MK47 Skriven 31 Juli, 2009 Report Share Skriven 31 Juli, 2009 Alphaville var längesedan jag såg men jag diggade den starkt. Mycket starkt. Måste nog köpas och kollas på igen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rilopoz Skriven 17 Augusti, 2009 Report Share Skriven 17 Augusti, 2009 Första inlägget på filmsnack då! Det kan ju vara lägligt att visa vilken filmsmak man har. Här kommer listan som den ser ut nu. 1. Sin City (Robert Rodriguez, 2005) 2. V För Vendetta (James McTeigue, 2005) 3. Pulp Fiction (Quentin Tarantino, 1994) 4. American History X (Tony Kaye, 1998) 5. Gudfadern (Francis Ford Coppola, 1972) 6. 12 Angry Men (Sidney Lumet, 1957 7. Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (Irvin Kershner, 1980) 8. Fight Club (David Fincher, 1999) 9. Casablanca (Michael Curtiz, 1942) 10. Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain (Jean-Pierre Jeunet, 2001) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Skriven 16 Maj, 2010 Report Share Skriven 16 Maj, 2010 1. Full Metal Jacket (5+) 2. A Man Escaped 3. Nattvardsgästerna 4. De Sju Samurajerna 5. Sherlock, Jr 6. 2001: A Space Odyssey 7. Rope 8. Du levande 9. La grande illusion 10. Flickan från tändsticksfabriken Bubblare: Patty, The Bridge on the River Kwai, When Father Was Away on Business, Ikiru, Föräldrarna, Gudfadern och ett dussin till. Jag gillar alla mina 5:or jättemycket så det är rätt svårt att bara välja 10. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NoName Skriven 16 Maj, 2010 Report Share Skriven 16 Maj, 2010 1. Full Metal Jacket (5+) 2. A Man Escaped 3. Nattvardsgästerna 4. De Sju Samurajerna 5. Sherlock, Jr 6. 2001: A Space Odyssey 7. Rope 8. Du levande 9. La grande illusion 10. Flickan från tändsticksfabriken Bubblare: Patty, The Bridge on the River Kwai, When Father Was Away on Business, Ikiru, Föräldrarna, Gudfadern och ett dussin till. Jag gillar alla mina 5:or jättemycket så det är rätt svårt att bara välja 10. 3. Nattvardsgästerna 6. 2001: A Space Odyssey 8. Du levande Femmor från mig. Gillar även Sherlock jr. rejält. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Skriven 16 Maj, 2010 Report Share Skriven 16 Maj, 2010 1. Full Metal Jacket (5+) 2. A Man Escaped 3. Nattvardsgästerna 4. De Sju Samurajerna 5. Sherlock, Jr 6. 2001: A Space Odyssey 7. Rope 8. Du levande 9. La grande illusion 10. Flickan från tändsticksfabriken Bubblare: Patty, The Bridge on the River Kwai, When Father Was Away on Business, Ikiru, Föräldrarna, Gudfadern och ett dussin till. Jag gillar alla mina 5:or jättemycket så det är rätt svårt att bara välja 10. 3. Nattvardsgästerna 6. 2001: A Space Odyssey 8. Du levande Femmor från mig. Gillar även Sherlock jr. rejält. Då har du bra smak. Har du sätt de andra? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Omberg Skriven 16 Maj, 2010 Report Share Skriven 16 Maj, 2010 Oj! Detta var en trevlig tråd som jag helt missat! Ger mig rakt in med min 10-topp. Har gjort försök på att rangordna, men det är ju sånt som ändras dag för dag! The Usual Suspects (1995) Pulp Fiction (1994) One Flew Over The Cuckoo's Nest (1975) Cinema Paradiso (1988) Sen to Chihiro no Kamikaushi (2001) Requiem for a Dream (2000) La vita é Bella (1997) Donnie Darko (2001) Psycho (1960) The Great Dictator (1940) Sen kommer det ett gäng bubblare också, såklart: Memento, Eternal Sunshin of the Spotless Mind, 12 Angry Men, Batoru rowaiaru m.fl! Känns som att jag skulle kunna sitta här hur länge som helst! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Skriven 16 Maj, 2010 Report Share Skriven 16 Maj, 2010 Oj! Detta var en trevlig tråd som jag helt missat! Ger mig rakt in med min 10-topp. Har gjort försök på att rangordna, men det är ju sånt som ändras dag för dag! The Usual Suspects (1995) Pulp Fiction (1994) One Flew Over The Cuckoo's Nest (1975) Cinema Paradiso (1988) Sen to Chihiro no Kamikaushi (2001) Requiem for a Dream (2000) La vita é Bella (1997) Donnie Darko (2001) Psycho (1960) The Great Dictator (1940) Sen kommer det ett gäng bubblare också, såklart: Memento, Eternal Sunshin of the Spotless Mind, 12 Angry Men, Batoru rowaiaru m.fl! Känns som att jag skulle kunna sitta här hur länge som helst! The Usual Suspects älskade jag första gången jag såg den, du kanske kan ana varför. Donnie Darko hatar jag däremot, men det var några år sedan jag såg den i och för sig. Cinema Paradiso har jag inte sätt ännu, men den har legat på vill-se listan ett tag. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Omberg Skriven 16 Maj, 2010 Report Share Skriven 16 Maj, 2010 The Usual Suspects älskade jag första gången jag såg den, du kanske kan ana varför. Donnie Darko hatar jag däremot, men det var några år sedan jag såg den i och för sig. Cinema Paradiso har jag inte sätt ännu, men den har legat på vill-se listan ett tag. Cinema Paradiso såg jag enbart som en del av "Projekt IMDb Top 250" och hade egentligen varken förväntningar eller förhoppningar på den. Troligen är det lite av förklaringen till mig kärlek för filmen. Men det är verkligen en fantastisk film och den rekommenderas varmt! Vad var/är det med Donnie Darko som du inte tycker om? Jag älskar både mörka samt mystiska filmer, och då är ju just den perfekt. The Usual Suspects förstår jag ju absolut varför du älskade! Speciellt första gången. Jag har aldrig haft en sån "Va i...."-känsla efter en film som första gången jag såg den. Men än idag är går den hem varje gång och återses runt en gång per år! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
wst Skriven 17 Maj, 2010 Report Share Skriven 17 Maj, 2010 Betygsatt femtom femmor hittills; rangordnat enligt årtal; Soluppgång (Murnau, 1927) En kvinnas martyrium (Dreyer, 1928) Moderna tider (Chaplin, 1936) Demonernas port (Kurosawa, 1950) Idioten (Kurosawa, 1951) Kärlekens fröjder (Ophüls, 1952) En dödsdömd har rymt (Bresson, 1956) Och tranorna flyga (Kalatozishvili, 1957) Smultronstället (Bergman, 1957) Vita nätter (Visconti, 1957) I fjol i Marienbad (Resnais, 1961) Repulsion (Polanski, 1965) År 2001 - ett rymdäventyr (Kubrick, 1968) Close-Up (Kiarostami, 1990) Mor och son (Sokurov, 1997) Har också ett antal starka fyror som säkert skulle kunna få ett högre betyg vid en omtitt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Skriven 17 Maj, 2010 Report Share Skriven 17 Maj, 2010 The Usual Suspects älskade jag första gången jag såg den, du kanske kan ana varför. Donnie Darko hatar jag däremot, men det var några år sedan jag såg den i och för sig. Cinema Paradiso har jag inte sätt ännu, men den har legat på vill-se listan ett tag. Cinema Paradiso såg jag enbart som en del av "Projekt IMDb Top 250" och hade egentligen varken förväntningar eller förhoppningar på den. Troligen är det lite av förklaringen till mig kärlek för filmen. Men det är verkligen en fantastisk film och den rekommenderas varmt! Vad var/är det med Donnie Darko som du inte tycker om? Jag älskar både mörka samt mystiska filmer, och då är ju just den perfekt. The Usual Suspects förstår jag ju absolut varför du älskade! Speciellt första gången. Jag har aldrig haft en sån "Va i...."-känsla efter en film som första gången jag såg den. Men än idag är går den hem varje gång och återses runt en gång per år! Jag tycke Donnie Darko var en jobbig och konstig film vill jag minnas, men nu för tiden gillar jag ju sånt så jag borde kanske ge den en ny chans. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NoName Skriven 18 Maj, 2010 Report Share Skriven 18 Maj, 2010 1. Full Metal Jacket (5+) 2. A Man Escaped 3. Nattvardsgästerna 4. De Sju Samurajerna 5. Sherlock, Jr 6. 2001: A Space Odyssey 7. Rope 8. Du levande 9. La grande illusion 10. Flickan från tändsticksfabriken Bubblare: Patty, The Bridge on the River Kwai, When Father Was Away on Business, Ikiru, Föräldrarna, Gudfadern och ett dussin till. Jag gillar alla mina 5:or jättemycket så det är rätt svårt att bara välja 10. 3. Nattvardsgästerna 6. 2001: A Space Odyssey 8. Du levande Femmor från mig. Gillar även Sherlock jr. rejält. Då har du bra smak. Har du sätt de andra? Inte sett A man escaped eller Flickan från tändsticksfabriken Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Skriven 18 Maj, 2010 Report Share Skriven 18 Maj, 2010 1. Full Metal Jacket (5+) 2. A Man Escaped 3. Nattvardsgästerna 4. De Sju Samurajerna 5. Sherlock, Jr 6. 2001: A Space Odyssey 7. Rope 8. Du levande 9. La grande illusion 10. Flickan från tändsticksfabriken Bubblare: Patty, The Bridge on the River Kwai, When Father Was Away on Business, Ikiru, Föräldrarna, Gudfadern och ett dussin till. Jag gillar alla mina 5:or jättemycket så det är rätt svårt att bara välja 10. 3. Nattvardsgästerna 6. 2001: A Space Odyssey 8. Du levande Femmor från mig. Gillar även Sherlock jr. rejält. Då har du bra smak. Har du sätt de andra? Inte sett A man escaped eller Flickan från tändsticksfabriken Okey. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Black Skriven 18 Maj, 2010 Report Share Skriven 18 Maj, 2010 1.Reservoir Dogs (Quentin Tarantino) 2.Blood In Blood Out (Taylor Hackford) 3.Face Off (John Woo) 4.crank (Mark Neveldine) 5.Natural Born Killers (Oliver Stone) 6.The Shawshank redemption (Frank Darabont) 7.american History X (Tony Kaye) 8.True Romance (Tony Scott) 9.New Jack City (Mario Van Peebles) 10.Pulp Fiction (Qentin Tarantino) 11.Walk Line (James Mangold) 12.die Hard (John McTiernan) 13.Bloodsport (Newt Arnold) 14.man on Fire (Tony Scott) 15.requiem for a Dream (Darren Aronofsky) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phink Seirduin Skriven 6 Juni, 2010 Report Share Skriven 6 Juni, 2010 1) The Other Side Of Love (1991) 2) The Scent Of A Woman (1992) 3) The Wedding Date (2005) 4) The Skeleton Key (2005) 5) Ivanhoe (1982) 6) The Phantom Of The Opera (2004) 7) If The Shoe Fits (1990) 8) Cinderella (1997) 9) Pirates Of The Caribbean: The Curse of the Black Pearl (2003) 10) När Harry Mötte Sally (1989) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.