Jump to content

Ishockey


Czechflash

Rekommenderade inlägg

Hahaha. Skönt att du hittar något positivt i dessa hårda fotbollstider Tjalan.

 

Men Stockholmshockeyn känns väl faktiskt för första gången på nåt sekel riktigt het nu. Djurgården i SM-final och AIK på väg tillbaka.

 

I Malmö lär vi dock inte få återuppleva elithockey från dagen då de bestämmer sig för att utöka antalet lag i Elitserien. Vilket jag hoppas de gör snart, börjar tröttna på allsvenskan.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 500
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

I Leksand lär vi dock inte få återuppleva elithockey från dagen då de bestämmer sig för att utöka antalet lag i Elitserien. Vilket jag hoppas de gör snart, börjar tröttna på allsvenskan.

Jag "snor" den kommentaren, då det stämmer ganska bra för mig med i dessa tider...

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • Moderator

Alltså, va fan håller Foppa på med? Har tyckt hans otaliga comebacker har blivit patetiska, men när det nu blev klart med Colorado kunde jag ändå inte låte bli att tycka det var rätt kul. Kollade på matchen i fredags och han såg inte så illa ut ändå, inte i det laget i alla fall. Trodde nog att han med lite matchträning skulle kunna platsa.

 

Och så göra han så här! Hur kan han ge ett helt lag och en hel stad förhoppningar, visserligen inte uttalade sedana, men bara genom att dyka upp och skapa ett enormt intresse. Då kan han väl för fan inte bara hoppa av på en gång! Snacka om egoistiskt. Han riskerar ju sänka laget ännu mer i och med detta. Åtminståne borde han ge det en ärlig chans. Alla har ju tyckt att han sett ok ut, men bara för att det inte känns bra för honom själv så slutar han. Han borde prova ett tag till för laget skull.

 

Nu kommer väl snacket handla om att han gjorde comebacken för sin egen skull och att han inte lovat något, men det är en dålig ursäkt när det handlar om en lagsport. En längdhoppare kan göra comeback och skita i det utan att nån annan påverkas, men fan inte en hockeyspelare. Har alltid gillat Foppa, men efter detta sjönk han som en sten för mig.

Link to comment
Share on other sites

Jag är av den åsikten att man inte kan beskylla Foppa för att han försöker. Han ville ge ishockeyn en sista, definitiv chans och alla inblandade vet vilken risk det innebär att låta Forsberg få spela i sitt lag, efter 25 operationer. Efter allt han gett Colorado i vinstväg och framgång så är det ju klart att de vill ställa upp för honom och låta honom få spela där om han känner att det är där han vill göra sitt sista försök.

 

Det är bara synd att han kände av redan efter två matcher att det inte var någon idé, men nu är det så och det är väldigt tråkigt. Det går ju att säga att han lika gärna kunde köra tills han är tvungen att operera sig för 26:e gången, men han kände ju av redan nu att det skulle komma om han fortsatte, även fast han hoppades in i det sista. Han kan ju inte fortsätta spela för någon annan än sin egens skull och därför ska han inte fortsätta om det för sista gången inte kändes som att han inte skulle klara det. Och efter 25 operationer och åtta år av skadeproblem så tycker i alla fall jag att han gav sig själv en ärlig chans - finns knappt någon annan idrottsman som skulle gett sig själv så många chanser som han gjort.

 

Det är bara att bocka och buga för en envishet utan motstycke inom idrotten och en fantastisk hockeyspelare som vägrade ge upp in i det sista. För mig är han kanske den största idrottsförebilden vi har i Sverige. Aldrig lyfte han upp sig själv som viktig och han älskade verkligen att passa fram sina medspelare till mål, mer än någon annan. Han förtjänar definitivt en staty.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Har inget att säga emot vad gäller Foppas storhet som idrottsman, det jag invänder mot är att ge ett dalande hockeylag ett hopp, bara för att sedan ta det ifrån dem. Att leka så med spelare och publik är oansvarigt på ett sätt. Han skulle aldrig ha satsat om han inte varit säker på att spela bra mycket mer än två matcher.

 

Sen har jag full förståelde för att han själv vill välja när han ska sluta, han älskar ju sin hockey. Men jag tyckte inte han skötte detta riktigt rätt.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...