Jump to content

Filmsekvenser och scener vi minns


Rekommenderade inlägg

  • Svar 127
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • Filmstar

Fler scener som jag gillar:

 

Kingpin:

- Då Woody Harrelson kliver in i bowlinghallen till tonerna av Disco Inferno.

 

Gudfadern:

- Slutscenerna då man får se Michaels utveckling när han blir Don.

- Sonny ger Carlo (Connies man) på käften. Oj vilket mellanrum mellan knytnäven och ansiktet :)

- Öppningsscenen då Marlon Brando hjälper begravningskillen.

- Hästhuvudet i sängen såklart!

- Michaels tid i sicilien ackompanierat av Godfather theme i bakgrunden.

 

Gudfadern 2:

- Fredo i båten... Säger inte mer

- Alla scener med Robert De Niro.

- Fredo Corleone: Uno... por favor...

Fredo Corleone: How do you say "banana daiquiri"?

Michael Corleone: "Banana daiquiri."

 

Boondock saints:

- Il Duce vs bröderna

- Agent Smecker när han sätter på sin walkman och rotar i den första brottsplatsen.

- Roccos kända fuck-citat :)

- Rocco när han dödar katten. Is it dead? Haha!

 

Goodfellas:

- Ray Liottas bakgrundsröst. Oslagbar!

- Pescis scen som han skrev själv. Do you think I'm funny?

- Killen i bakluckan

 

Förresten, på tal om Goodfellas. Jag förstår inte scenen då Liottas fru går till Jimmy (De Niro) och han visar henne en dörr som hon ska in igenom för att hämta några saker. När hon kollar in så står några män där och arbetar och hon blir skrämd så att hon börjar gråta och kör med bilen hem till Liotta igen. Vad blir hon skrämd av?

 

Tjuren från Bronx

- Alla boxningsscener

- Joe Pescis vredesutbrott.

Link to comment
Share on other sites

2 favoriter är :

 

1

Ormdansar scenen med Salma Hayek i From dusk till dawn .

Jag såg den på 4:e raden på bio och det var som hon stod framför mig och körde den live . Kan säga att jag hade blivit generad om jag behövt ställa mig upp efteråt ......God Damn ! ! !

 

2

Bankrånarscenen från "Heat" . 15 minuter lång eldstrid med biosurround , 3 grabbar som äter pizza och dricker folkbärs .....ja behöver jag säga mer ? ? ?

Link to comment
Share on other sites

Åhh ! Koom just på en till .

 

Duschrumscenen i "The Rock " . När M.Biens Sealteam tar sig upp från kloakerna bara för att upptäcka att de klivit rakt in i ett bakhåll med Us Marins ledda av Ed Harris (grym skådis , bra extra mtrl på limited edition utgåvan där man får se hur han förbereder en tung scen , står och skäller och svär på sina motspelare , kameramän - Underbart ! )

 

Ed Harris : - Tell youre men to safety their weapons and put them on the deck !

 

M.Biehn : - You know i can´t give that order !

 

Ed Harris : - We are up here , you are down there . You have walked in to the wrong god damn room .

 

M.Biehn : - I can´t give that order ! ! !

 

Ed Harris : - Whats wrong with you , man ? ? Give the order ! ! !

 

Otålig Marine : - Let´s waste these fuck´s ! ! !

 

 

Den eldstriden som följer har gått till filmhistorien .

 

 

Grym filmmusik av geniet Hans Zimmer !

 

fcs_lt_0129-1.jpg

Ändrad av MasterChief
Link to comment
Share on other sites

Vet inte om nån tagit upp den redan.. men jag tar den ändå:

 

Första avrättningen utförd av bröderna McManus.

 

"In nomine Patris, et filii..."

*klick*

"...et Spiritus Sancti"

Pang.

 

Ledtråd för er som inte fattar.. filmen är Boondock Saints. Hela bönen dom kör innan i samma stämma är så jävla klockren.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Ledtråd för er som inte fattar.. filmen är Boondock Saints. Hela bönen dom kör innan i samma stämma är så jävla klockren.

And shepherds we shall be, for thee my Lord for thee, Power hath descended forth from thy hand, that our feet may swiftly carry out thy command, we shall flow a river forth to thee, and teeming with souls shall it ever be. In nomine patrie, et fili et spiritu sancti.

Älskar den bönen.

Hoppas att tvåan blir minst lika bra.

Link to comment
Share on other sites

Håller med tidigare inlägg . Boondock Saints är en Kanonrulle ! Gillar när ryssarna kommer och skall hämnas , när han har bandage på huvudet och gips på röven (!) .

Härlig disskusion de har om repet och Charles Bronson .

 

Skall det alltså komma en 2:a på denna ? ? ? Det e ju toppen i sådana fall !

I never saw a wild thing sorry for itself. A bird will fall frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.
Ändrad av MasterChief
Link to comment
Share on other sites

Förresten, på tal om Goodfellas. Jag förstår inte scenen då Liottas fru går till Jimmy (De Niro) och han visar henne en dörr som hon ska in igenom för att hämta några saker. När hon kollar in så står några män där och arbetar och hon blir skrämd så att hon börjar gråta och kör med bilen hem till Liotta igen. Vad blir hon skrämd av?

 

Nu var det ett tag sedan jag såg den men jag fattade det så att han tänkte göra sig av med henne på något sätt, eller så trodde hon det iallafall. Vte inte men det var något sådant

Link to comment
Share on other sites

SPOILER VARNING ! ! ! ! !Om man inte sett L.A.Konfidensiellt

 

 

Scenen som fick alla att hoppa ur stolen var ju den i L.A.Konfidensiellt när Kevin Spacys karaktär blir skjuten av sin Kapten i köket .

Snacka om oförutsägbart . Bjuder han på en kopp kaffe , vänder sig om och PANG ! ! ! en kula i bröstet .

Jag kan säga att jag hade samma förvånde ansiktsuttryck som Kevin hade i filmen .

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • Filmstar

Såg om Scarface för inte så länge sen och då såg jag denna underbara scen som jag alltid ryser till.

 

Lite Spoilervarning

 

Den scenen när Tony precis har skjutit maffaibossen Lopez och till en underbar musik ser han en luftballong med texten The world is yours. Det passar så bra eftersom efter att ha skjutit Lopez så vet man att Tony kommer att stiga inom gangsterkresten. Så otroligt vackert, så det är inte sant.

Link to comment
Share on other sites

Åhh ! Koom just på en till .

 

Duschrumscenen i "The Rock " . När M.Biens Sealteam tar sig upp från kloakerna bara för att upptäcka att de klivit rakt in i ett bakhåll med Us Marins ledda av Ed Harris (grym skådis , bra extra mtrl på limited edition utgåvan där man får se hur han förbereder en tung scen , står och skäller och svär på sina motspelare , kameramän - Underbart ! )

 

Ed Harris : - Tell youre men to safety their weapons and put them on the deck !

 

M.Biehn : - You know i can´t give that order !

 

Ed Harris : - We are up here , you are down there . You have walked in to the wrong god damn room .

 

M.Biehn : - I can´t give that order ! ! !

 

Ed Harris : - Whats wrong with you , man ? ? Give the order ! ! !

 

Otålig Marine : - Let´s waste these fuck´s ! ! !

 

 

Den eldstriden som följer har gått till filmhistorien .

 

 

Grym filmmusik av geniet Hans Zimmer !

 

fcs_lt_0129-1.jpg

Kan bara hålla med, antagligen bland de bättre action scener i historien !!!!

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...