Jump to content

Vilken episod ska vi börja titta på?


lassebubb

Rekommenderade inlägg

Hej alla Glada starwars Fans

 

Jag är själv uppfödd med starwars och vad allt det nu innebär. Dem har format ens drömmar som barn och har verkligen satt sin prägel på ens fantasier som barn och även till viss del som vuxen.

 

Nu står jag inför den stora uppgiften att jag verkligen vill visa dessa kult filmer för min tjej som inte har sett dessa filmer än...hon tycker inte att själva schangern "sci-fi" är bra....

 

Hon ger dem inte ens en chans...

I mitt tycke så är dessa filmer verkligen kult filmer som förändrat filmskapandet ..... det är näst intill allmänbildning att ha sett Star wars filmerna.

 

Någon som har några tips på hur jag skall få henne att se filmerna med andra ögon och kanske ge dem en chans eller 2?

 

Om jag nu lyckas vilken episod tycker ni då att vi skall börja titta på ? Ska vi starta som man gjorde som barn och se första filmen(episod 4) från 1977 eller ska man se dem i "kronologisk" ordning?

 

Tacksam för fina tips/ Lasse

Link to comment
Share on other sites

det är näst intill allmänbildning att ha sett Star wars filmerna.

Det är DEFINITIVT allmänbildning att ha sett Star Wars-filmerna! Säg det till henne. Är hon skeptisk till att det är för mycket overkliga saker - eller om hon är historieintresserad, då kan du ju bara säga att Star Wars är ett storslaget historiedrama fast miljön är utbytt mot en annan galax. Gillar hon Braveheart så säg att första trilogin är snäppet över Braveheart i historisk och känslofylld storslagenhet (åtminstone Ep.V). :)

 

Jag tycker man ska börja från Ep.IV för att få den rätta bilden av hur Star Wars ska vara.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...