Jump to content

DVDnytt


Greenleaf

Rekommenderade inlägg

Tillbaka från en längre paus här på formuet, med 5 nya filmer i arsenalet!

 

dsc00001hb.jpg

dsc00002wx.jpg

 

Tänk min förvåning när jag inte insåg fören väl hemma att jag även köpt Revolver! Satt en prislapp över större delen, så trodde det bara var Lock Stock laugh.gif

 

Återkommer inom kort med en liten recension av I Killed my Mother, ska bara se den först! ;)

 

Edit: Blue Valentine var ett bra inköp. Trevligt extramaterial inklusive en 40min Q&A! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 4,1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ok. Jag trodde du hade sett fler . ;)

 

Den boxen hade varit intressant att köpa i fall det inte hade varit för det faktumet att jag redan äger 4 av hans filmer på dvd ( i bra utgåvor). Kommer förmodligen att även köpa Spegeln, som jag behöver se om (såg en rätt sliten hyrdvd), och Criterions utgåva av Solaris under sommaren.

 

Bara fem sedda filmer av Buñuel, och har i stort sett alla de kändaste filmerna kvar. En regissör som jag skjutit lite åt sidan av någon anledning, men som jag tycker är mycket bra i det jag sett hittills.

 

Har bara två eller tre utgåvor av Tarkovskij, men de tänker jag sälja vidare. Tyckte det var ett mycket bra pris för sju långfilmer, men har man redan bra utgåvor så är det inte nödvändigt (:

Link to comment
Share on other sites

Ok. Jag trodde du hade sett fler . ;)

 

Den boxen hade varit intressant att köpa i fall det inte hade varit för det faktumet att jag redan äger 4 av hans filmer på dvd ( i bra utgåvor). Kommer förmodligen att även köpa Spegeln, som jag behöver se om (såg en rätt sliten hyrdvd), och Criterions utgåva av Solaris under sommaren.

 

Bara fem sedda filmer av Buñuel, och har i stort sett alla de kändaste filmerna kvar. En regissör som jag skjutit lite åt sidan av någon anledning, men som jag tycker är mycket bra i det jag sett hittills.

 

Har bara två eller tre utgåvor av Tarkovskij, men de tänker jag sälja vidare. Tyckte det var ett mycket bra pris för sju långfilmer, men har man redan bra utgåvor så är det inte nödvändigt (:

Jag såg att du i alla fall hade sett Mordängeln som är något av en ny personlig favorit för mig. Att angöra en brygga är en annan rätt rolig film i samma 'genre'. Tycker du får sluta med undanskjutandet ;) Kanske du rentav borde köpa samma box som jag gjorde; otroligt prisvärd.

 

Japp. Har ju 4/7 filmer på dvd, synd att han inte gjorde fler filmer herr Tarkovskij.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hade tänkt köpa bluray spelare den här månaden, men var tvungen att köpa en bok som jag behöver _nu_ till mitt projektarbete så det får lov att vänta en månad till. Passade på att köpa lite filmrelaterade böcker när jag ändå skulle beställa i från adlibris, så här kommer bilder på dessa:

 

1847882307.jpg0851707467.jpg

 

0252071115.jpg

Jag vet att detta inte är dvd's, men det känns ändå som rätt tråd att posta i. Var sugen på att köpa en del böcker som behandlar specifika filmer också, så som Andrej Rublev/Citizen Kane, som är utgivna av BFI men jag fick behärska mig. Ska bli kul att läsa om Mizoguchi och om Kiarostami (lär nog beställa en bunt av hans filmer under året).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Beställning i från PlanetAxel:

 

715515063210_300x200.jpg784148010649_300x200.jpg715515031523_300x200.jpg

715515033923_300x200.jpg715515070911_300x200.jpg

 

Dags att stifta bekantskap med S. Fuller, M. Ophüls, S. Guitry, M. Kalatozishvjli. Ska bli kul att se en till film av Clouzot också. Tänkte köpa någon japansk film och något ur stumfilmsepoken också, men pengarna räckte helt enkelt inte till.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...