Jump to content

Sämsta filmen ni har sett?


Mathilde

Rekommenderade inlägg

  • 1 month later...
  • Svar 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Oj, en tråd i min smak. Verkligen i min smak. Som cineast älskar man ju att avsky filmer. Kanske mer än man egentligen tycker om andra filmer. Men jag kan säga en film som verkligen är så kass att man spyr:

 

Armageddon - enligt mig världshistoriens sämsta film. Manuset är så kasst att man gråter när hela jorden ber åt USA att rädda dem. Att borrare på en oljeplattform skulle väljas ut för att rädda världen är ju så patetiskt att man nästan börjar gråta.

 

Är det någon som vet om anekdoten stämmer att de flesta kritiker började skratta och hastigt gick mitt filmen under pressvisningen? Och att en viss Mr.Willis satt i publiken? :D

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Jaws: The Revenge

Efter den fantastiska ettan, så har har Jaws-serien drastiskt sjunkit i kvalité och fyran är det ultimata beviset på att tydligen så går allt att sälja, bara man har rätt namn.

 

Tvåan var en upprepning av ettan, fast på en betydligt lägre nivå.

 

Trean hade en intressant plot, men genomfördes inte på ett tillfredsställande sätt.

 

Fyran däremot var bara dum och det fanns ingen skaparglädje överhuvudtaget.

Själv ploten är så korkad, att manusförfattarna testar sin publiks tålamod.

Tidigare i serien så har hajen mördat utan hämningar och har varit en "mindless killing machine". Men den här gången så är hajen ute efter en viss familj, en hämndaktion mot Brody-familjen.

 

Filmen börjar med en dödlig attack och snabbt inser familjen hur det ligger till. Men för att då undvika hajen så reser dem till Bahamas( :clap: Grattis, där lär man ju slippa den).

 

Det är inte själva historien som känns dum, utan även hur man porträtterar själva besten. Man begår här den största synden man kan göra i en Jaws-film och det är att visa för mycket av hajen, och på så sätt göra det hela komiskt istället för skräckinjagande.

 

Spielberg insåg redan 13 år tidigare att hajen inte riktigt så autentisk ut och således visade så lite som möjligt, för att spela på det mänskliga psyket för det osynliga.

är inte skrämmande direkt.

 

Jaws 4 är dessutom en av få filmer jag inte gillade, även när jag var liten. Så den har inte ens något nostalgiskt värde.

Lite kredd ska filmbolaget ha och det är att man kom på en av filmhistoriens absolut coolaste taglines, This time... It's personal.. Men man kan inte bygga en hel film på en tagline och således ska den här filmen helst glömmas bort så fort som möjligt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag brukar säga Halloween III. Halloween (1978) är nog min favoritskräckis, tvåan var ändå hyfsad - för en uppföljare. Och det är därför chockerande hur lågt dem sjönk redan i den tredje filmen. Bland ännat är Michael Myers inte ens med i filmen. Jaws 4 hade åtminstone en haj. En genomgående rutten film.

Link to comment
Share on other sites

Halloween III ska man nog bara låtsas att den inte tillhör Halloween-serien. Den står sämst på egna ben, men det är väl så den ska stå. Jag har sett alla Halloween-filmer utom den och Halloween: Resurrection, och jag känner inte att jag missat någonting. Dock ser jag den nog ändå i samband med mitt årliga Skräckfilms-tema till Alla helgona. :nerd:

Link to comment
Share on other sites

Ja... herrejefflar, Epic Movie stängde jag av... Måste man ha sett hela? Ett hål i mitt hjärta ligger ju inte direkt på topp 10 den heller. Missing in action trilogin är värda oscar i jämförelse med den.

 

Skulle också vilja lägga till Åsa Nisse filmerna men det skär lite i mitt hjärta att göra detta då de faktiskt är ganska charmiga (och så jäkla svenskt!).

 

Men får det bli en film som jag kommer på nu så blir det nog Little Nicky. Hur filmhelvetet kan ha fått betyget 5 på IMDB är för mig en gåta. Naaa... Adam Sandler hade några bottennapp förr (Water Boy, Happy Gilmore, Billy Madison), för att även sticka till med några ganska bra filmer (50 first dates, Wedding singer, Punch Drunk...).

Link to comment
Share on other sites

Jag har en som toppar min lista utan snack och det är en film som heter "The Wrecking Crew" Framsidan av filmen pryds av Snoop Dogg men han är med i 30 sek (ingen överdrift) Jag timade nämligen. Men filmen var extremt dålig överlag, den hade absolut ingenting värt att titta på.

Link to comment
Share on other sites

De svenska filmer som görs nu är ofta riktiga lågvattenmärken. Jag beundrar filmens pionjärer flyttade från New York till Hollywood för att bygga upp världens största filmstad.

En av den var svenska filmstjärnan Anna Q Nilsson som jag skrivit en bok om som heter ''Svenskan som erövrade världen''. Anna Q valdes till USA:s vackraste kvinna, världens bästa filmstjärna, fick 30 000 beundrarbrev i månaden och en egen stjärna på Walk of Fame i Hollywood. :rolleyes:

Per Sjöberg [/color]

image002.jpg

Link to comment
Share on other sites

Inget ont menat, men det här är nog helt fel tråd för den där informationen...

 

:offtopic: Mmm... det skulle kunna vara skrivet av en arbetskamrat till mig som väldigt gärna bara lyfter fram allt bra han gjort istället för att hålla sig till ämnet, till slut vet man inte vad man pratade om från början :lol: Tur man inte tar honom på allt för stort allvar... min arbetskamrat alltså... :offtopic:

Link to comment
Share on other sites

Den ABSOLUT sämsta film jag har sett och troligtvis NÅGONSIN kommer att se är defenitivt:

Funny Games US (2008 versionen) :angry:

 

Den är dåligt uppbyggd, dålig stämmning, dåligt slut och den enda musik i filmen var typ när en av de två sinnessjuka mördarna jagade en liten grabb, och det var inte läskig musik (om man ens kan kalla det musik) utan någon sorts HEMSK ABOMINATION FROM HELL! Shit jag hatar den filmen och framför allt musiken över allt annat :angry: !! GAAAH!

Här får ni ett smakprov av musiken (ha inte för högt ljud på ;P)

 

Den är i min åsikt AVSKYVÄRD och den ska man under inga omständig heter se den!

Usch! :angry:

 

//Lillebror

Link to comment
Share on other sites

Har du sett orginalet?

 

Jag har inte sett remaken (tänker inte göra det heller), men jag har förstått att det ska vara en "shot by shot"-remake. Så inget ska vara ändrat. Har för mig att Haneke även använde samma hus.

 

Musiken är ett intressant val. Hade ju knappast fått samma känsla av något annat. Tror han hade med exakt samma låt i början på första filmen. I bilen, i början.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Som Nit89ram nämnde är Jaws: The Revenge verkligen ingen höjdare. Det är verkligen på alla sätt och vis en usel film och det känns på något sätt som att skaparna visste att det skulle bli det för det känns som dom inte ens försökt att göra det bra.

 

Måste även nämna årets Angels & Deamons. Det kanske inte är den absolut sämsta filmen jag sett men nog är det den absolut mest förstörda bok-filmen någonsin. Jag mådde faktiskt dåligt när jag satt och såg den på bio. Aldrig, aldrig har jag varit så missnöjd med en film. Da Vinci-koden som i sig inte är någon höjdare är verkligen milslångt bättre än denna usla film.

Link to comment
Share on other sites

Jag såg en film igår som lätt platsar här - Det okända. En svensk skräckfilm från 2000. Det fanns inget i den filmen som jag tyckte var bra. Jag var tom lite deprimerad när den var slut. Storyn är så tunn så tunn. Förutsägbara händelser och riktigt dålig "förklaring" till att det som hände hände. Det som hände ja, det var så löjligt så det inte var klokt. Skådespelarinsatserna dåliga och onaturliga. Och som kronan på allt - "handhållen kamera filmning". Finns det något mer irriterande i en film?

Link to comment
Share on other sites

Jag såg en film igår som lätt platsar här - Det okända. En svensk skräckfilm från 2000. Det fanns inget i den filmen som jag tyckte var bra. Jag var tom lite deprimerad när den var slut. Storyn är så tunn så tunn. Förutsägbara händelser och riktigt dålig "förklaring" till att det som hände hände. Det som hände ja, det var så löjligt så det inte var klokt. Skådespelarinsatserna dåliga och onaturliga. Och som kronan på allt - "handhållen kamera filmning". Finns det något mer irriterande i en film?

Jag tycker handhållen kamera kan ha sina fördelar - se bara på Cloverfield - snacka om få ut väldigt mycket av egentligen väldigt lite. Sen har jag inte sett Det okända så där har jag inget att tillägga. :)

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...