Jump to content

Filmmusik


Night rider

Rekommenderade inlägg

  • Svar 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Orkar inte läsa igenom tråden, men jag kan ju lugnt säga att hela Matrix-soundtracket är underbart, likaså Terminator 2 (inte 3, inte 1) låten (den som körs i början).

Jag håller med dig...Matrix-låtarna till fightscenerna och låten när Neo och Trinity pepprar på med värsta dancehall-stuket i hallen till militärbyggnaden för att rädda Morpheus...

 

Och början på T2. Musiken som dundrar på när roboten sakta men säkert glider fram genom elden...

 

Grymt som fan. :cool2:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Jag skall göra det enkelt ! Allt skapat av geniet Hans Zimmer ! ! !

Hans verk hörs bäst i Gladiator , The Rock , Black Hawk Down , Pearl Harbor , MI 2 , Rött Hav , Broken Arrow , True Romance, Twister , Backdraft och många , många fler .........

Har inte sett alla filmer du nämner, men några av dem har verkligen rent underbart soundtrack: Gladiator, The Rock och MI2 tycker jag är riktigt bra, men jag vill gärna lägga till musiken till Lejonkungen och Pirates of the Caribbean, som han också har gjort.

Att han sen spelar synt för the Buggles i den gamla kultlåten "Video Killed the Radio Star" gör inte hans anseende sämre. :)

 

Fast allra bäst tycker jag nog ändå Howard Shores LOTR-musik är. Den skildrar verkligen Midgård, så att man kopplar all musiken till olika folk och platser på ett otroligt vackert och inlevelsefullt sätt.

 

John Williams Star Wars-musik är också riktigt bra, tillsammans med hans teman för Indiana Jones och Jurassic Park.

Link to comment
Share on other sites

Hur är det möjligt att ingen nämner filmen Pulp Fiction??? Är det ingen som sett den??

Musiken i Pulp e ju bara så bäst!

 

Älska QT!

Visst är det så. Soundtracket i PF är suvränt helt klart

Eller vad sägs om alla QT´s filmer . Killen e ju ett Geni vad gäller allt som har med Filmskapande att göra .

Älskar Björn Skift´s "Hooked on a Feeling" i Res.Dogs . Man kan ju undra hur det kom sig ? ? ? Björn hade ju iochförsig nga Hits i USA . :up:

Link to comment
Share on other sites

Hur är det möjligt att ingen nämner filmen Pulp Fiction??? Är det ingen som sett den??

Musiken i Pulp e ju bara så bäst!

 

Älska QT!

Visst är det så. Soundtracket i PF är suvränt helt klart

Eller vad sägs om alla QT´s filmer . Killen e ju ett Geni vad gäller allt som har med Filmskapande att göra .

Älskar Björn Skift´s "Hooked on a Feeling" i Res.Dogs . Man kan ju undra hur det kom sig ? ? ? Björn hade ju iochförsig nga Hits i USA . :up:

Grejen är bara att han inte använder så mycket originalmusik tror jag, eller har jag fel?

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...