Jump to content

Bästa ljussabelstriden


Franslingonkrans

Bästa ljussaberstriden  

43 members have voted

  1. 1. Bästa ljussaberstriden

    • Qui Gon Jin- Darth Maul
      0
    • Qui Gon Jin/ Obi Wan Kenobie- Darth Maul
      9
    • Anakin Skywalker/ Obi Wan Kenobie- Count Dooku
      1
    • Master Yoda- Count Dooku
      9
    • Obi Wan Kenobie- Darth Vader
      2
    • Luke Skywalker- Darth Vader Round 1
      5
    • Luke Skywalker- Darth Vader Round 2
      17


Rekommenderade inlägg

hmm, den bästa ljussabel striden? hmm, den va jäkligt svår faktiskt men jag tycker att när qui-gon/obi-darth maul slåss är riktigt bra faktiskt. Det är väl den scenen som drar upp episode 1. På tal om morötter så var jag tvungen att se de två senaste Star Wars filmerna efter att ha sett trean, fy fan va fult gjort Yoda är i ettan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Svar 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...

Ja jag håller med dig. Den bästa striden är i särklass i den sista filmen då Luke och Darth Vader fäktas och Kejsaren hejar på. Den är underbar!

 

I de tre första filmerna (eller de tre sista) är nog min personliga favorit då man för första gången får se Yoda slåss mot Count Duko. Det kommer lite som en chock då Yoda plötsligt hoppar runt i luften med sin lilla ljussabel och gör vålter!

Link to comment
Share on other sites

Ja jag håller med dig. Den bästa striden är i särklass i den sista filmen då Luke och Darth Vader fäktas och Kejsaren hejar på. Den är underbar!

 

I de tre första filmerna (eller de tre sista) är nog min personliga favorit då man för första gången får se Yoda slåss mot Count Duko. Det kommer lite som en chock då Yoda plötsligt hoppar runt i luften med sin lilla ljussabel och gör vålter!

 

Haha just ja! Man fnissade lite för sig själv första gången man såg Yoda hoppa runt som en groda. Tycker faktiskt att han inte passar in i den stilen.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Det finns ett tydligt problem i samtliga nya filmer, som direkt påverkar ljus-sabel fighterna vi snackar om här - stämningen!

I 5 och 6an är anslaget så tungt att man kan ta på det - och ser man filmerna i ett svep blir det extra tydligt. I slutet av 3:e filmen gnäller Anakin som en tjurig tonåring "I hate you!" till Obi. Jämför det med när Luke fullkomligt vrålar av ursinne när Vader hotar att även "turna" hans syster till den mörka sidan. Jag menar, Luke tuggar ju praktiskt taget fradga i slutet på scenen precis innan han "tar" Vaders hand...!

Det är ingen slump att just den fajten vinner en sån här omröstning - även om man är mer inne på flashiga effekter och Yoda-fighter.

Rent generellt tycker jag inte sådär hemskt illa om de nya filmerna - de fungerar i sin egen tid. Men de kan inte jämföras med de gamla rullarna och misstaget tycker jag var att försöka knyta ihop alla filmer till en serie. Det hade varit ok att fortsätta göra star wars-film, men de kunde gärna ha fått varit fristående av respekt för de gamla filmerna.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jag röstade på Luke Skywalker- Darth Vader round 1.

 

Den fighten är klart den mest dramatiska/effect fulla. Bara scenen när de står i röken med de röda trappstegen är så jäkla lyckad.

 

Långa tagningar på "bron" med mycker sönder huggna saker.

 

Ta och titta på den igen...

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...