Jump to content

STAR WARS


tatfox

Rekommenderade inlägg

:down: såg just den senaste Star wars filmen och jag och min flickvän satt och tittade på varandra och nickade, japp vi stänger av. Hur kan dessa filmer skapa denna hysteri??????? skit dålig handling, dåliga skådisar mm mm mm. Och dessa svärd fäktar scener hur dåliga kan de bli?

Nä nu kastar jag alla gamla figurer jag hade som barn alla skepp och diverse farkoster på tippen!!!!!

Link to comment
Share on other sites

För det första finns det antingen en specifik del för just Star Wars på forumet eller en tråd som kallas "Filmer du just sett". Var det verkligen nödvändigt med en tråd för detta ämne?

 

För det andra är det lite lustigt att du klumpar ihop alla de sex olika Star Wars-filmerna i ditt omdöme av den senaste filmen. Speciellt skiljer sig de båda trilogierna väldigt mycket från varandra.

 

För det tredje så är påståenden som "Skidålig handling, dåliga skådisar mm mm mm" väldigt tråkiga och ger ingen större inblick i vad du egentligen ansåg var dåligt med filmen. "Varför var handlingen dålig?" och "Varför var skådisarna dåliga?" är ju betydligt mer intressant att höra en en ren smutskastning av filmen i fråga.

 

För det fjärde är det alltid trevligare om de inlägg man skriver på alla forum över internet är någorlunda välstavade och välordnade. I ditt inlägg återfinns bland annat två särskrivningar, som jag tror att du lätt hade kunnat åtgärda om tänkt efter lite.

Link to comment
Share on other sites

Jag håller med om att de tre senaste filmerna inte har någon charm över huvud taget, men de tre tidiga filmerna är ju ganska sköna ändå. Tycker inte man skall dra alla över en kant för att man råkat göra tre mindre bra uppföljare. Så är det ju med alla. Man smutskastar inte precis När Lammen Tystnar för att Red Dragon var dålig, eller hur?

 

Och släng inte dina figurer, de är värda hutlöst mycket pengar. Har för mig att Luke-figuren som gavs ut i tid till andra filmens premiär är värd runt fem eller sextusen.

Link to comment
Share on other sites

:down: såg just den senaste Star wars filmen och jag och min flickvän satt och tittade på varandra och nickade, japp vi stänger av. Hur kan dessa filmer skapa denna hysteri??????? skit dålig handling, dåliga skådisar mm mm mm. Och dessa svärd fäktar scener hur dåliga kan de bli?

Nä nu kastar jag alla gamla figurer jag hade som barn alla skepp och diverse farkoster på tippen!!!!!

 

Jag har inte sett den senaste Star Wars-filmen, men jag tycker inte att de två "nyare" filmerna är något vidare. Ska det vara Star Wars, ska det helt klart vara de gamla filmerna! Enligt mig är det alldeles för mycket effekter och datoranimerat i de nya... Men det är dock roligt att kolla på de nya filmerna ändå. Man får ju faktiskt en helhet och får en historia om vad som hänt innan de första Star Wars-filmerna.

 

Jag anser inte att skådespelarna är så värst bra i de nyare filmerna, men så dåliga är de väl ändå inte? Just fäktar scenerna imponerar mig, då det säkerligen är ganska svårt att lära sig scenerna utantill.

 

En sak till. Vill bara påpeka att du kritiserar filmernas handling och du förstår dig inte på denna Star Wars-hysterin... Det är väl svårt för vissa att förstå varför vissa personer gillar olika saker, men tydligen har du själv gillat Star Wars-filmerna då du har kvar gamla figurer och annat.

 

Frågar du mig tycker jag inte du ska kasta leksakerna. :)

Link to comment
Share on other sites

:down: såg just den senaste Star wars filmen och jag och min flickvän satt och tittade på varandra och nickade, japp vi stänger av.

 

Döm inte en film förrens du sett klart den.

 

Precis, en film kan snabbt ta vändning från dålig till bra. Säker på att ni valde rätt film då? Jag fattar inte hur ni kan tycka Episod III är dålig överhuvudtaget. :blink:

Helt klart den bästa av de "nyare" Star Wars filmerna, enligt mig.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

Ett av de stora problemen med de nya filmerna är att de ser "modernare" ut än originaltrilogin. Då menar jag inte ur en bildkvalitets och ljud-synvinkel, utan helt enkelt att allt från kulliser till skepp och rustningar (för att inte tala om alla jäkla robotar som springer omkring) ser för tjusigt ut.

 

Men om man hade varit 13 år och sett Ep 1-3 på bio hade jag nog varit helt såld.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
:down: såg just den senaste Star wars filmen och jag och min flickvän satt och tittade på varandra och nickade, japp vi stänger av. Hur kan dessa filmer skapa denna hysteri??????? skit dålig handling, dåliga skådisar mm mm mm. Och dessa svärd fäktar scener hur dåliga kan de bli?

Nä nu kastar jag alla gamla figurer jag hade som barn alla skepp och diverse farkoster på tippen!!!!!

You mad man! Sälj prylarna på ebay istället, du kan få fett pröjs.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
:down: såg just den senaste Star wars filmen och jag och min flickvän satt och tittade på varandra och nickade, japp vi stänger av. Hur kan dessa filmer skapa denna hysteri??????? skit dålig handling, dåliga skådisar mm mm mm. Och dessa svärd fäktar scener hur dåliga kan de bli?

Nä nu kastar jag alla gamla figurer jag hade som barn alla skepp och diverse farkoster på tippen!!!!!

Jag antar att du sett alla filmer och inte utgått ifrån en av filmerna det vore dumt annars, du kanske har vuxit ifrån scifi genren...vad vet jag. Men jag personligen anser att Star Wars är en fantastisk rymdsaga som slår vilken sience fiction film som helst.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

För mig handlar det mer om det "universum" som en man har byggt upp från ingenting. Filmerna är inga mästerverk, men de är ändå den sorts underhållning som har följt mig sen jag var 4 år gammal.

 

Bara tänk på att den första filmen gjordes under 1976! Men de håller helt klart än idag.

 

 

Så om någon inte uppskattar 30 års filmhistoria, 6 filmer, specials effects evolution.....så är det ok.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...