Ockuye Skriven 6 April, 2004 Report Share Skriven 6 April, 2004 5 bästa Krigsfilmerna 1. Apocalypse now 2. Saving Private Ryan 3. Full metal jacket 4. Platoon 5. tunna röda linjen Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 11 Augusti, 2005 Report Share Skriven 11 Augusti, 2005 Råka att rota fram denna tråden i Film Trådarna som borde ha flyttas till Topplistor tycker jag. Annars en väldigt rolig tråd!. Kommer snart med nya listor!. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luthman Skriven 19 Februari, 2007 Report Share Skriven 19 Februari, 2007 Här är min lista på mina 50 bästa filmer 1. Fight Club 2. Nyckeln Till Frihet 3. Gökboet 4. The Usual Suspects 5. Den Gröna Milen 6. Memento 7. Se7en 8. Eternal Sunshine Of The Spotless Mind 9. Sin City 10. Taxi Driver 11. Sagan Om Ringen 12. Star Wars-Rymdimperiet Slår Tillbaka 13. Chinatown 14. Schindlers List 15. Gudfadern 16. Pulp Fiction 17. American History X 18. Maffiabröder 19. När Lammen Tystnar 20. L.A Confidental 21. The Pianist 22. 12 Monkeys 23. Forrest Gump 24. The Departed 25. The Deer Hunter 26. Fargo 27. American Beauty 28. Apocalypse Now 29. The Big Lebowski 30. Amadeus 31. Magnolia 32. The Matrix 33. Star Wars 34. Raiders Of The Lost Ark 35. Tjuren Från Bronx 36. Léon 37. Lock Stock & Two Smoking Barrels 38. Pirates Of The Carribean 39. Blade Runner 40. The Aviator 41. Big Fish 42. Snatch 43. Donnie Darko 44. Million Dollar Baby 45. Scarface 46. Catch Me If You Can 47. The Insider 48. Finding Neverland 49. V För Vendetta 50. Gladiator Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NoName Skriven 19 Februari, 2007 Report Share Skriven 19 Februari, 2007 Ingen rangordning. _[2000]_ Sånger från andra våningen Gladiator Sagan om ringen Amelie från Montmartre Sagan om konungens återkomst Old Boy Livets hjul Big Fish Undergången Eternal sunshine of the spotless mind _[1990]_ Edward Scissorhands Veronikas dubbelliv Skönheten och Odjuret Schindler's List Nightmare Before Christmas Frihet - Den blå filmen Riket Lejonkungen Braveheart Truman show _[1980]_ The Shining Rymdimperiet slår tillbaka Ubåten Jakten på den försvunna skatten Fanny och Alexander Jedins återkomst Ronja Rövardotter Once upon a time in America Plutonen Pelle Erövraren _[1970]_ En kärlekshistoria Utvandrarna Clockwork orange Viskningar och rop Gudfadern Gudfadern Del II Monty Pythons galna värld Gökboet Barry Lyndon Alien _[1960]_ Psycho Jungfrukällan Nattvardsgästerna Persona År 2001 - ett rymdäventyr Skammen Harmonica Kvarteret Korpen Matteusevangeliet Att angöra en brygga _[1950]_ Sunset Boulevard Fönstret åt gården Ordet Smultronstället Det sjunde inseglet 12 edsvurna män Studie i brott De bestialiska I sista minuten Umberto D. _[1940]_ Diktatorn Rebecca Vredens dag Arsenik och gamla spetsar Gasljus Kvinna utan samvete Kort möte Flickan och odjuret Cykeltjuven Repet _[1930, 1920]_ En kvinnas martyrium Stadens ljus M Moderna tider Chaplins pojke Körkarlen Fart, flickor och faror Guldfeber Så går det till i krig Trollkarlen från Oz Några regissörer som rockar min värld: Ingmar Bergman (Fanny och Alexander, Jungfrukällan, Nattvardsgästerna) Stanley Kubrick (2001: A space odyssey, Clockwork orange, Barry Lyndon) Alfred Hitchcock (Vertigo, Psycho, Rear window) Charlie Chaplin (Moderna tider, Stadens ljus, Chaplins pojke) Sergio Leone (Once upon a time in the West, Once upon a time in America, För några få dollar mer) Krzysztof Kieslowski (Veronikas dubbelliv, Den blå filmen, Den röda filmen) Några skådisar: Max von Sydow Gunnar Björnstrand Liv Ullman Charlie Chaplin James Stewart Erland Josephson Cary Grant Johnny Depp Harriet Andersson Cary Grant Nicole Kidman Juliette Binoche Jack Nicholson Bibi Andersson Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luthman Skriven 2 Mars, 2007 Report Share Skriven 2 Mars, 2007 Top 5 Action 1. Sin City 2. The Matrix 3. Pulp Fiction 4. The Departed 5. Snatch Top 5 Drama 1. Nyckeln Till Frihet 2. Gökboet 3. Taxi Driver 4. Forrest Gump 5. American Beauty Top 5 Komedi 1. The Big Lebowski 2. Torsk På Talinn 3. Lock Stock & Two Smoking Barells 4. Hipp Hipp (tv-serie) 5. Napoleon Dynamite Top 5 Äventyr 1. Sagan Om Ringen 2. Indiana Jones - Jakten På Den Försvunna Skatten 3. Sagan Om Konungens Återkomst 4. Sagan Om De Två Tornen 5. Gladiator Top 5 Thriller 1. Fight Club 2. Usual Suspects 3. Memento 4. Se7en 5. Chinatown Top 5 Sci-fi 1. Star Wars - Rymdimperiet Slår Tillbaka 2. Star Wars 3. Blade Runner 4 Twelve Monkeys 5. Donnie Darko Top 5 Skräck 1. The Shining 2. Sleepy Hollow 3. Alien 4. Exorcisten 5. The Thing Top 5 Krig 1. Pluronen 2. Deer Hunter 3. Schindlers List 4. Apocalyspe Now 5. Saving Private Ryan Top 5 Romantik 1. Eternal Sunshine Of The Spotless Mind 2. Livet Från Den Ljusa Sidan 3. Garden State 4. High Fidelity 5. ......... Top 5 Maffia 1. Gudfadern 2. Gudfadern Del 2 3. Maffiabröder 4. Scarface 5. Millers Crossing Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MoonieZ Skriven 24 April, 2007 Report Share Skriven 24 April, 2007 Kul tråd, jag gillar listor, men är oftast för lat för att orka lägga så mycket energi på dem. Det blir vad som känns bäst just i ögonblicket. Topp 10 danska filmer 1. Italienska för nybörjare 2. Mifune 3. Bröder 4. Pusher 5. Inkasso 6. Dråpet 7. Skagerrak 8. Gamla män i nya bilar 9. I Kina käkar dom hundar 10. Bleeder Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 25 April, 2007 Filmstar Report Share Skriven 25 April, 2007 MoonieZ: Var är Festen? På plats 0 kanske? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
MoonieZ Skriven 25 April, 2007 Report Share Skriven 25 April, 2007 MoonieZ: Var är Festen? På plats 0 kanske? Festen har jag på plats 11. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Montana Skriven 8 Maj, 2007 Report Share Skriven 8 Maj, 2007 Bästa filmerna: 1. Hajen 2. Guds Stad 3. Forrest Gump 4. Lock stock & two smoking barrels 5. The Beyond 6. Cannibal Holocaust Sämsta filmerna: 1. Sökarna 2: Återkomsten 2. Highlander II 3. Ali zoula, Catwoman, Dark water USA remake 4. House of the dead 5. Highlander 3 6. Batman Forever tror jag Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 9 Maj, 2007 Moderator Report Share Skriven 9 Maj, 2007 De tre första är jag lätt med på, den fjärde är helt ok, men fem och sex är lite av en överraskning. Jag har inte sett nån av dem och jag tror nog inte jag kommer göra det heller. Nyfiken på vad som gör att de två hamnar på din lista. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Montana Skriven 9 Maj, 2007 Report Share Skriven 9 Maj, 2007 De tre första är jag lätt med på, den fjärde är helt ok, men fem och sex är lite av en överraskning. Jag har inte sett nån av dem och jag tror nog inte jag kommer göra det heller. Nyfiken på vad som gör att de två hamnar på din lista. The Beyond är en helt underbar film, atmosfären och musiken framför allt, sen så älskar jag skräckfilm också. CH är en mycket gripande och omskakande film om vilka jävla svin vissa människor är, det är en känga mot våld i samhället, den har ett budskap att förmedla och det lyckas den verkligen med. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NoName Skriven 9 Maj, 2007 Report Share Skriven 9 Maj, 2007 Bästa svenska filmerna (max 1 per regissör) 01. Fanny och Alexander (Bergman) 10/10 02. Utvandrarna (Troell) 10/10 03. En Kärlekshistoria (Andersson) 10/10 04. Kvarteret Korpen (Widerberg) 8/10 05. Äppelkriget (Danielsson) 8/10 06. Den Enfaldige Mördaren (Alfredson) 8/10 07. Mitt Liv Som Hund (Hallström) 8/10 08. Zozo (Fares) 8/10 09. Ett Anständigt Liv (Jarl) 8/10 10. Torsk På Tallinn (T Alfredson) 8/10 11. Körkarlen (Sjöström) 8/10 12. Offret (Tarkovskij) 8/10 13. Yrrol (Dalle) 8/10 14. Elina - Som Om Jag Inte Fanns (Härö) 8/10 15. Så Som i Himmelen (Pollak) 7/10 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Montana Skriven 12 Maj, 2007 Report Share Skriven 12 Maj, 2007 Sämsta filmerna jag sett, dock bara ett axplock Sökarna 2: Återkomsten Alla Batman rullarna utom 2an Dum och dummare: When Harry met Lloyd Highlander 1-3 The Man med Samuel L. Jackson Salo Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 12 Maj, 2007 Report Share Skriven 12 Maj, 2007 Dom 10 bästa filmer jag sett på bio i år: 1. Pans Labyrinth 5/5 2. Min Granne Totoro 4/5 3. Last King of Scottland 4/5 4. Letters from Iwo Jima 4/5 5. The Departed 4/5 6. Blood Diamond 4/5 7. Spiderman 3 3/5 8. Rocky Balboa 3/5 9. Apocalypto 3/5 10. Sunshine 3/5 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.