Jump to content

Butterfly Effect


Rekommenderade inlägg

  • Svar 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag tror t.o.m. att han stryper sig själv med navelsträngen...eller så minns jag helt fel... :blink:

 

 

Ja, det var något sådant. Hur som helst tyckte jag att det blev lite för mycket. Bioslutet däremot var riktigt bra. De valde rätt slut till en riktigt bra film.

 

Ashton Kutcher har inte gjort någon riktigt bra roll sedan den. Det är synd för att jag tycker han har talang. Filmer som Guess Who och A Lot Like Love verkar inte särskilt lovande. Han kan bättre. Han håller på att spela in The Guardian med Kevin Costner i regi av Andrew "Jagad" Davis. Den kan bli något.

Link to comment
Share on other sites

Det tog ett tag för mig att sluta tänka på That 70's Show i början när jag såg filmen. Efter en liten stund gick det bättre och jag kunde ta Kutcher seriöst.

 

 

Haha, Kelso är ingen seriös roll precis. Jag tyckte att han klarade sig utmärkt här.

 

That 70s Show är för övrigt en av de bästa serierna någonsin!

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 2 months later...

Nu är den här tråden väääääääldigt gammal, men jag måste posta i alla fall.

 

Hela den här grejen med ärreni hans händer i fängelset - som många påstår vara ett plothole - har jag funderat på ett tag. Och jag har en möjlig teori.

 

Varje gång han vaknar upp så återupplever han ju en massa saker (slutar flera gånger med att han börjar blöda osv) skulle det inte kuna vara så att konsekvenserna av hans handlingar inte "verkställs" förr än han vaknar upp? Om man då ser det som 2 parrallellea dimensioner blir det helt logiskt. I den ena dimensionen är hans "vanliga liv" dvs. livet han har innan han går tillbaka och gör en förändring. I den andra dimensionen pågår livet efter förändringen och han själv är inte närvarande i den dimensionen förr än han vaknar upp, dvs. tar inte del av förändringarna. Hans kropp och jag finns ju då i båda dimensionerna och dimensionerna ändras en åt gången när han hoppar mellan dem, men det är ju inte hans kropp som hoppar mellan, utan hans sinne. Alltså borde inte konsekvenserna uppstå förr än han vaknar i den andra dimensionen. Någon som förstår hur jag menar?

 

Dimensionssnacket blev kanske lite luddigt, kände att jag inte riktigt kunde sätta ord på vad jag tänkte. Men grundprincipen blir ju i alla fall att konsekvenserna inte märks förr än han vaknar (och återupplever massa grejer i sinnet och börjar blöda och sånna grejer).

Det behöver inte vara upplagt som 2 dimensioner heller, det kan vara en som ändras, bara att det är tidshopp. När jag tänker efter är det nog mer troligt.

 

Hur som helst så blir som sagt allt logiskt eftersom ärren i hans händer (i fängelset) inte uppstår för än han vaknar/straxt innan han vaknar. Då kan man ju direkt såga teorin om att Carlos borde ha märkt nåt direkt. Det samma gäller när han spränger bort armar och ben. Det märks ju inte heller förr än han vaknar. Skillnaden med ärren är ju att det inte är någon större förändring, vilket inte förändrar hela hans liv. Någon konsekvens får säkert detta men den är avlägsen (utanför fängelset) vilket gör att tittaren inte får ta del av den, dock är inte konsekvensen så stor att den förändrar hela hans och andras liv, som vid de andra tillfällena.

 

Den logiken funkar i alla fall för mig (gäller bioversionen, har inte sett DC men det borde inte vara någon skillnad angående de scenerna). OCH om man ser det så här blir detta inte alls ett plothole vilket får manusförfattarna att framstå som väldigt smarta, att få en att tänka till en gång extra. Anta att det är ett plothole, men sedan komma på en ny teori, som för den delen inte behöver vara mycket bättre - men hela handlingen i filmen bygger ju på att den skall vara lite luddig så man får tänka till om och om igen.

 

Oj nu blev det väldigt långt (och upprepat) sry.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...