Jump to content

TV-spel & PC-spel


Rakii

Rekommenderade inlägg

Bra köp Spicoli, du kommer ha mycket kul med spelande framöver och se också till att utforska det som Live har att erbjuda, mestadels gamla roliga arkadspel och dylikt men kul som fan ändå att nöta Hyper Street Fighter 2, Mortal Kombat 3 och Castlevania: Symphoni of the Night. Vilka spel köpte du?

 

Grattis Spicoli! Jag har själv en rad med konsoler hemma, och den jag personligen har mest skoj med är Xbox 360.

Fast jag spelar i och försig mest fotbollsspel på den ;P I övrigt har jag inte testat live-funktioner. Kanske borde göra det..

 

Japp det var på tiden att man gjorde det, har varit så avundsjuk på alla kompisar som har det. Morsan är dock lite orolig att man kommer sitta hela dagarna framför en skärm som man gjorde när Playstation precis kommit. Live delen kommer jag troligtvis hänga en del på tror jag.

Rakii: Köpte ett fotbollspel och något annat som förtillfället glömt namnet på, har tyvärr inte kunnat pröva något av dom då jag gjorde misstaget att inte varit tillräckligt uppmärksam. Köpte spel till den äldre X-box modellen och för att kunna spela dom behöver man en extra hårddisk. Fast det där är löst nu.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 142
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kan det ha varit Fifa 07 eller Pro Evolution Soccer 6 du köpte av fotbollsspelen, båda är i alla fall riktigt bra även om PES 6 är en bitvis vassare titel med bättre spelglädje och mer att upptäcka än i Fifa där det reguljära går ut på, att sparka boll helt enkelt ur ett snyggt perspektiv fast med mindre spelglädje även om nu polaren tycker det är riktigt bra och sitter som fastklistrad.

 

Sen skulle jag vilja slå ett slag för bilsimulatorn Forza Motorsport 2, maken till bilspel har jag aldrig spelat sen Grand Turismo 3 A-Spec. Utmärkt att köra singel-player på, såväl som över Live eller med polarna. Lacka om bilar, köp och sälj samt räijsa för järnet.

Link to comment
Share on other sites

Kan det ha varit Fifa 07 eller Pro Evolution Soccer 6 du köpte av fotbollsspelen, båda är i alla fall riktigt bra även om PES 6 är en bitvis vassare titel med bättre spelglädje och mer att upptäcka än i Fifa där det reguljära går ut på, att sparka boll helt enkelt ur ett snyggt perspektiv fast med mindre spelglädje även om nu polaren tycker det är riktigt bra och sitter som fastklistrad.

 

Det är Pro Evolution jag menar, fast vet inte ifall det var nummer 6 i serien, tror de var 5:an då det var lite billigare. Tycker att PES är bättre än Fifa, då det helt enkelt känns mer realistisk, snabbare och har en stil som jag gillar och även som du säger bättre spelglädje. Spelar ju själv fotboll och har även ett stort intresse för det på olika sätt o tycker PES har lyckats bättre i utveckligen med att forma spelarnas rörelser och känslan i spelet. Fifa utvecklas inte alltid åt rätt håll för varje årgång som kommer tyvärr.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Rakii, gick ju på Nintendos nit igen och trodde att man skulle kunna koppa upp sig med den utrusning som följde med konsollen. Men ack, var ju tvungen att köpa till extra pryl. Har inte fått arslet ur ännu, men det ska väl bli av.

 

Var förresten hos en polare och lirade Guitar Hero på X-box 360. Maken till roligt lir, och då är jag inte ens något rockfan. Var ju hur kul som helst att gå lös på rocklåtar med surroundanläggningen på max. Rekommendeas för alla som gillar musik.

Link to comment
Share on other sites

Rakii, gick ju på Nintendos nit igen och trodde att man skulle kunna koppa upp sig med den utrusning som följde med konsollen. Men ack, var ju tvungen att köpa till extra pryl. Har inte fått arslet ur ännu, men det ska väl bli av.

 

Var förresten hos en polare och lirade Guitar Hero på X-box 360. Maken till roligt lir, och då är jag inte ens något rockfan. Var ju hur kul som helst att gå lös på rocklåtar med surroundanläggningen på max. Rekommendeas för alla som gillar musik.

 

Hm, behöver man "prylen" för att kunna tanka ner spelen som man köper via poäng?

 

Annars är ju Guitar Hero ett riktigt skönt lir jag bara testat några få gånger men blir ett självklart köp då jag fått mera pengar och armen har repat sig, har för stunden tydligen fått en muskelinlämnling som nästan gör det omöjligt att spela luftgitarr eller ens grejja med vänsterarmen överhuvudtaget. Men skönt partylir är det ju som sagt och visar att Xboxen har samma potential som Nintendos maskiner att skapa sköna spel att köra med vänner, ser fram emot att jamma till Danzig etc...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Moderator
Hm, behöver man "prylen" för att kunna tanka ner spelen som man köper via poäng?
Ja, alltså, "prylen" är den anordning som man kan anväda för att koppla en nätverkskabel in i Wii-konsollen. Utan pryl ingen nätkontakt, och det behövs ju om man ska ladda ner spel.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ser att jag har glömt att svara, svaret till Mannes fråga är att det finns till PC likaså. Men vad jag läst på olika forum etc... är att det ska rulla bättre och såklart felfriare på en Xbox samt att grafiken, pixlarna och den eventuella spelmotorn fungerar på betydligt bättre plan. Har spelat en del nu under senaste veckan och måste säga att det är riktigt bra för att vara ett first-person-shooter, att blanda in inslag med politiska skådningar, skräckelement som återfanns i System Shock-spelen såväl en inte alltför linjär eller stereotypisk spelmässig handling gör nog ändå detta till något av det bästa som kommit i år, men då har ändå inte Alan Wake, Skate och Mass Effect släppts. Notera däremot att jag inte tror ett dugg på Halo 3 som potentiellt bra spel...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Skate (Xbox 360, 2007)

 

ea_skate.jpg

 

Fick hem mitt efterlängtade exemplar av detta efterlängtade spel efter att ha nött demot konstant sedan det släpptes trodde jag skulle få en i ögonfallande liknande spelupplevelse, men tji fick jag. Hela upplevelsen från början till där jag är nu i mitt nuvarande karriärläge har varit fulla av skrik, svordomar och frustration, som aldrig varit lika roliga. Spelsättet är magiskt nyskapande jämnfört med blasén Tony Hawk Pro Skater-serien som redan grävt sin grav länge nog bidrar faktiskt Skate med nyskapande inom sportgengren till tv-spelens spektra. Man blandar hejvilt med galenskap som öppningsscenen som är bland i det bästa slaget jag sett, såväl utförandemässigt av karriärläget som klår THPS på fingrarna alla dagar i veckan och inte nämna soundtracket, bara att ha klämt in Slayer då man sätter det där avgörande tricket i poolen på en tävling eller då Ramones "Psycho therapy" går igång då man rullar ner för en brant jävla backe bidrar med att detta känns mer än bara fräscht och kul att spela i sin frustration, det är även kul att förlora tävlingarna och uppdragen då det är så kul att spela om igen. Såhär skall ett spel vara!

 

+4/5

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...