Jump to content

Ingoman


Tully

Rekommenderade inlägg

  • Svar 48
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Som andra också beskrivit känns det tungt och svårt att förstå att Ingoman/Anton inte finns med oss längre. Han var här och skrev inlägg fram till för bara några dagar sedan. Jag hade inte insett hur allvarligt det var.

 

Vila i frid.

Link to comment
Share on other sites

Guest Diana Flyborg

Hej allesammans.

Jag har läst igenom hela tråden och jag vill tacka er för de fina orden om Anton.

 

Jo, här kommer jag instormandes som en främling med Anton är.. var min morbror.

Väntandes på ett par nya lungor (som nr 1 i hela skandinavium) i 3 års tid. Helt absurt och det är så fruktansvärt orättvist..

 

Jag skulle vilja uppmana alla om att gå in på www.livsviktigt.se och åtminstone läsa om organdonation. Anmäl er gärna, det räddar liv

 

Mvh

/Diana

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Hej Diana!

 

Tack för att du "stormade" in här och berättade om Ingo - Anton. Jag beklagar verkligen sorgen.

Han har alltså stått som nummer 1 i tre års tid!? Helt ofattbart, vad han måste ha hoppats in i det sista. Det är grymt.

Hoppas du kan hälsa övriga i Antons familj att han har vänner här som saknar honom väldigt mycket.

Link to comment
Share on other sites

Hej Diana!

 

Tack för att du "stormade" in här och berättade om Ingo - Anton. Jag beklagar verkligen sorgen.

Han har alltså stått som nummer 1 i tre års tid!? Helt ofattbart, vad han måste ha hoppats in i det sista. Det är grymt.

Hoppas du kan hälsa övriga i Antons familj att han har vänner här som saknar honom väldigt mycket.

 

Tack..

Ja det fanns aldrig något prat om "Kanske". Det har alltid varit "när"..

När han fått sina nya lungor så skulle han åka till USA, han lade undan pengar varje månad.

Det finns ingen person jag vill efterlikna mer än min morbror, Anton.

 

Det känns väldigt bra att läsa allt detta, att se hur många som brydde sig om honom.

Han var en underbar människa och höll alltid modet uppe.

 

Ja, han har stått som Nr1 i 3 års tid.. Jag såg att donationsfrågan kommit upp tidigare i tråden, men jag skulle endå vilja uppmaa (upprepning) att alla skriver in sig i donatorregistret, varese man vill donera eller ej..

 

Tack alla och "Tully".. Anton var en jättestolt "internet-pappa". Jag är ledsen att Ni aldrig hann träffa honom.

Kram

 

/Diana

Link to comment
Share on other sites

Tack..

Ja det fanns aldrig något prat om "Kanske". Det har alltid varit "när"..

När han fått sina nya lungor så skulle han åka till USA, han lade undan pengar varje månad.

Det finns ingen person jag vill efterlikna mer än min morbror, Anton.

 

Det känns väldigt bra att läsa allt detta, att se hur många som brydde sig om honom.

Han var en underbar människa och höll alltid modet uppe.

 

Ja, han har stått som Nr1 i 3 års tid.. Jag såg att donationsfrågan kommit upp tidigare i tråden, men jag skulle endå vilja uppmaa (upprepning) att alla skriver in sig i donatorregistret, varese man vill donera eller ej..

 

Tack alla och "Tully".. Anton var en jättestolt "internet-pappa". Jag är ledsen att Ni aldrig hann träffa honom.

Kram

 

/Diana

 

Jag håller med angående donationsfrågan, jag skrev på det för ett antal år sedan och tycker att alla borde göra det.

 

Donationsregistret

 

 

 

Jag visste ju att han var dålig, att han legat inne, men tänkte ändå inte att det skulle bli så här, vi skulle ju hälsa på, vi skulle ju träffas...

 

Det känns lite som att Isabelle har förlorat sin pappa... :(

(hennes pappa har inte brytt sig något alls, inte träffat henne, inte något)

 

Det var Anton som frågade hur det var med henne, det var till honom jag skickade kort, skrev om hennes framsteg, visade henne på webkameran, skickade mms...

 

Han frågade om hon lärt sig säga Anton. :)

 

Jag såg fram emot att han skulle hålla i henne, att vi skulle sitta och snacka om filmer (som vi alltid gjorde över msn) över en kopp kaffe eller nåt och Isabelle skulle sitta och leka på golvet...

 

Fy så jobbigt det här är...

 

Tänker på er i familjen och förstår hur tungt det måste vara för er.

 

// Linda

 

(Diana, du får gärna maila mig: tully1975@hotmail.com)

Link to comment
Share on other sites

Ja det känns ju helt sinnessjukt att stå som nummer 1 (i hela skandinaven!) under tre års tid och inte hinna få sina nya lungor innan det är för sent. Själv ska jag ta mig en ordentligt funderare på om jag ska skriva upp mig som donator eller ej. Vet egentligen inte varför jag tvekar överhuvudtaget - men så är det i alla fall.

 

Känns på något konstigt sätt skönt att några "IRL-vänner" till Ingo (kallar honom det eftersom det var det enda namnet jag kände honom vid, hoppas ingen tar illa upp) har hittat hit till forumet och förklarat läget och informerat oss andra. Tack så jätte mycket för det!

Link to comment
Share on other sites

Jag har inte heller varit speciellt aktiv den här våren och idag gick jag in för första gången på väldigt länge. Orkade inte ta igen allt jag missat i Film-delen utan jag hoppades på den mer lättsamma Mingel-delen. Vad möts man av? Denna fruktansvärt tunga nyhet. Även om jag inte varit medlem på forumet allt för länge så hann jag få en relation till Ingoman/Anton som alla andra här på forumet. Han skrev alltid kvicka men korta inlägg och ibland innehöll ett inlägg omdömen om kanske tio-tolv filmer! Man visste alltid vad som väntade när han hade skrivit ett nytt inlägg, alltid en lättsam tom och ett inlägg fullmatat med roliga filmtips. Vi drog inte alltid jämnt när det kom till filmsmak men det gör man inte med någon.

 

En oerhört tragisk nyhet, som kom likt ett slag i ansiktet. Blev faktiskt lite tårögd när jag läste alla inläggen och jag klarar inte av att tänka på hur snabbt allting kan gå. Då hade jag nog börjat stortjuta. Det som gör saken ännu tråkigare är att han stod som nummer ett på donationslistan för lungor? Vafan? Jag skickar en hälsning till nära och kära. Var starka. Vi kan bara hoppas på att han lever väl, på andra sidan stjärnorna, i Körsbärsdalen. Där han kan göra allting som han inte kunde under hans sjukdom. VILA I FRID. :(

Link to comment
Share on other sites

Har inte heller varit direkt aktiv på senaste tiden och gick in för att slöläsa lite inlägg, möts av det mest tragiska jag varit med om på många år, När jag på senaste tiden har varit inne på forumet var det ALLTID Ingos kommentarer man såg (och läste) först. Känns verkligen som man mist en vän för livet. Allt fotbollsprat, att Ingo tog sig tid till att ha åsikter i de flesta trådar etc. Vad orättvist!

Är för övrigt stolt donator sen många år tillbaka.

Link to comment
Share on other sites

Jag tänkte lägga in en länk till Livsviktigt.se från Filmsnack.se så att fler tar sig tid att läsa på och sen kanske bli donator.

 

En annan idé jag funderat på är att hedra Ingoman/Anton med en filmkväll eller liknande med någon film vi vet att han gillade. Om ni har någon idé eller förslag så hör gärna av er.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
En annan idé jag funderat på är att hedra Ingoman/Anton med en filmkväll eller liknande med någon film vi vet att han gillade. Om ni har någon idé eller förslag så hör gärna av er.

 

Tycker jag låter som en intressant idé. Vore faktiskt trevligt att ha en sådan minnesstund för Anton.

Link to comment
Share on other sites

En annan idé jag funderat på är att hedra Ingoman/Anton med en filmkväll eller liknande med någon film vi vet att han gillade. Om ni har någon idé eller förslag så hör gärna av er.

 

Tycker jag låter som en intressant idé. Vore faktiskt trevligt att ha en sådan minnesstund för Anton.

 

Självklart!

Link to comment
Share on other sites

Ni är allesammans så himla goa. Tack för alla varma ord, det betyder mycket för oss alla.

Imorgon äger begravningen rum..

 

Sköt om er alla! Ta hand om era nära.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...