Jump to content
  • 0

Gammal film - Glömt namnet?


Maggan

Fråga

När jag var liten så jag ofta på en film som jag tappat namnet på. Beskriver handlingen samt några scener. Skulle vara tacksam om någon skulle kunna titeln på filmen!

Komedi

Andra värlskriget - ett brittiskt bombflygplan blir nedskjutet över Paris. FLygarna hoppar fallskärm och splittras - men bestämmer sig att deras hemliga kod skulle vara sången "tea for two" - vilken de visslar i filmen.

Den ena flygaren har jag för mig "hamnar" på ett konserthus. De skall mötas upp på ett turkiskt bad i Paris.

 

Någon åker bak på ett lastbilsflak och slänger grönsaker mot tyskar som jagar dem.

 

Som ni märker minns jag bara fragment från filmen - men minns den som mycket rolig - iaf som barn.

 

En flygare bor på ett hotell och blir jättehungrig på natten, går ner i köket för mat och då han lämnar rummet och smäller igen dörren ramlar dörrnummret 6 ner och blir en 9. En tysk officer tar sedan fel rum och de lägger sig i fel rum etc etc.

 

De sjunger "tea for two, and two for tea, me and you, and you and me!"

 

Mycket tacksam för svar!

Link to comment
Share on other sites

13 svar på denna fråga

Rekommenderade inlägg

  • 0

ass¨å jag vill bara veta vad denna film heter ...det handlar om en kvinna som flyttar till ett hus tror jag och en dag går hon på stranden vad hon inte märker är att det går en svart hund/varg uppe på berget ovanför henne och spökena tror hon är en person som dom vill ha fast det inte är det men do är väldigt lika...

 

vill gärna veta vad det är för film... mvh

Link to comment
Share on other sites

  • 0

hej, jag letar efter en film som jag inte vet vad den heter, det hanlar om en group som gör porrfilm sen hittar de en kille med största kuken och sen filmen handlar om honnom han blir sjärna och sånt.... är det någon som vet vad den heter?????

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Filmstar

hej, jag letar efter en film som jag inte vet vad den heter, det hanlar om en group som gör porrfilm sen hittar de en kille med största kuken och sen filmen handlar om honnom han blir sjärna och sånt.... är det någon som vet vad den heter?????

Skulle det kunna vara Boogie Nights från 1997 ?

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Guest freestyle

Hej! Jag letar efter en film där en panda letar efter sin mamma. Kommer ihåg en schen där pandan är i en bur och kollar upp på månen där den ser sin mamma. Sen letar den efter sin mamma och börjar klättre över ett vattenfall.

Filmen är tecknad.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Jag har en hel lista på filmer från min uppväxt jag vill se igen, men inte vetat hur jag ska hitta dem, då jag glömt namnet på dem, eller aldrig vetat namnet (sånt brydde man sig ju inte om som barn)

 

1. Finns två filmer jag sett om familjer som har massa barn. En av de flyttar två familjer ihop och barnen gör massa saker för att få föräldrarna att skilja sig. Och den andra är bara en familj, tror de hade tolv stycken barn, minns inte riktigt vad som händer i den.

 

2. En film som jag nog tänkt mest på i mitt liv är en om två tjejer, typ cheerleaders (tyckte deras kläder var så coola!) och de är lesbiska typ. Det var egentligen mamma som kollade på den här, såg bara en del, minns bara lite. I alla fall så tyckte ena tjejen de var häftiga, men den andra skämdes över deras förhållande, och så träffar de en kille som får vara med dem, och de ligger alla tre i en säng och hånglar. Ena tjejen (hon som skämdes) blir typ kär i killen eller något, så den andra tjejen blir ju svartsjuk och stuff. Det kan ha varit någon gammal TV-serie också, men jag tänker mycket på denna fortfarande.

 

3. En film som handlar om ett speciellt barn. Det börjar med att hennes mamma har henne som liten bebis, men dör av något så mostern får föda upp den lilla flickan. När flickan är i fem års åldern får hon saker att snurra med bara tanken, så mostern tar henne till något speciellt ställe med liknande barn. Jag minns att det flög typ massa demoner eller liknande runt, och de skulle vara försiktiga. Sen tror jag det var samma film som mostern träffade en tonårstjej som var jagad av ett gäng, typ gothare och de springer ner i en tunnelbansstation och någon blir nerkastad och huvudet flyger upp på plattformen. Jag har för mig att det är samma film, men kan vara två olika.

 

4. En film om två galna kvinnor som försöker döda varandra. En av de puttar ner den andra för en trappa, och hon överlever, helt fucked up ser hon ut. Den andra kvinnan får typ något genom magen, för jag minns att hon överlevde med och hade ett stort hål i magen. Hon i trappan var blond tror jag och den andra rödhårig.

 

Det är dessa jag kommer på nu, men jag vet att det finns många fler, så jag återkommer. Jag hoppas jag kan få svar här, även om tråden verkar rätt död just nu. Kan ju våga mig försöka på andra ställen :)

Tacksam för alla svar!

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Filmstar

4. En film om två galna kvinnor som försöker döda varandra. En av de puttar ner den andra för en trappa, och hon överlever, helt fucked up ser hon ut. Den andra kvinnan får typ något genom magen, för jag minns att hon överlevde med och hade ett stort hål i magen. Hon i trappan var blond tror jag och den andra rödhårig.

Detta är den enda jag tror jag kan hjälpa dig med. Låter som det borde vara Döden klär henne (1992). Oerhört länge sen jag såg den, men det borde vara den.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Hej! Jag har börjat nu ladda ner gamla filmer från 1980-1993, den jag söker efter är att en kille hade färg fluga (runt halsen) som blinkar olika färgen och hade keps på dig-söt kille. Där han skulle kyssa en tjej. Dom kom till en plats där finns många ungdomar som åker med rullskidor.. Är det någon av er känner igen? Det är ungdomar, jag minns inte namnet på filmen .. Jag såg den när jag var liten.. Hoppas ni kan hjälpa mig så att jag kan titta på den igen efter många år. :)

 

Vore tacksam om ni svarar snart!

Link to comment
Share on other sites

  • 0

ass¨å jag vill bara veta vad denna film heter ...det handlar om en kvinna som flyttar till ett hus tror jag och en dag går hon på stranden vad hon inte märker är att det går en svart hund/varg uppe på berget ovanför henne och spökena tror hon är en person som dom vill ha fast det inte är det men do är väldigt lika...

 

vill gärna veta vad det är för film... mvh

Link to comment
Share on other sites

  • 0

om en kvinna som flyttar till ett hus tror jag och en dag går hon på stranden vad hon inte märker är att det går en svart hund/varg uppe på berget ovanför henne och spökena tror hon är en person som dom vill ha fast det inte är det men dom är väldigt lika kan ju säga att de är inte entity har kollat upp vad heter den? tacksam för svar blir tokig snart när jag inte vet vilken det är!!

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara på denna fråga...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...