Jump to content

Matrix är överskattat


aragon

Rekommenderade inlägg

  • Moderator

Tycker att den första filmen är mycket bra, just därför att jag inte ville ha en massa förklaringar. Filmen var en skön upplevelse bara. Historien var tagen ur ett större sammanhang, men det sammanhanget var inte intressant, det var den lilla historien om Neo som var behållningen. Det fanns inget behov av att göra film två och tre, vilket har sagts många gånger tidigare.

 

Om du vill läsa mer om Matrix, kolla i tråden för The Matrix. Där hittar du mycket som är sagt och förklarat om filmerna.

Link to comment
Share on other sites

Okej, du vinner  :rolleyes:

Förresten, vad är det för en signatur du har nu? Den är ganska skum.

Snabbt, kör till närmaste videobutik som fortfarande har öppet och hyr Monty Python and the holy Grail. Strunta i stopptecken och rödljus. Alternativt kör till närmaste videobutik som har stängt och gör inbrott.

Ändrad av Achtung
Link to comment
Share on other sites

Jag har sett Matrix, och de två uppfäljarna.

Man tvingas tänka till ordentlig, vilket jag förstås gör.

Reloaded är knepig, den måste man se två gånger innan man förstår.

Man ska inte bara vänta på att få svar i Revolutions, för det får man inte.

Man får använda sin egen hjärna.

Annars kan jag också tycka att Matrix-filmerna är lite överskattade. De är ju inte i närheten av Härskarringen-filmerna iallafall.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att matrix filmerna är överskattade. Är det någon som fattar handlingen? Kan någon som tyc :down: ker dom är bra förklara vad som är bra...

Jag har skrivit det några gånger tidigare på det här forumet, men jag håller med om att Matrix-filmerna (de två första iaf, har ej sett 3an) är överskattade. 1an är bra men inte lika bra som de flesta verkar tycka. Specialeffekter i all ära, men det räcker inte för att göra en film till ett mästerverk. 1999 kom det många filmer som var bra mycket bättre än The Matrix, t.ex. Fight Club, Magnolia, American Beauty och Insider, som visserligen inte tillhör samma genre, men som förtjänar ännu mer än vad Matrix gör.

Ändrad av mitchie
Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...