Jump to content

Mest överskattade filmer


Sang-drax

Rekommenderade inlägg

Jag tänkte mig att starta en tråd där man får lista filmer som man tycker är överskattade, dvs. dåliga filmer som ofta finns med på andras topplistor.

 

De filmer som jag tycker är mest överskattade är:

 

1.Black Hawk Down En gåta att denna film finns med i vissa topplistor. En rent ut sagt dålig film, med klyschor och pro-amerikansim.

 

2. *Donnie Darko Tramsig idé med revor i rumtiden som gör en kille stark.

 

3. Psycho Den sämsta Hitchcockfilm jag sett. Psycho är inte alls särskilt bra och det sönderanalyserade mordet är inte så snyggt.

 

4. *Natural Born Killers Bra manus, men Tarantino borde ha fått regissera. Extremt rörig regi. Filmen får godkänt, inte mer. Jag förstår att Tarantino blev upprörd över resultatet.

 

5. The Two Towers Självklart en acceptabel film, men Jackson borde ha saxat bort en timme till eller så och inte lekt så mycket med datorn.

 

 

OBS! Att göra en objektiv lista över bra filmer är (i teorin i alla fall) möjligt, till exempel håller de flesta med om att Nyckeln till Frihet är en bra film (om än kanske inte topp-100). Detta är inte möjligt för denna typen av listor. Det ligger nämligen i listans definition att de allra flesta inte kommer att hålla med dig.

 

Dessutom är någon form av motivering nog ett krav.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 121
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ska försöka komma på några jag inte gillar.

 

1. Napoleon Dynamite. Det finns folk som älskar denna film och som tillochmed kallar den för kult. Jag ser den som ett slöseri med tid. Trist.

 

2. Titanic. En film om Titanic-katastrofen vore nog bra. Men att blanda in en kärlekshistoria mitt i allt och som sedan tar upp hela filmen är bara dumt.

 

3. Undergången - Hitler och tredje rikets fall. Orkade inte med han som spelade Hitler. Stängde av efter halva filmen. Blev irriterad av filmen. Hade hört så mycket bra om den..

 

4. Matrix-serien. Första filmen var väl ok. Resten skulle de skippat.

 

5. Mean Streets. Jag har väldigt många Scorsesefilmer och även denna. Jag köpte den för att jag läst mycket bra om den. Går inte beskriva besvikelsen. Nu har jag iofs bara sett den en gång men jag vill inte sätta igång den igen. Den var bara inte bra.

Link to comment
Share on other sites

Tycker att Sagan om ringen trilogin inte är det bästa direkt... Det är hyffsade filmer, men inte faaan är dom några mästerverk! Jag ser ju hellre om ett Mythbusters avsnitt än tittar på dessa en gång till (någon gång får man väll se om dom iofs...)

Håller med, jag har inte sett dom filmerna många gånger. Dom är ju bra, men det kommer dröja några år innan jag kommer bli sugen på att se dom igen.

 

1an: sett två ggr, en gång på bio och en gång extended hemma.

2an: en gång på bio, spolade mig igenom extended för att se det nya.

3an: en gång på bio, spolade mig igenom extended för att se det nya.

Link to comment
Share on other sites

Mest överskattade utan inbördes ordning

 

A clockwork orange - Hur tråkig är den inte egentligen

Crash - Hur övertydlig är den inte egentligen

Sagan om ringen trilogin - Hur tråkig, lång är den inte och hur stirrande är inte Elijah Wood

Apocalypse now - Hur utflippat och trist är inte slutet

 

 

Hmm ja det är dom jag kommer på nu.

Link to comment
Share on other sites

Mest överskattade utan inbördes ordning

 

A clockwork orange - Hur tråkig är den inte egentligen

Crash - Hur övertydlig är den inte egentligen

Sagan om ringen trilogin - Hur tråkig, lång är den inte och hur stirrande är inte Elijah eood

Apocalypse now - Hur utflippat och trist är inte slutet

 

 

Hmm ja det är dom jag kommer på nu.

 

Håller absolut inte med dig om A clockwork orange och inte heller om Sagan om ringen triologin. Den och Peter Jackson kanske dock har fått lite mer uppmärksamhet än vad de förtjänar.

Apocalypse Now som jag i och för sig tyckte var en bra och underhållande film är även enligt mig lite överskattad då jag tycker till exempel Full Metal Jacket är mycket bättre!

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...