Jump to content

fix Idé


Rekommenderade inlägg

Jag tror inte oseriösa personer skulle vara ett problem. Skulle det komma några såna skulle de vara i minoritet, och det skulle vara de som blev utskrattade om de började kritisera.

 

éowyn kul att du också nappade på idén. trodde nästan att det var ett upptåg i din smak och var förvånad att du inte reagerade. Hår eller inte, du måste vara éowyn, det säger ju sig själv. :P

 

Det här med håret förstår jag inte alls ved ni menar. Jag försöker hålla mig kortklippt och jag tycker det växer så det knakar. :D

 

Manetheren det här snacket om Lestat och klänning gjorde mig lite orolig. Men kom du gärna som Arwen. Man skulle ju iallafall känna igen dig då.

 

Sedan var det prat om en logga. Vad tycker ni den skulle innehålla då. Är rätt hyfsad på att teckna och skulle kunna slänga ihop en skiss av nåt slag. Fram med förslag bara.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hm få se nu, ni vill alltså ha en hel bild som logga? Väntade mig något enklare som skulle platsa på t ex en flagga eller liknande. Men okej, ni menar en bild som symboliserar själva tillställningen Plus en logga som man kan ha på flaggan.

Okej, ska se om jag kan slänga ihop något så återkommer jag senare.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tycker att rödhåriga är heta, alv eller inte :P

 

Men undrar, är det någon som tänkt något mer på det här? Tänkt lite hur det skulle se ut då..

 

Om man skulle göra ett sånt här läger så skulle det vara ganska självberoende va? DVs. Man måste hålla koll på mat och sånt själv. Är det någon som förresten vet någe bra ställe på gotland?

 

Försökte spåna lite men hittade inget.. Var inne på lantmateriet och zooma lite, det finns ju många möjligheter iaf. Borde det inte vara någonstans i mitten på gotland eller ska det vara på någon kustremsa?

Link to comment
Share on other sites

He he det har du helt rätt i, men faktumet om skägget kvarstår väl?

 

Vill du vara alv finns ju alltid styltor. :P

 

Det här med loggon vill jag disskutera vidare om. Jag har nu skissat lite på ElendiIs förslag, men det har visat sig vara allt för svårt att få med allt så att det blir någon ordning på det hela. Vet inte alls hur jag ska lägga upp det, och ska jag försöka ha med allt får det inte plats utan att bli för smått.

 

Någon annan som har nåt förslag? gärna lite enklare...

Link to comment
Share on other sites

Intressant idé, frågan är bara hur lång tid det tar för någon med tillräckliga resurser att nappa. Jag nappade iaf direkt :)

 

Sen kommer ju nästa fråga, vad ska man vara? Funderar på dunedain, fastän jag har knåpat ihop ett eget quenya-namn. Om någon har tid och lust kan ni försöka lista ut vad det betyder, det ger en vink om vad jag heter IRL.

 

Om det här dras igång får ni gärna vänta tills jag har kommit ur lumpen, jag tror inte att befälen har så stor förståelse för att man ska dra ut och leka i skogen på något annat ställe, helt frivilligt :(

Link to comment
Share on other sites

Om det här dras igång får ni gärna vänta tills jag har kommit ur lumpen, jag tror inte att befälen har så stor förståelse för att man ska dra ut och leka i skogen på något annat ställe, helt frivilligt :(

Det är väl annars det hela grejen med lumpen går ut på. Att springa runt och leka i skogen. :P

Fast det är klart inte alltid frivilligt.

 

Vad gäller namnet överlåter jag åt någon annan att lista ut det. Är inte så bra på alvspråk. Någon som vet var man kan lära sig?

Link to comment
Share on other sites

Okej... gör väl ett inlägg sent omsider. Manetheren känner jag sen tidigare och han skickade ett mail och bad mig ta en titt på den här tråden. Trodde att jag "kan ha en del att tillföra".

Var på en fantasykongress 1995 i Stockholm, och det är fortfarande en av de största händelser jag varit med om. Har fortfarande nära vänner kvar som jag träffade där.

 

Jag får väl räkna mig som en av dem :D Kommer definitivt att räkna den kongressen som en av höjdpunkterna i mitt liv. En annan kom året efter när tre av oss bestämde oss för att träffas under några dagar för att diskutera fantasy i allmänhet, men också läsandet och skrivandet av detsamma (var för övrigt genom en skrivarkurs på kongressen vi lärde känna varandra). Det var några helt otroliga sommardagar i Dalarna med en vandring som kronan på verket.

 

Vi har träffats fler gånger under årens lopp och det har också varit riktiga toppar i livet. Grejen är väl den att man träffas och har gemensamma intressen. Resten ger sig själv, men huvudsaken är att man inte låter allt rinna ut i sanden. Både fantasykongressen och träffen i Dalarna började som drömmar. Drömmar som någon verkligen tog det där första steget mot att förverkliga.

 

(hmmm... väldans vad det här inlägget lät seriöst och allvarligt :P får väl bättra mig till nästa.)

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...