Jump to content

Six feet under


Peo

Rekommenderade inlägg

roadie, du vet väl vad mamma brukar säga: säg inte att det är äckligt förrän du smakat på det :lol::lol::lol:

 

Jo, Claire och Ruth gillar jag väldigt mycket. Mycket sköna personer, men det är lite synd om mamman att hon aldrig får någon kärlek från sina barn.

 

 

Och Brenda börjar verkligen flippa ut nu, även fast jag tycker hon är very cool.

 

roadie: håll med om att du va kul när Federico smög hem, och att efteråt så satt ju tjejerna och pratade om att det troligen är någon machothing för att han ville fixa hemmet själv. :up:

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 34
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Filmstar

Mmm, Six Feet Under är mycket bra. Avsnitten har en förmåga att gå ut lite löst för att sen stegra intensiteten och mot slutet vill man inte att avsnittet ska ta slut. Man vill liksom att det ska vara söndagkväll igen när eftertexterna börjar rulla. He he, kul party Claire hamnade på. Och Brenda, vad håller hon på med egentligen? Ska hon öppna bordell snart, eller?! Hon verkar inte riktigt vara i balans i alla fall (om nu nån är det i serien). David är väl nästan den som verkar ha minst problem just nu.

 

Sen måste jag, liksom roadie, erkänna att jag, i början, började skruva lite på mig i soffan när grabbarna slätar av varann. Hur som helst, "it's all good", tycker jag. Och förresten, Lestat så var det bara en dröm... denna gång.

 

Och angående Ruth så är det kanske så att man måste ge för att få. Ruth kanske har varit lite dålig på det tidigare? Fast jag trodde Claire skulle vara lite snäll när hon kom hem från hippiehelgen. Kanske i nästa avsnitt.

 

Sen måste jag säga att de har hittat precis rätt personer till alla roller också. Som roadie nämde så är det inga fotomodeller direkt, utan vanliga snubbar och gummor.

Ändrad av Jojje
Link to comment
Share on other sites

six feet under är absolut bäst just nu. de tre senaste avsnitten har gjort att jag igen kollar på söndagen, istället för att spela in reprisen och kolla om jag får tid, vilket tyvärr har varit fallet det mesta av den här säsongen.

 

david och keith, ja. bra, bra! :D även om jag blev lite förtjust i advokaten, och höll på att slänga en kudde på tv:n när david förstörde chanserna där. när får keith hänga med på familjemiddag?

 

federico: whatever!

Link to comment
Share on other sites

six feet under är absolut bäst just nu. de tre senaste avsnitten har gjort att jag igen kollar på söndagen, istället för att spela in reprisen och kolla om jag får tid, vilket tyvärr har varit fallet det mesta av den här säsongen.

 

david och keith, ja. bra, bra! :D  även om jag blev lite förtjust i advokaten, och höll på att slänga en kudde på tv:n när david förstörde chanserna där. när får keith hänga med på familjemiddag?

 

federico: whatever!

Haha Frederico hade jag nästan glömt, han är så liten och hetsig, hahaha :lol:

Link to comment
Share on other sites

lustigt att 3 av skådespelarna förut varit med i samma film, en high school-rulle som heter can't hardly wait. "claire", "federico" och "gabriel" har varit med där... fast då spelade alla lika gamla, och fast det var flera år sen lauren ambrose äldre ut än i six feet under...

"nate" kan man se i truman show där han spelar jim carreys arbetskamrat.

Link to comment
Share on other sites

lustigt att 3 av skådespelarna förut varit med i samma film, en high school-rulle som heter can't hardly wait. "claire", "federico" och "gabriel" har varit med där... fast då spelade alla lika gamla, och fast det var flera år sen lauren ambrose äldre ut än i six feet under...

"nate" kan man se i truman show där han spelar jim carreys arbetskamrat.

Är "Nate" med i Truman Show, när syns han?

Link to comment
Share on other sites

lustigt att 3 av skådespelarna förut varit med i samma film, en high school-rulle som heter can't hardly wait. "claire", "federico" och "gabriel" har varit med där... fast då spelade alla lika gamla, och fast det var flera år sen lauren ambrose äldre ut än i six feet under...

"nate" kan man se i truman show där han spelar jim carreys arbetskamrat.

Är "Nate" med i Truman Show, när syns han?

han spelar som sagt jim carreys arbetskamrat, och han är med i en scen när han är på jobbet. peter krause uppmanar carrey att ta nåt uppdrag, som innebär att han måste åka båt, vilket han är livrädd för. jag minns inte riktigt, var så länge sen jag såg truman show.

Link to comment
Share on other sites

Oj oj oj, serien bara växer och växer.

 

Öppningen är så klockren med barn som ser santa döööö... :up:

 

En härlig jul med sex droger och rock 'n' roll, mixat med underbart vassa kommentarer i sarkasmens sköna tecken. Precis vad julen handlar om... :hypocrite:

 

 

Silent night, Holy night

All is calm, all is bright

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
Japp, Six Feet Under är riktigt riktigt bra. En serie som jag inte tröttnade på (som faktiskt var fallet med Sopranos). Gillade verkligen, kom jag plötsligt på, öppningssekvenserna med ett dödsfall. Finns tydligen Six Feet Under-tråd som jag tydligen skrev en del i, haha.

 

Psst, Richard Jenkins är det som spelar pappa Fisher men du skrev nog bara fel antar jag.

 

Jag gillade också öppningssekvenserna med ett dödsfallen riktigt mycket, gillade att det var såpass stor variation också - olyckor, ålderdom och mord - dessutom att dessa olyckor allt som oftast gick som en röd tråd genom avsnittet.

 

Har du sett samtliga säsonger - i så fall vad tyckte du om de avslutande avsnittet + finalen?

 

EDIT: Japp visst ska där stå Richard Jenkins där, tackar för det... :)

Link to comment
Share on other sites

Efter att först ha läst Ploxs recension av Six Feet Under och sedan hux flux läst igenom halva den här tråden så har jag bestämt mig - jag ska se Six Feet Under och jag ska börja nu så att jag har en skön tv-serie-höst i soffan. Så Plox får dra igenom min favoritserie (Twin Peaks) och jag drar igenom (en av) hans.

 

Sixfeetunder.jpg

 

Jag har tänkt köpa första säsongen omedelbart och sedan köpa på mig säsong för säsong. Säsongs-boxarna är ju för övrigt extremt snygga och skulle lika gärna kunna sitta som tavlor på väggen! Så nu får ni en till i Six Feet Under-kretsen. :D

Link to comment
Share on other sites

F*n vad najs Yojimbo! Tror och hoppas att du kommer att gilla det skarpt. Har du sett nåt ur serien tidigare?

 

Håller verkligen med om att boxarna är hur snygga som helst, dessutom är insidan av boxarna+discarna ungefär av samma kaliber. För att inte snacka om innehållet PÅ discarna! :up:

 

Måste säga att det är lite tomt nu när SFU-äventyret är över för min del - vill ha mer - men det är väl bara att gå vidare...

 

Och lovar dig Yojimbo att jag ska ta tag i Twin Peaks, ska bara vänta på att vädret blir lite sämre... ;)

Link to comment
Share on other sites

Tycker du bör se samtliga tre Nit89ram. Men eftersom jag håller Sopranos som den bästa tv-serien någonsin så måste jag nog säga att du ska börja med den. Men Six Feet Under är som sagt inte långt efter. The Shield är den bästa snut-serien jag sett och känns mer lättsam i sammanhanget (dock inte sett Wire än - som sägs vara något utöver det vanliga). Men jag hade som sagt börjat med Sopranos.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...