Jump to content

The Dead of US - Korn Get Up! (hyllningsvideo)


PeaceOfThread

Rekommenderade inlägg

Hej.

 

Går ut med ett tips om en hyllningsvideo/musikvideo jag komponerat till serien The Walking Dead. Korn och Skrillex står för ljudet med spåret Get Up! vilket passar de teman jag valt att belysa.

Alla klipp är tagna från The Walking Dead säsong 1 och följer både seriens handling och djupare meningar som skaparna förmedlar.

 

VARNING: Följande kan betraktas som en spoiler och klippet innehåller en hel del våld och blod.

 

Du behöver inte följa serien "The Walking Dead" för att hänga med i detta filmmontage. Scenerna följer en röd tråd med djupare mening än bara karaktärernas resa.

Säsong 1 inleds med (för er som minns) ett klipp taget ur kontexten där vår protagonist letar efter bensin, ser en skylt som svajar i vinden med orden "No Gas" och avlivar därefter ett zombiebarn. Säsongen slutar med en nedräkning och en professor som utbrister "our world runs on fossil fuels, how stupid is that!?".

Min tolkning börjar spåret med "Dont Open, Dead Inside" och belyser samma teman; olja, krig, terror samt ren och skär dumhet. Ha detta i åtanke när ni tittar så hoppas jag ej göra er besvikna ifall ni har 3 minuter och 53 sekunder till övers.

 

Filmen heter "The Dead of Us" och finns i HD upplösning på

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...