Jump to content

ROTK nedräkning


Rekommenderade inlägg

  • Filmstar

Det här är en ganska menlös tråd, men what the heck.

Det är en tävlingsliknande tråd där det går ut på att vara först att säga hur många dagar det är kvar till ROTK flest gånger

 

REGLER

 

* Man ska vara först med att posta hur många dagar det är kvar till premiären av ROTK. Man gör det varje dag. Alltså ska den här tråden hels endast bestå av ett inlägg per dag. Eller lite fler om man känner sig för att vara lite OT ;). Allltså är det lämpligast att vara i tid. Alltså 00.00 är en hyfsad god tid som man säkert lär vinna på :)

 

* Endast poster, postade på rätt dygn räknas. (en editering hjälper alltså inte)

 

* Den som postat rätt antal dagar kvar närmast efter (eller lika med) 00:00:00 får den dagens nedräkning.

 

* Det är bara den första posten på ett dygn av en och samma person som räknas.

 

* Endast oediterade poster deltar i nedräkningen. En editerad post räknas alltså inte. Detta gäller oavsett när den editeras.

 

* Övriga fall där konflikter, tveksamheter eller andra saker som kräver ett beslut är det jag som bestämmer. (förutsatt att det har något med nedräkningen att göra)

 

Vi beräknar att ROTK har premiär den 17:e December.

 

Det är nu 154 dagar kvar till ROTK

 

EDIT: Forumklockan är 23.16 nu, men den går fel. Det riktiga klockslaget är 00.16

Ändrad av Greenleaf
Link to comment
Share on other sites

  • Svar 417
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Moderator

Jaha... det är alltså 154 dagar kvar till premiären.

Har inte kollat men eftersom Greenleaf skrev det, och han gjorde det 00:16 enligt hans klocka, och han har editerat inlägget så att hans inlägg inte gills enligt han egna regler, så borde antalet dagar vara rätt och jag borde leda det hela, eller?

 

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Jaha... det är alltså 154 dagar kvar till premiären.

Har inte kollat men eftersom Greenleaf skrev det, och han gjorde det 00:16 enligt hans klocka, och han har editerat inlägget så att hans inlägg inte gills enligt han egna regler, så borde antalet dagar vara rätt och jag borde leda det hela, eller?

 

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Alltså, jag förklarade väl otydligt, men vad jag menar med editera. Är alltså att man skriver inlägget kanske 23.56, men när klockan har slagit 0.02 så editerar man och skriver att det är ex antal dagar kvar. Jag skrev mitt inlägg långt efter 00.00.

Du borde leda det hela, Manetheren? Va?

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Måste erkänna att jag inte riktigt ser värdet med den här tråden. Men fortsätt du. B)

Som sagt, menlös tråd :)

Äh, det är bara en kul grej för att se vem som tar räkningen flest gångeer när vi väl har kommit fram till 0 dagar kvar. Men om det inte är några fler som är med känns det lite värdelöst...

 

Funkade i alla fall på Star Wars forumet då det var nedräkning till episod 2...

Ändrad av Greenleaf
Link to comment
Share on other sites

:unsure: 153 dagar kvar?! Detta kan säkert vara en ... eh, kul grej, men är det inte lite väl tidigt att börja nedräkna på detta ... eh, intensiva sätt. Jag menar... hur många filmer har inte premiär innan 17 december?

 

Om ni ursäktar en rookies stilla funderingar... <_>

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
:unsure: 153 dagar kvar?! Detta kan säkert vara en ... eh, kul grej, men är det inte lite väl tidigt att börja nedräkna på detta ... eh, intensiva sätt. Jag menar... hur många filmer har inte premiär innan 17 december?

 

Om ni ursäktar en rookies stilla funderingar...  <_<

Tjaa, med tanke på att i Star Wars.nu forumet började med nedräkningen till episod 3 på dagen då episod 2 hade premiär så är det här väldigt lite.

Visst är det många andra filmersom har premiär innan, men den här avdelningen är bara till för Sagan om Ringen så det är den filmen som man (jag) räknar ner till.

Link to comment
Share on other sites

:unsure: 153 dagar kvar?! Detta kan säkert vara en ... eh, kul grej, men är det inte lite väl tidigt att börja nedräkna på detta ... eh, intensiva sätt. Jag menar... hur många filmer har inte premiär innan 17 december?

 

Om ni ursäktar en rookies stilla funderingar...  <_<

Anledningen att man räknar ner till ROTK när det finns flera filmer imellan är att inga av de andra filmerna tillsammans är ens i närheten av så intressant som ROTK.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Skapa nytt...