Jump to content

Fotbolls VM -06


Czechflash

Rekommenderade inlägg

  • Svar 359
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Filmstar
Hatar inte. Ogillar stämmer nog in bättre. :)

 

Haha, ja allt blir så förstorat så fort man inte gillar ett lag, en spelare etc.

 

Såg förresten på Tyskland-Colombia (3-0) nyss och det var en ganska avslagen match, dock lite bättre i andra halvlek. Colombia gjorde ingenting, så det var Tyskland som fick föra spelet rakt igenom. Intressanta är att Tyskland gjorde första två målen på frispark (en nick och ett skott), samt att tredje kom efter en hörna. När de spelade 2-2 mot Japan för några dagar sen var båda målen av Tyskland på frispark (nick). De är helt klart farliga på fasta situationer, men har svårt att skapa ett bra spel annars.

 

Bäst på plan var utan tvekan Bastian "Svinstian" Schweinsteiger som var pigg på vänsterkanten och som slog frisparken som Ballack nickade in samt sköt ett kanonskott på andra frisparken som gick i mål. Han tillsammans med Ballack och Klose är giftigast i laget och kan resten bara höja sig när VM startar blir de farliga.

Link to comment
Share on other sites

Ingo.. han hatar landet sverige.. men han vill inte riktigt erkänna det.. har för mig han sa det i en annan tråd runt os.. men men.. vill han vara småsint å grinig är det hans problem.. B) förövrigt har vi Teddy Lucic i försvaret..

citerar GP :

 

Teddy Lucic Gjorde som vanligt sitt jobb och fick städa upp efter Mellberg. Hur stabil och trygg som helst.

Link to comment
Share on other sites

Ingo.. han hatar landet sverige.. men han vill inte riktigt erkänna det.. har för mig han sa det i en annan tråd runt os.. men men.. vill han vara småsint å grinig är det hans problem.. B)

 

Måste du vara så negativ? :P

 

Hatar inte(ok, kanske lite ibland) landet Sverige. Ogillar bara när det går bra för Sverige inom sport helt enkelt.

 

Det är väl samma för dig och Norrmän i OS tråden? ;)

Ser helt enkelt inte skillnaden. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Ingo.. han hatar landet sverige.. men han vill inte riktigt erkänna det.. har för mig han sa det i en annan tråd runt os.. men men.. vill han vara småsint å grinig är det hans problem.. B)

 

Måste du vara så negativ? :P

 

Hatar inte(ok, kanske lite ibland) landet Sverige. Ogillar bara när det går bra för Sverige inom sport helt enkelt.

 

Det är väl samma för dig och Norrmän i OS tråden? ;)

Ser helt enkelt inte skillnaden. :huh:

 

Eeeh bor inte i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Ingo.. han hatar landet sverige.. men han vill inte riktigt erkänna det.. har för mig han sa det i en annan tråd runt os.. men men.. vill han vara småsint å grinig är det hans problem.. B)

 

Måste du vara så negativ? :P

 

Hatar inte(ok, kanske lite ibland) landet Sverige. Ogillar bara när det går bra för Sverige inom sport helt enkelt.

 

Det är väl samma för dig och Norrmän i OS tråden? ;)

Ser helt enkelt inte skillnaden. :huh:

Pffffff....jag tyckte faktiskt norge gjorde riktigt bra ifrån sig i OS B)

Link to comment
Share on other sites

HAr gjort en bild som man kan skriva ut och ha vid TVn =)

Snyggt! Med flaggor och allt.

 

Men. Vad tror ni om Sveriges chanser då?

 

Är själv lite orolig. Visserligen var de två mediokra matcherna senast inte på riktigt, men Sverige ska spela bättre än så - även när de inte går för hundra procent. Vad gjorde Zlatan på planen mot Chile, egentligen?

 

Sveriges grupp ser hyfsat lätt ut på papperet. Seger mot Trinidad känns säker, men det gäller att göra många mål då (mitt tips 3-0, fast helst fler mål förstås). Sedan lär det bli svårare. Risken finns att vi underskattar Paraguay (mitt depp-tips 0-0). Då blir matchen mot England en rysare. Säg att de slår oss (även om de inte gjort det sedan 1968!) med, säg, 1-0. Har en otrevlig känsla av att de är på G i år. Då kan vi fortfarande gå vidare på målskillnad, om jag fattat reglerna rätt, men avgörandet ligger då hos andra.

 

En sak är säker: vi kommer att vara grymt beroende av de tre stora, speciellt då Ljungberg. Och av att samspelet mellan dem funkar till 100%.

 

Lag jag tror kommer att synas ordentligt i detta VM, förutom de självklara, är t ex Kroatien, Tjeckien och som sagt England. Vad tror ni andra?

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Jonas: Intressanta tankar om Sveriges grupp. Jag tror på något liknande, det känns iaf ganska nära till hands att det blir vinst mot T&T med ett par mål i första matchen. Sen är nyckelmatchen helt klart mot Paraguay. Jag tror dock Sverige går vidare, antagligen för att de gör fler mål på T&T än vad Paraguay gör. Men det är ju klart att om de slår Paraguay, blir matchen mot England ointressant, vilket jag hoppas inte blir fallet för man vill ha spänning i den matchen, då kan det bli bra spel.

 

Vi får se vilka lag som kommer göra väsen av sig, något eller några lite bortglömda lag brukar ju överraska. Kroatien och Tjeckien bör ej underskattas, men båda har en tuff situation att om de går vidare heter motståndarna Brasilien och Italien.

 

Jag tror man ska hålla ögonen på Portugal och Spanien som båda har potential att gå långt i år. Men allt beror självklart på motstond i senare omgångar, för jag tror att t.ex. Tyskland också kan gå till minst semifinal. Får återkomma senare, nu är det NHL som gäller ett par timmar :up:

Link to comment
Share on other sites

Jag är också mycket säker på att vi slår Trinidad & Tobago, men det vi måste göra som sagt är mycket mål mot dem, det ger en stor fördel. Jag vet inte vad dom går på först om det är målskillnad eller innbördesmöte(?).

Matchen mot Paraguay blir den viktigaste tror jag, och jag gillar inte att många än så länge underskattar Paraguay bara för deras resultat inte vart de bästa.

Som jag sagt förut så tror jag att något lag i VM kommer att översaska. I VM 94 var det Sverige och Bulgarien, i VM 98 var det Kroatien och i VM 02 var det Turkiet som överaskade. Detta VM tror jag att Serbien Montenegro kan går riktigt långt så väl som Tjeckien. Elfenbenskusten, Polen, USA, Kroatien och Ukraina är lite luriga med, och man vet aldrig man kan komma långt om man får passande motstånd samt har en del tur och marginalerna på sin sida.

Link to comment
Share on other sites

Czech: Du kan väl inte säga att sve_eng blir ointressant om sverige vinner sina inledande matcher. Tror även att england gör det och då handlar det ju om gruppseger. Det är en jävla skillnad att möta ett Tyskland på hemmaplan än Polen.

 

Själv vet jag inte vad jag ska tro iår. Tror nog att de tre stora gör det de ska men det behövs mer. Det behövs att en sån som te x Källström blommar ut i landslaget, Och gärna att någon annan överaskar. Viktigt också att försvaret funkar.

 

Men jag har ändå i ett vm tips tippat att sverige tar sig till kvarten där de åker ut mot Holland igen.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Eftersom Grupp A (Tysklands grupp) spelar innan Grupp B (Sveriges grupp), kommer Sverige spela på det resultatet. Det betyder att om Tyskland slutar tvåa i sin grupp, kommer Sverige lägga sig. Jag säger inte att det blir helt ointressant i matchen Sverige-England, men det hade varit bättre om den matchen spelats tidigare och inte som avslutande match om det nu skulle bli så att Tyskland slutar tvåa. Antagligen kommer Tyskland etta, då blir det förmodligen en bra avslutningsmatch. Sverige borde inte vinna mot Paraguay om allt går som det ska och då blir de piskade till att slå England i sista (kanske).

Link to comment
Share on other sites

Eftersom Grupp A (Tysklands grupp) spelar innan Grupp B (Sveriges grupp), kommer Sverige spela på det resultatet. Det betyder att om Tyskland slutar tvåa i sin grupp, kommer Sverige lägga sig. Jag säger inte att det blir helt ointressant i matchen Sverige-England, men det hade varit bättre om den matchen spelats tidigare och inte som avslutande match om det nu skulle bli så att Tyskland slutar tvåa. Antagligen kommer Tyskland etta, då blir det förmodligen en bra avslutningsmatch. Sverige borde inte vinna mot Paraguay om allt går som det ska och då blir de piskade till att slå England i sista (kanske).

 

Haha du är otrolig. "Borde inte vinna om det går som det ska"

dvs om det går som du tycker det ska.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...