kan fortsätta göra nästa fullpoängare a la Memento :up:

Håller med till fullo! :D

Sen kan jag avslöja att The Riddler kommer blir nästa Batman-skurk. Jospeh Gordon-Levitt verkar blir mannen för rollen(Länk). Om jag inte hade fått det pekat i ansiktet hade jag aldrig tänkt honom i den rollen, men nu när det finns där känner jag att han kan komma att bli riktigt bra!

Vi ska nog ta både ryktet om Riddler och Joseph Gordon-Lewitt med en nypa salt än så länge, då inga direkta källor finns ännu. Riddler är ju fienden som har klart lägst odds för den tredje filmen och en skurk som passar bäst in i Nolans tänk om man ser till tidigare filmer, så där kan spekulationerna träffa rätt - dock känns Riddler så uppenbar och given att jag har svårt att se hur Nolan ska få den extra boosten till sin tredje film.

 

Joseph Gordon-Lewitt har jag inget direkt emot- det låter intressant efter att ha sett Inception, men jag hoppas nästan på något mer spännande val - något mer oväntat, som Eddie Murphy-ryktet ungefär. Anthony Hopkins kanske? En betydligt äldre antagonist hade varit intressant. Om Gordon-Lewitt blir den stora birollen så har han ohygligt mycket att leva upp till, men sedan får jag ju komma ihåg att jag var lite småbesviken över valet av "den godhjärtade kvinnoflörtaren" Heath Ledger i rollen som Jokern inför The Dark Knight, innan jag fick se hur han skulle se ut. På den tiden hoppades jag att de hellre plockade in Jack Nicholson igen. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Mja, The Riddler vore ju ingen dum skurk egentligen, om man tänker sig en högst mänsklig bad guy som kan fixa fällor och vara allmänt klurig.

Med tanke på hur lite superhjälte Nolans Batman är, så vill jag inte ha nån muterad mupp med superstyrka som kan flyga och fisa missiler.

Link to comment
Share on other sites

Känns en aningen tråkigt om Nolan nu skulle köra på The Riddler som huvudantagonisten i den avslutande filmen med tanke på att dessa rykten uppstod förhållandevis snabbt när det blev klart att en tredje film skulle komma. Vill Nolan själv ha med The Riddler skall jag inte motsätta mig, men jag vill inte att The Riddler skall vara med endast för att publiken vill det.

 

Tycker även att tanken på en skurk skriven direkt för filmen låter förträffligt, har de en bra idé och tror på det tycker jag att de kan köra på det. Men detta får mig också att undra varför kan de inte skriva om någon annan karaktär som redan finns, men som är intressant nog? Rykten gick väl även om The Penguin, men att han var för överdriven och inte skulle platsa. Varför kan de inte tona ned karaktären så att han skulle passa i filmen? Eller annan valfri karaktär som är intressant.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Tycker även att tanken på en skurk skriven direkt för filmen låter förträffligt, har de en bra idé och tror på det tycker jag att de kan köra på det. Men detta får mig också att undra varför kan de inte skriva om någon annan karaktär som redan finns, men som är intressant nog?

Håller helt med. The Joker i TDK har ju inte mycket alls med seriefiguren att göra, men det spelar ju inte så stor roll, åtminståne inte för mig, bara karaktären är välskriven.
Link to comment
Share on other sites

The Riddler skulle kunna funka. I The Dark Knight var ju Batman på efterkälken mest hela tiden och hängde inte med i svängarna när Jokern var i farten. Tredje filmen skulle kunna bli mer av en hjärnornas kamp mellan Batman och Riddler, som hittar en jämlike i Bruce. Hursomhelst litar jag på Nolan & Co, och hoppas det blir en grym tredje (och sista) film.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...