Jump to content

Butterfly Effect


Rekommenderade inlägg

  • Moderator
Det där med att han ska bevisa för Carlos att han kan ändra i tiden och sånt...det funkar ju inte. Åker han tilllbaka och gör dom där märkena så har han ju dom märkena resten av livet. Även när han åker i fängelse...så Carlos borde inte märka någonting....

Men det sa jag ju!!!

Det gjorde du ju, helt riktigt. Vet inte hur jag kunde göra den missen, men det är ju inte första gången. Sorry för det!

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Först trodde jag att det var en bugg men efter att manusförfattarna sa vad de sa så tror jag inte det längre

Och när Prästen sa att det fanns en Gud så tänkte jag: "Fan, han sa ju faktiskt att det är så, då MÅSTE ju det vara sant!"

mm...att jämföra en film med en religion är inte bara lite korkat....jag antar att det var ett skämt...

 

En präst är inte en upphovsman till en religion, en manusförfattare är, till viss del, upphovsman till filmen. Säger då manusförfattaren en sak om filmen så tror jag med största sannolikhet på det.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Först trodde jag att det var en bugg men efter att manusförfattarna sa vad de sa så tror jag inte det längre

Och när Prästen sa att det fanns en Gud så tänkte jag: "Fan, han sa ju faktiskt att det är så, då MÅSTE ju det vara sant!"

mm...att jämföra en film med en religion är inte bara lite korkat....jag antar att det var ett skämt...

 

En präst är inte en upphovsman till en religion, en manusförfattare är, till viss del, upphovsman till filmen. Säger då manusförfattaren en sak om filmen så tror jag med största sannolikhet på det.

Tror du förstår vad Pilsk menar. Tycker han har en poäng i det han säger, jag vill gärna ha en egen uppfattning, jag ändrar mig inte bara för att någon säger åt mig att jag har fel. Det ska mer till än så.

Om man är riktigt petnoga så har du rätt, självklart kan man inte jämföra religion med en film, men det måste vara tråkigt att ha så svart och vit syn på allt.

Link to comment
Share on other sites

men herregud....manusförfattarna har alltså lagt ner flera år på manuset, det är ett faktum. Dom lär inte ljuga om det. Och lägger man ner så pass mycket tid på det tror jag knappast att det så pass stora plot-holes.

Ändrad av Hawa!i
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Det där med att han ska bevisa för Carlos att han kan ändra i tiden och sånt...det funkar ju inte. Åker han tilllbaka och gör dom där märkena så har han ju dom märkena resten av livet. Även när han åker i fängelse...så Carlos borde inte märka någonting....

 

Skulle precis skriva att du hade fel , men när jag började tänka efter så hade jag fel , klart att dom skulle varit där innan han gick tillbaka,

 

Han gåt ju tillbaka och ändrar på något, det enda han ändrar på är ju märkena på händerna , sen lever han ett exakt likadant liv som det förra , Så när han kom till fängelset andra gången så var ju den enda skilnaden att han hade märke på händerna och det skulle ju Carlos ha sett innan han gick tillbaka för att ändra det.

 

Men det gör inget filmen var och är den bästa film jag sett på väldigt länge.

 

/ Rasmus :D

Ändrad av Razmuz
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 4 weeks later...
Det där med att han ska bevisa för Carlos att han kan ändra i tiden och sånt...det funkar ju inte. Åker han tilllbaka och gör dom där märkena så har han ju dom märkena resten av livet. Även när han åker i fängelse...så Carlos borde inte märka någonting....

Sant... Har jag inte tänkt på, det är den enda gången när han kommer tillbaka till "samma" värld som han åkte tillbaka från. Sånt är klantigt, det hade dom kunnat skippa eller göra bättre. <_<

Ny medlem gör entré, jag alltså. Hej hej. Noterar att tråden är aningen gammal, men jag måste ändå tillägga;

 

Är inte det konstigaste med denna situation att han överhuvudtaget står och visar sina händer för Carlos i den alternativvärld där han hela tiden haft sina ärr? Varför i hela friden gör han det? <_<

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
A: Är inte det konstigaste med denna situation att han överhuvudtaget står och visar sina händer för Carlos i den alternativvärld där han hela tiden haft sina ärr? B: Varför i hela friden gör han det? <_<

På A svarar jag: Jo.

 

På B svarar jag: För att manusförfattarna har missförstått sin egen och filmens logik, eftersom han, som alla konstaterar, har haft ärren hela tiden i just den alternativvärlden. Men filmskaparna ville ha med detta för att det skapar en häftig och lite effektfull scen (även om den är ologisk).

 

Välkommen förresten!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag har den vanliga versionen kvar att se, men jag tyckte inte att slutet på DC var så störande. I övrigt är det en mycket bra film, jag har själv tänkt lite på det där med att ändra i historien.

Att det finns fel är naturligt, då mycket få filmer är helt felfria, så att klaga på det känns lite överdrivet.

Link to comment
Share on other sites

Sluta att analysera sönder den bara, gör man det så hittar man nog fan fel i alla filmer...

 

Ja, att analysera t ex. highschool-rullar och hitta fel i kronologin är ju lite overkill men i just såna här filmer, där man måste tänka en hel del för att ens förstå vad filmen handlar om (även om detta var ett ganska lättsmält exempel) så tycker jag banne mig att de kan räta ut diverse hål i storyn så att man, som jag inte blir upprörd över alla logiska fel redan när man tittar på den.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...