Jump to content

Tvserier från 80-talet


Mr 80´s

Rekommenderade inlägg

Hej

Min hobby är att samla på filmer och framförallt tvserier från 80-talet en passion som ger mig stor glädje

och kunskap och folk kommer till mig om dom undrar på någon serie eller film från just 80-talet.

Jag kan ge er några exempel på serier jag tycker om:

Starman från 1986 ( Mannen från rymden )

Punky Brewster 1984

Alf 1986

Mr Merlin 1981

Greatest american hero 1981 ( titta han flyger )

Whiz Kids 1983 ( Datadeckarna )

Automan 1983

21 jumpstreet 1987

Booker 1989

Streethawk 1985

Exempel på filmer jag tycker om:

Rad 1986 ( BMX ) med Bill Allen och Lori Loughlin )

Sing med 1989 med Peter Dobson och Jessica Steen

Never too young to die 1983 med John Stamos och Vanity

Zapped 1982 med Scott Baio och Willie Aames

America 3000 1983 med Chuck Wagner och William Wallace

Can´t Buy me love 1987 med Patrick Dempsey och Amanda Petersen

Om det är något ni undrar över så fråga mig

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 43
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Filmstar

Välkommen till forumet Mr. 80's !!!

 

Finns mycket bra och skönt från 80-talet. De filmer du räknar upp känner jag faktiskt inte till (förutom Can't Buy Me Love som jag dock inte tror jag sett), men det finns många många sköna 80-talare man sett om och om igen under åren. Får återkomma lite senare när jag har mer tid med sköna 80-talare. Det verkar som du främst är ute efter ungdomfilmer, inte sant ?

Link to comment
Share on other sites

Trevligt att du gillar 80-tals film! Och välkommen till forumet också. :) Jag gillar själv 80-talet i filmväg och många av mina favoriter är därifrån, fast att det ändå inte är speciellt mycket nostalgi för mig. Har aldrig varit en inbiten tv-serie tittare precis så känner inte igen så många av de serier du nämner. Främst är det väl 21 Jump street som Johnny Depp slog igenom i och Can't Buy me love (fast det är ju ingen tv-serie).

Link to comment
Share on other sites

Är själv en 80-talsälskare vad gäller film. Även pm jag kanskeinte riktigt håller med om de filmer du nämner riktigt. Fast det var längesedan jag såg de flesta av dem. Can't nuy me love har dock alltid varit lite av en favvo i sein genre.

 

För mej handlar det för det mesta om fetnastalgi för filmerna i sig var nog inte alltid så strålande hantverk

Sorry fel tråd ejenklien

 

Vad gäller tv serier så glodde man ju en del och vet att vi ar diskuterat gamla tv serier i nån anna tråd.Men det var ju på den tiden då det inte kryllade av kanaler så man såg det som sändes. Typ Uppdrag singapore, Macahan och min favvo starsky and hutch som kanske mer var en 70 tals serie. sen fick vi kabel och sky channel med serier som The monkeys och inspector Gadget.

 

Sen måste jag ännu en gång säga. Fan vad jag saknar gamla brittiska MTV med bla Ray Cokes och Vanessa warwick Åsså den där snygga tyskan som jag inte minns vad hon hette

Link to comment
Share on other sites

Härligt att se fler som är intresserade av 80-talet, och få komma i kontakt med er som gillar det årtiondet. Jag har valt att samla på lite mindre uppmärksammade 80-talsserier och kan se charmen i dom och är inte förvånad om vissa av er inte känner igen dom. Dessa serier växte jag upp med och var lättsamma och roliga att titta på. Det är också roligt att leta upp och köpa dom, jag köpte en tvserie för inte så länge sen som heter mr merlin som sändes i svt 1983 och det tog mig 23 år innan jag fick se den igen och känslan jag hade när jag hållde i dvdskivorna med mr merlin som innehåll var otroligt kul. och lika kul var det att titta på serien och när jag får barn i framtiden så vill jag att dom ska få se vad jag tittade på som ung men jag kommer också att köpa lite mer kända serier som tex:

Macgyver

Knightrider

miami vice

och jag köper också filmer , och ja du har rätt czechflash jag gillar mycket ungdomsfilmer och jag rekommenderar filmen Lucas från 1986 med Corey Haim, tack för mig

 

Mr 80´s

Link to comment
Share on other sites

Är själv en 80-talsälskare vad gäller film. Även pm jag kanskeinte riktigt håller med om de filmer du nämner riktigt. Fast det var längesedan jag såg de flesta av dem. Can't nuy me love har dock alltid varit lite av en favvo i sein genre.

 

För mej handlar det för det mesta om fetnastalgi för filmerna i sig var nog inte alltid så strålande hantverk

Sorry fel tråd ejenklien

 

Vad gäller tv serier så glodde man ju en del och vet att vi ar diskuterat gamla tv serier i nån anna tråd.Men det var ju på den tiden då det inte kryllade av kanaler så man såg det som sändes. Typ Uppdrag singapore, Macahan och min favvo starsky and hutch som kanske mer var en 70 tals serie. sen fick vi kabel och sky channel med serier som The monkeys och inspector Gadget.

 

Sen måste jag ännu en gång säga. Fan vad jag saknar gamla brittiska MTV med bla Ray Cokes och Vanessa warwick Åsså den där snygga tyskan som jag inte minns vad hon hette

Precis nu är tvserierna utspridda över väldigt många tvkanaler och sändningstiderna krockar med varandra och det finns hur mycket som helst att titta på. och det är roligt att du nämner uppdrag singapore med Bruce Boxleitner den köpte jag för 4 månader sedan och det gick att tycka om serien än idag Jag minns heller inte vad tyskan hette men Mtv var bättre förr och inte lika mycket avbrott för reklam och information var det heller

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
... jag köpte en tvserie för inte så länge sen som heter mr merlin som sändes i svt 1983 ...
Hehe, jag la ut en bild från den TV-serien i vår tråd som handlar om att lista ut från vilken TV-serie bilden är hämtad. Ingen klarade den, och ingen visste heller vad det var för en serie. Rolig att du har koll på den, gillade den mycket då Merlin hade skön attityd och det var skojjigt med allt trolleri.

 

Automan och Knight Rider var också TV-serier man bara var tvungen att följa, tillsammans med Hulk då givetvis! :P

Bruce Willis och Cybill Shepard gjorde en TV-serie som på engelska tydligen heter Moonlighting, men som jag inte minns det svenska namnet på. Tror det var Par i brott, men det kan vara fel. Den serien gillade jag också, mycket på grund av Willis.

 

Zapped fick väl en uppföljare om jag inte minns fel? Det var ju en sån drömfilm man som ung kille såg när det begav sig.

Link to comment
Share on other sites

... jag köpte en tvserie för inte så länge sen som heter mr merlin som sändes i svt 1983 ...
Hehe, jag la ut en bild från den TV-serien i vår tråd som handlar om att lista ut från vilken TV-serie bilden är hämtad. Ingen klarade den, och ingen visste heller vad det var för en serie. Rolig att du har koll på den, gillade den mycket då Merlin hade skön attityd och det var skojjigt med allt trolleri.

 

Automan och Knight Rider var också TV-serier man bara var tvungen att följa, tillsammans med Hulk då givetvis! :P

Bruce Willis och Cybill Shepard gjorde en TV-serie som på engelska tydligen heter Moonlighting, men som jag inte minns det svenska namnet på. Tror det var Par i brott, men det kan vara fel. Den serien gillade jag också, mycket på grund av Willis.

 

Zapped fick väl en uppföljare om jag inte minns fel? Det var ju en sån drömfilm man som ung kille såg när det begav sig.

 

Par i brott går ju på nån av kanalerna eller har nyligen gjort det i alla fall. På dagtid

Link to comment
Share on other sites

Fan vad roligt att få träffa en person som du ute på nätet som har koll på även de mindre kända serierna. Jag har med viss tvekan beställt serier från tidigt 80-tal men som jag har blivit överraskad över hur bra det fortfarande är, som tex. uppdrag singapore, eller så har jag väldigt dålig smak.. men det tror jag inte. Och visst har du rätt om moonlightning den serien heter par i brott på svenska och är en skön serie med stort sinne för humor, nästan galet ibland. Du kanske kommer ihåg serien starman från 1986 med Robert Hayes i huvudrollen. Och du kanske även såg Datadeckarna från 1983 som kom samtidigt som automan dom serierna var riktigt bra och faktiskt än idag, satt och tittade på ett avsnitt av automan förra veckan. Skriv gärna mer om 80-tals serier det kommer jag göra... Mr 80´s är här för att stanna.

Link to comment
Share on other sites

Ja just det, Zapped glömde jag, visst var den grym när den kom... men jag kan fortfarande tycka om den än, även om effekterna är mindre bra men jag har stort överseende med det, en uppföljare blev det med David Spade och Linda Blair i huvudrollerna vet inte vilket år den kom ut har heller inte sett den, men jag ska.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Fan vad roligt att få träffa en person som du ute på nätet som har koll på även de mindre kända serierna. Jag har med viss tvekan beställt serier från tidigt 80-tal men som jag har blivit överraskad över hur bra det fortfarande är, som tex. uppdrag singapore, eller så har jag väldigt dålig smak.. men det tror jag inte. Och visst har du rätt om moonlightning den serien heter par i brott på svenska och är en skön serie med stort sinne för humor, nästan galet ibland. Du kanske kommer ihåg serien starman från 1986 med Robert Hayes i huvudrollen. Och du kanske även såg Datadeckarna från 1983 som kom samtidigt som automan dom serierna var riktigt bra och faktiskt än idag, satt och tittade på ett avsnitt av automan förra veckan. Skriv gärna mer om 80-tals serier det kommer jag göra... Mr 80´s är här för att stanna.
Hehe, ja det mesta är ju taget ur det allt mer bleknande minnet. Datateckarna låter bekant, men jag kan inte placera serien. Starman minns jag, men mest från filmen. Tror inte jag såg så många av avsnitten. Däremot såg jag en serie som borde ha gått på 80-talet som hette Danger Bay (Äventyr i bukten på svenska tror jag). Det var väl mer en ungdomsserie, men det var alltid en massa gulliga djur med som barnen räddade, hehe.

Kommer du ihåg en serie från slutet på 80-talet som hette My secret Identity. Handlade om en ung kille spelad av Jerry O'Connel som fick superkrafter hos en vän som var uppfinnare. Vet inte om den gått på SVT, det tror jag inte.

Link to comment
Share on other sites

Såklart jag kommer ihåg Dangerbay, jag satt som klistrad framför tvapparaten varje vecka. Dangerbay är en tvserie som står högt uppe på listan över tvserier jag ska köpa men den är omöjlig att hitta eftersom den inte har släppts på varken dvd eller vhs. My secret identity har inte gått på svensk television så jag har inte sett den,men jag vet mycket väl vad den serien handlar om, jag kommer nämligen köpa in den nästa månad. Jag ska ge dig ett tips på en sida ute på nätet som heter Retrojunk.com där kan du se på intro till olika serier som gick på 80-talet.

Mr 80´s

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Såklart jag kommer ihåg Dangerbay, jag satt som klistrad framför tvapparaten varje vecka. Dangerbay är en tvserie som står högt uppe på listan över tvserier jag ska köpa men den är omöjlig att hitta eftersom den inte har släppts på varken dvd eller vhs. My secret identity har inte gått på svensk television så jag har inte sett den,men jag vet mycket väl vad den serien handlar om, jag kommer nämligen köpa in den nästa månad. Jag ska ge dig ett tips på en sida ute på nätet som heter Retrojunk.com där kan du se på intro till olika serier som gick på 80-talet.

Mr 80´s

Ok, spännande att höra vad du tycker om My Secret identity. Ska kolla länken du rekommenderade nu.
Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...