Filmstar Czechflash Skriven 3 Februari, 2006 Filmstar Report Share Skriven 3 Februari, 2006 1970 Patton (4+) Kelly's Heroes (4) Le cercle rouge (4) 1971 Dirty Harry (5) French Connection (+4) 10 Rillington Place (4) 1972 Gudfadern (5) Deliverance (+4) Sleuth (4) Across 110th Street (4) 1973 The Sting (4) The Day of the Jackal (4) Papillon (4) The Offence (4) The Exorcist (4) Magnum Force (4) Tony Arzenta (4) Lady Snowblood (4) 1974 The Parallax View (5) Gudfadern del II (5) Young Frankenstein (5) Chinatown (+4) The Conversation (4) The Taking of Pelham One Two Three (4) 1975 Dog Day Afternoon (5) Gökboet (+4) Flic Story (4) Hajen (4) Dersu Uzala (4) 1976 Attack mot polisstation 13 (+4) Alla presidentens män (4) Hyresgästen (4) Mannen på taket (4) Maratonmannen (4) Il grande racket (4) 1977 Star Wars (5) Slap Shot (4) Den amerikanske vännen (4) 1978 Midnight Express (5) Halloween (+4) Foul Play (4) Kniven i huvudet (4) 1979 Being There (+4) Alien (4) Flykten från Alcatraz (4) Kramer vs. Kramer (4) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Donnie Darko Skriven 3 Februari, 2006 Report Share Skriven 3 Februari, 2006 70-talet var ett ritkigt bra decenier. Här kommer några av mina favoriter: Gudfadern (1972) 5/5 Gudfadern 2 (1974) 5/5 A Clockwork Orange (1971) 5/5 Taxi Driver (1976) 5/5 Gökboet (1975) 5/5 Star Wars (1977) 5/5 Chinatown (1974) +4/5 Apocalypse Now (1979) +4/5 Blåsningen (1973) 4/5 Patton (1970) 4/5 Aguirre-Guds Vrede (1972) 4/5 Barry Lyndon (1975) 4/5 Hajen (1975) 4/5 The Exorcist (1973) 4/5 Monty Python and the Holy Grail (1975) 4/5 Alien (1979) 4/5 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rakii Skriven 3 Februari, 2006 Report Share Skriven 3 Februari, 2006 1970; Bird with the Crystal Plumage 1971; French Connection - Lagens våldsamma män A Clockwork Orange 1972; Deliverance - Den sista färden Gudfadern Solaris Last House on the Left 1973; 1974; Ilsa - She wolf of the SS Motorsågsmassakern Gudfadern del 2 Mannen med den gyllene pistolen 1975; Gökboet Rocky Horror Picture Show Saló - Sodoms 120 Dagar Hajen 1976; Taxi Driver Mannen på Taket 1977; Eraserhead Suspiria Rabid Star Wars 1978; Dawn of the Dead 1979; Mad Max Alien Stalker Apocalypse Now Cannibal Holocaust Nosferatu: Phantom der Nacht The Warrios Då det gäller vilket filmdecenium som varit bäst hitills blir det nog 70-talet som rymmer nästan alla mina favoritfilmer och det producerades en hel del härliga klassiker i nästan alla gengres som fanns under dom tio åren som gick. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargklo Skriven 4 Februari, 2006 Report Share Skriven 4 Februari, 2006 70-talet var verkligen ett starkt filmdecennium. Här är min lista: 1970 Little Big Man Patton L'Uccello dalle piume di cristallo A Clockwork Orange 1971 Willy Wonka and the Chocolate Factory Harold and Maude Shaft The Last Picture Show Straw Dogs 1972 Aguirre, Der Zorn Gottes Cabaret Deliverance Solyaris Viskningar och rop Frenzy 1973 The Sting American Graffiti Papillon The Wicker Man Serpico The Exorcist La Planète Sauvage Amarcord 1974 Dersu Uzala The Conversation The Texas Chainsaw Massacre Zerkalo Chinatown 1975 One Flew Over the Cuckoo's Nest The Rocky Horror Picture Show Monty Python and the Holy Grail Barry Lyndon India Song Salò o le centoventi giornate di Sodoma Nashville Jaws 1976 Carrie All the President's Men Rocky Taxi Driver Network Ai no corrida The Man Who Fell to Earth 1977 Star Wars Close Encounters of the Third Kind Annie Hall Eraserhead The Hills Have Eyes Suspiria 1978 The Deer Hunter Dawn of the Dead Halloween 1979 Stalker Alien Die Blechtrommel All that Jazz Being There Kramer VS. Kramer Life of Brian Manhattan Mad Max Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hartigan Skriven 4 Februari, 2006 Report Share Skriven 4 Februari, 2006 Gudfadern 5/5 Gudfadern II 5/5 Gökboet 5/5 Deer Hunter 5/5 Rocky 5/5 Taxi Driver 5/5 All The President's Men 4+/5 A Clockwork Orange 4/5 Halloween 4/5 Patton 4-/5 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul_stanley Skriven 4 Februari, 2006 Report Share Skriven 4 Februari, 2006 Flykten Från Alcatraz Gudfadern Gudfadern II Hajen Midnight Express Rocky Rocky II Star Wars Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 5 Februari, 2006 Report Share Skriven 5 Februari, 2006 Gudfadern 5/5 Gudfadern II 5/5 Gökboet 5/5 Deer Hunter 5/5 Rocky 5/5 Taxi Driver 5/5 A Clockwork Orange 5/5 Star Wars 5/5 Dersu Uzala 5/5 The Texas Chainsaw Massacre 5/5 Alien 5/5 Mad Max 4/5 Life of Brian 4/5 Hajen 4/5 Apocalypse Now 5/5 Barry Lyndon 5/5 Dog Day Afternoon 4/5 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bioast Skriven 28 Juni, 2006 Report Share Skriven 28 Juni, 2006 Clockwork Orange (1971) Den sista färden (1972) Blåsningen (1973) Det hårda straffet (1973) Monty Python and the Holy Grail (1974) Gökboet (1975) Hajen (1975) Barry Lyndon (1975) Alla presidentens män (1976) Aldrig i livet! (1976) Annie Hall (1977) Star Wars (1977) Life of Brian (1979) Svenska: Sven Klangs kvintett (1976) Mannen på taket (1976) Picassos äventyr (1978) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NoName Skriven 14 December, 2006 Report Share Skriven 14 December, 2006 1970 En Kärlekshistoria 5/5 Aristocats 4/5 1971 A Clockwork Orange 5/5 Utvandrarna 5/5 Livet e' Python 4/5 1972 The Godfather 5/5 Viskningar och Rop 5/5 Nybyggarna 4/5 Aguirre 4/5 Mannen Som Slutade Röka 4/5 Sleuth - Spårhunden 4/5 Deliverance 4/5 1973 Robin Hood 5/5 Papillon 4/5 Scener Ur Ett Äktenskap 4/5 1974 The Godfather part II 5/5 Dersu Uzala - Vägvisaren 4/5 Chinatown 4/5 1975 Barry Lyndon 5/5 Monty Python and the Holy Grail 5/5 Gökboet 5/5 Hajen 4/5 1976 Taxi Driver 4/5 1900 4/5 Rocky 4/5 1977 Star Wars 5/5 Nalle Puhs äventyr 4/5 1978 Höstsonaten 4/5 Grease 4/5 Dawn of the Dead 4/5 Deer Hunter 4/5 1979 Alien 5/5 Life of Brian 5/5 Ett Anständigt Liv 4/5 Apocalypse 4/5 Blecktrumman 4/5 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luthman Skriven 21 Februari, 2007 Report Share Skriven 21 Februari, 2007 Bästa filmerna under 70-talet, utan någon speciell rangordning Star Wars 4+/5 Gudfadern 5/5 Taxi Driver 5/5 Apocalypse Now 4/5 Dog Day Afternoon 4+/5 Chinatown 5/5 The Deer Hunter 4+/5 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
wst Skriven 23 Mars, 2011 Report Share Skriven 23 Mars, 2011 1. Spegeln (Tarkovskij, 1975) 4+ 2. Céline och Julie gör en båttur (Rivette, 1974) 4+ 3. Stalker (Tarkovskij, 1979) 4+ 4. Viskningar och rop (Bergman, 1972) 4+ 5. Fyra nätter i Paris (Bresson, 1971) 4+ 6. B som i bluff (Welles, 1974) 4 7. Örat (Kachyna, 1970) 4 8. Scener ur ett äktenskap (Bergman, 1973) 4 9. En alldeles särskild dag (Scola, 1977) 4 10. En kärlekshistoria (Andersson, 1970) 4 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
SvartNoir Skriven 25 Februari, 2012 Report Share Skriven 25 Februari, 2012 1970 Dodes'ka-den (4) Varför löper Herr R. Amok? (4) 1971 A Clockwork Orange (4) Dirty Harry (4) 1972 The Godfather (5) 1973 Scarecrow (5) The Sting (4) The Exorcist (4) Serpico (4) American Graffiti (4) 1974 The Conversation (4) Chinatown (4) The Godfather: Part II (4+) The Texas Chain Saw Massacre (4) The Front Page (4) Vi som älskade varann så mycket (4+) 1975 Dersu Uzala - Vägvisaren (5) One Flew Over the Cuckoo's Nest (5) Dog Day Afternoon (4+) Falsk rörelse (4) Jaws (4) 1976 Fula, skitiga & elaka (4) Rocky (4) Taxi Driver (4) 1977 Den amerikanske vännen (4) En alldeles särskild dag (4) Star Wars (4) 1978 The Deer Hunter (5) Halloween (4) En vandring i solen (4+) 1979 Alien (4) Apocalypse Now (4) Escape From Alcatraz (4) Maria Brauns äktenskap (4) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.