Jump to content

Bästa (eller favorit) James Bond-filmen


Czechflash

Vilken James Bond-film tycker du är bäst ?  

9 members have voted

  1. 1. Vilken James Bond-film tycker du är bäst ?

    • Dr. No (1962)
      0
    • Goldfinger (1964)
      1
    • Thunderball (1965)
      0
    • You Only Live Twice (1967)
      0
    • Leva och låta dö (1973)
      5
    • Mannen med den gyllene pistolen (1975)
      0
    • Älskade spion (1977)
      0
    • Ur dödlig synvinkel (1981)
      2
    • Octopussy (1983)
      0
    • Annan (ange vilken)
      1


Rekommenderade inlägg

  • Filmstar

Skriv gärna en kommentar om vilken du valt och varför. Jag tog med de jag tycker är bäst, men självklart kan det finnas andra favoriter (inte troligt).

 

Jag tycker om många Bond-filmer, men den som jag väljer är Ur dödlig synvinkel som har det mesta en Bond-film ska ha: En bra James Bond, En vacker Bondbrud, snö, vatten, sol, skidor, bergsklättring, motorcyklar, bra musik m.m.

 

Annars gillar jag också Goldfinger som nog är den bästa med Sean Connery. Leva och låta dö är också bra och cool, speciellt motorbåtsjakten. Älskade spion är en av de bästa med Lotusen som kan åka under vatten. Men de flesta på listan är bra och jag gillar dem alla. Från 90-talet och framåt har James Bond dock inte varit sig lik.

 

Vad tycker du ?

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Jag håller med dig, Bond har tappat avsevärt. Men det betyder inte att de gamla bör brännas. De är värda att se om och om igen. Och som sagt, de första 15 filmerna är alla bra och sevärda, med något undantag. Men senaste fem har tyvärr varit ganska dåliga med något enstaka undantag om man ska vara snäll.

Link to comment
Share on other sites

Mina favoriter är Goldfinger, Mannen med den gyllene pistolen, Live and let die och Älskade spion. Jaws är ju helt klart en favoritskurk. Har sett alla bondfilmer utom I hennes majestäts hemliga tjänst med George Lazenby. Jag tycker nog att Sean connery är bäst bond men Roger moores filmer är de bästa. Har extremt svårt att välja mellan dessa filmer så jag gör inte det för tillfället. Får återkomma

Link to comment
Share on other sites

Jag håller med dig, Bond har tappat avsevärt. Men det betyder inte att de gamla bör brännas. De är värda att se om och om igen. Och som sagt, de första 15 filmerna är alla bra och sevärda, med något undantag. Men senaste fem har tyvärr varit ganska dåliga med något enstaka undantag om man ska vara snäll.

Självklart ska de inte brännas, men det finns många andra filmer som jag tycker känns betydligt mer angelägna för mig att se först.

Link to comment
Share on other sites

Jag röstade på Ur dödlig synvinkel. Hoppas det var rätt. Är lite dålig på att komma ihåg vad alla filmerna heter. Fick gå efter Czechflashs beskrivning.

För det första tycker jag Roger Moore (vet inte hur hans efternamn stavas) är den bästa Bond. Kanske för att han var den första jag såg men ändå.

Varför jag valde just denna filmen är ungefär samma motivering som Czechflash gav innan. Filmen har allt en Bond-film ska ha.

Jag har sett de flesta Bond-filmerna (missat kanske 1 eller 2) och jag håller med om att de ny inte är något vidare. Bara upprepningar, och dåliga ursäkter till att komma på ännu fler smarta uppfinningar som Bond ska använda.

Link to comment
Share on other sites

Roger Moore är den bästa bond enligt mig...sedan Connery...Pierce är överlägset sämst!

Håller inte med. Den sämsta Bond som varit är Timothy Dalton.

Pierce är egentligen inte dålig, men filmerna är det.

Har du kanske rätt i...hur som helst är i alla fall Moore och Connery mycket bättre i rollen som bond än vad både Pierce och Lazenby varit, är och kommer att vara.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...