Jump to content

SAW


WC-AnkA

Rekommenderade inlägg

  • 5 months later...
Men grejen är ju den att om man sågar eller hugger av en lem så slutar kroppen att pumpa ut blod till den del som saknas. Den var ju en kille för något år sen som hade fastnat under en sten ute i vildmarken och fick kapa av sin ena arm (eller var det ben?) för att ta sig loss och kunna rädda sig själv.

Så kan säkert fallet vara, kroppen är en smart uppfinning, dock fungerar det inte lika bra som du säger. Kapar man en del av kroppen som innehåller en stor artär (eller är det ven? var länge sen naturkunskapen lästes) så blöder man till döds om man inte lägger tryck på såret, dessutom går det att läsa på http://hike.mountainzone.com/2003/news/htm...putate-arm.html att personen i fråga "used hemostats from his fishing kit to close the severed artery and vein".

 

Så just den delen av filmen är realistisk nog att hålla.

Ändrad av Basse
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Det jag störde mig mest på filmen var polisernas ovilja att verkligen få slut på mördaren. Dom hade kunnat skjuta honom när dom hade chansen, även om det kanske vore brutalt och även om man hade velat få fast honom.

Men då hade å andra sidan inte filmen varit lika spännande.

 

Och jag håller med om att slutet var grymt bra..

Link to comment
Share on other sites

Det jag störde mig mest på filmen var polisernas ovilja att verkligen få slut på mördaren. Dom hade kunnat skjuta honom när dom hade chansen, även om det kanske vore brutalt och även om man hade velat få fast honom.

Men då hade å andra sidan inte filmen varit lika spännande.

 

Och jag håller med om att slutet var grymt bra..

 

Man skjuter oftast inte brottslingen utan att göra en rättpsykiatrisk undersökning, förhör och andra saker som kan hjälpa utredningen men detta tog ju filmskaparna givetvis inte till förfogande och valde att göra två uppföljare...

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Det jag störde mig mest på filmen var polisernas ovilja att verkligen få slut på mördaren. Dom hade kunnat skjuta honom när dom hade chansen, även om det kanske vore brutalt och även om man hade velat få fast honom.

Men då hade å andra sidan inte filmen varit lika spännande.

 

Och jag håller med om att slutet var grymt bra..

 

Man skjuter oftast inte brottslingen utan att göra en rättpsykiatrisk undersökning, förhör och andra saker som kan hjälpa utredningen men detta tog ju filmskaparna givetvis inte till förfogande och valde att göra två uppföljare...

 

Haha, jag visste inte att jag hade skrivit här. Då var jag ung och dum....

Men jag vet att det fungerar så, men hade dom verkligen velat bli av med honom hade dom kunnat vara betydligt mer drastiska. Ta fast honom på en gång, istället för att pröva honom.

 

Och vad gäller att han kunde ligga stilla så länge så läste jag någonstans att mördaren hade tagit någon form av muskelavslappnande som gör att man kan slappna av och inte blir så ryckig i kroppsdelarna. Ungefär....

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...