Jump to content

Alver


Rekommenderade inlägg

  • Svar 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Filmstar
Det är för mycket alver i filmen tycker jag! De är lite fjolliga..

I boken var det väl inte en massa alver med vid Helmls kyfta?

 

Välkommen till forumet, Ace. Hoppas att du stannar här ett tag och skriver lite så att det är lite fart på forumet.

 

Själv tyckte jag att det var lagom mycket alver.

FOTR:

Utanför Fylke (extended), Vattnadal, Lothlorien och Legolas som inte har så många repliker i ettan.

TTT:

Legolas (med mer repliker), alverna vid Helms klyfta och lite i vattnadal.

 

Det var mycket mer i ettan, men inte för mycket ändå.

Och, ja Peter Jackson har gjort en ändring i filmen. Det kommer inte några alver vid Helms klyfta i boken, men som jag har sagt tidigare. Det är något jag inte stör mig på särskilt mycket. Ganska rolig ändring ändå.

Link to comment
Share on other sites

Om Johander tillåter detta, så kan vi väl ha en omröstning i den här tråden om vilka Valar och Maiar som ni gillar mest. Så att tråden får en längre livslina.

 

Mycket bra förslag! Det kan vi fortsätta med när man har skrivit klart om vilka alver som man gillar.

 

Vilken Vala eller Maia gillar ni mest då? Det är olika gudar i Silmarillion för ni som inte vet det.

Favoritvala är Tulkas och Maia är Sauron.

Link to comment
Share on other sites

Då nördar jag vidare...

 

Favoritalv: Fingolfin, eller Fëanor. Även om Fëanor blev lite småtokig mot slutet så smidde han ändå silmarillerna. Jag skulle nog inte heller ha velat att man krossade mitt livsverk (om jag nu gör något) för att rädda något annat.

 

Favoritvala: Ulmo

 

Favoritmaia: Melian

Link to comment
Share on other sites

Haldir i all ära, men Glorfindel tar priset. :P

De va väldigt dumt gjort av PJ o ta bort honom ur filmen.

O de flesta alverna tyckte jag inte såg särskilt.. "alviska" ut.. de va för mänskliga. ;) Men sen e ju jag av den åsikten att man inte kan få en Människa att spela Alv. det blir fel..

 

Men filmen va underbar ändå :D

 

/O jag tycker de gjorde Rúmil förbaskat söt i filmen/ :wub::D

Link to comment
Share on other sites

Jag gillar Glorfindel, men annars e det helt klart Legolas, hur kan man vara så snygg?

han är inte snygg.....VACKER är det rätta ordet

Håller helt med, Legolas, har endast vackra drag i sig...

Men när han därimot är sig själv så kan jag hålla med om han kanske är mer än Vacker...

 

min favorit alv är Haldir och Elrond, av sin vishet, Och Haldir av sin vänligasjäl.. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...