Jump to content

Snacka sport


Ingoman

Rekommenderade inlägg

  • Filmstar

Hon heter faktiskt Klüft, även om det uttalas Klyft. Hur som helst, jäkligt jobbig person.

 

Såg lite av hoppfinalen på jobbet och håller med om att Vlasic var lite väl kaxig. Å andra sidan gjorde hon det kanske för publiken då det såg ut som någon slags dans. Men lite mer ödmjuk tycker jag nog hon kunde varit. Ok när man vunnit, men inte efter varje lyckat hopp. Då gillade jag italienskan mer då hon verkligen var överlycklig när hon klarade.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hon heter faktiskt Klüft, även om det uttalas Klyft. Hur som helst, jäkligt jobbig person.

 

Såg lite av hoppfinalen på jobbet och håller med om att Vlasic var lite väl kaxig. Å andra sidan gjorde hon det kanske för publiken då det såg ut som någon slags dans. Men lite mer ödmjuk tycker jag nog hon kunde varit. Ok när man vunnit, men inte efter varje lyckat hopp. Då gillade jag italienskan mer då hon verkligen var överlycklig när hon klarade.

 

 

Vet väl att hon heter Klüft. Det är bara jobbigare att skriva och det uttallas ju i alla fall Klyft. förstår inte varför du är så mot henne. Dessutom är hon ju betydligt mer sansad och mogen nu för tiden.

 

Håller med om att det är skitskoj att se sådana som italienskan. Oväntade medaljer då brukar man få se äkta glädje.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Jo, man hade väl väntat sig fler medaljer, men vi har blivit lite bortskämda med medaljer och guldhopp de senaste mästerskapen. Faktum är att det inte är länge sedan svenskt deltagande var i det närmaste obefintligt och medaljhopp var det inte att tala om.

Visst håller jag med om att vissa underpresterat, men i stort har vi haft många deltagere långt framme vilket är positivt.

 

Var nog lite skadeglad a´la Czechflash idag när "stabile" Arvidsson misslyckades i spjutfinalen. Han stod i intervjun efter kvalet och kaxade över att det var så skönt att veta att han alltid kastade 84 meter, och så kom han inte längre än 81 i finalen. Fyra centimeter från att få kasta vidare, om jag minns rätt.

 

Damfotboll är kul när det gäller någonting. Kan ju se det mesta om sverige är med, så tar de sig bara tillräckligt långt kan det blir spännande.

Link to comment
Share on other sites

Försökte verkligen följa VM, men klarar inte riktigt av det här folkliga och trevliga med friidrott. Droppen gick när jag hörde Klüft kontra Carola på radion - att de var varandras förebilder bla bla - örk.

 

Fotbolls-VM blir roligare och mera intressant.

Link to comment
Share on other sites

Manne

 

Han kastade väl typ nästan 82 och var 12 centimeter ifrån har jag för mej men skit samma han underpresterade när det gällde.

Nu visade du i alla fall det typiskt svenska. Du får absolut inte tro att du är bra. Vilket han trodde. Eller i alla fall sa att han trodde. Hade han varit amerikansk hade han visat det också.

 

Själv blir jag mest bara skdeglad när närrmänn missar guld och helst medalj helt. :whistling:

 

samma här så tycker jag damfotboll med landslaget kan vara riktigt skoj att s e när det gäller nått. dessutom finns det ju en del snygga tjejer i landslaget nu för tiden :rolleyes:

 

Annars är det väl schack vm snart va???

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Jo, men så är det ju. Jag tycker verkligen att eget skryt luktar illa. Visst får man framhäva sig själv, men det få som klarar av att göra det utan att det låter kaxigt och därmed illa.

Jag fattar väl att om man hoppat 2.40 i höjd så har man alltid det kravt på sig själv att göra om det. Och om man vunnit en massa tävlingar förut mot samma motstånd så räknar man med att man ska göra det igen. Det är inte att låta kaxig tycker jag, det är att förklara sanningen.

Men det finns de som aldrig vunnit nåt, men som ändå anser sig var bäst, och det funkar inte för mig.

Link to comment
Share on other sites

jag tycker det är bra att frmhäva sig själv och sätta press på sig själv. Men problemet med oss svenskar är attd et oftast bara är tomma ord. inte som i amerika där man verkligen tror på dit hur kass man än är. Och kan vinna bara av tron. För oss är det mest tomma ord. i alla fall för de flesta. Sen om man är en av världens bästa som Holm eller KLÜFT (nu stava jag i alla fall rätt :) ) så har man rätt att vara lite kaxig och därmed ge sig själv pressen. Om man nu klarar av det. Vilket ju Holm faktiskt brukar göra. Men han börjar la bli gammal gubbe han å :P

 

Vet nån hur det gick i mobilkastnings vm förresten???

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Idag drar fotbolls-VM igång. Jag tycker det ska bli intressant att följa svenskorna, men jag kommer nog inte se några andra matcher (om de ens sänds). Jag vet att det är många som fnyser åt damfotboll, men jag gillar det. Tycker kvaliteten på spelet har höjts de senaste åren occ är bara Sverige med kan jag nog se den mesta idrotten.

Link to comment
Share on other sites

jo kommer också att se fotbolls vm. De kommer att sända andra matcher också visst. Skulle visst sända tyskland idag.

 

Såg finnkampen i helgen. Det är alltid skoj att se även om reulstaten oftast är mediokra. Men det är skoj att se folk som presterar sitt yttersta trots att de är låååååångt ifrån eliten. Som tex 10 000 meterslöperskan som börjat löpa för sju år sedan för att gå ner i vikt efter att ha fött tre barn om som nu gjorde landslagsdebut som 39 åring och vann loppet.

 

Det vart ju också ritkigt spännande med 800 metersloppet på slutet.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Få saker är så frustrerande som att se det svenska herrlandslaget i fotboll slå långboll efter långboll som inte resulterar i nånting, match efter match.

 

Men att se att svenskorna, när man möter det erkänt mest fysiska av alla landslag, inte har någon annan taktik än att slå långboller på lilla Hanna Ljungberg är fan tio gånger värre.

 

Svenskorna inledde bra i första halvled, men det paniska jagandet i andra var en plåga att se. Vet inte hur många bollar backlinjen slog för långa så de hamnade hos USAs målvakt, minst lika många som de bollar som backlinjen nickade bort.

 

Svagt att inte försöka använda ett annat vapen, när långbollerna så självklart inte fungerade. Visst USA är ett bra lag, men svenskorna rubbade dem rejält i början av första när de försökte spela runt lite.

Link to comment
Share on other sites

Exakt Usa är ett bra lag men jag tycker svenskorna gjorde dom ganska bra också med sitt totalt fantasilösa spel.

 

Men jag måste säga att 2-0 målet var riktigt snyggt och det har varit en del snygga mål i vm. Som kinas 1-0 mål på frisparken.

 

förövrigt så tycker jag npg att Usas målvakt är trevlig att titta på :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Exakt Usa är ett bra lag men jag tycker svenskorna gjorde dom ganska bra också med sitt totalt fantasilösa spel.

 

Men jag måste säga att 2-0 målet var riktigt snyggt och det har varit en del snygga mål i vm. Som kinas 1-0 mål på frisparken.

Helt klart. Otroligt snyggt mål.

 

förövrigt så tycker jag npg att Usas målvakt är trevlig att titta på :rolleyes:
Har hört att hon är solo...
Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...