Jump to content

Demonregissören- Lucio Fulci


The_Sentinel

Lucio Fulcis bästa verk  

6 members have voted

  1. 1. Lucio Fulcis bästa verk

    • The Black Cat (1981)
      0
    • The New York Ripper (1982)
      0
    • Manhattan Baby (1982)
      0
    • City Of The Living Dead (1980)
      0
    • Nightmare Concert(a cat in the brain) (1990)
      0
    • Zombie 2 Flesh Eaters (1979)
      0
    • The Beyond(seven doors of death) (1980)
      1
    • The House By The Cemetary (1981)
      3
    • Conquest (1983)
      0
    • Annan
      2


Rekommenderade inlägg

Lucio Fulci bästa period som regissör var mellan 1979-1982, en ganska kort

men intensiv period. Där levererade han 7 mästerverk i rysar/skräck kategorin.

Han gjorde även hyfsade filmer i övrigt också, men under denna period var han

i absolut högform. Dom här 7 filmerna tillhör också min absoluta favoriter, vid

sidan om Carpenter och Argento bästa skapelser.

 

Filmerna är:

 

Zombie 2: Flesh Eaters (1979)

City Of The Living Dead (1980)

The Black Cat (1981)

The Beyond-seven doors of death (1981)

The House By The Cemetary (1981)

The New York Ripper (1982)

Manhattan Baby (1982)

 

Om jag måste välja någon av dessa, i så fall under pistolhot, då blir det nog

 

The House By The Cemetary som får min röst.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 34
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Filmstar

Jag har inte sett en enda film av Fulci, även om jag gärna vill se bland annat Four Horsemen of the Apocalypse, Contraband och Zombie Flesh Eater-filmerna (fråga mig inte varför).

 

Men jag blev intresserad av en titel bland de sju som du radade upp. Är The black cat en filmatisering av Edgar Allen Poes novell med samma namn, eller är det bara ett sammanträffande?

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Jag har inte sett mycket av Lucio Fulci, kanske främst för att zombiegenren (som han främst gjorde film i) inte riktigt tilltalar mig. Men han gjorde ju även annat, som t.ex. västernfilmer.

 

Den enda jag hittills sett är The New York Ripper som var ganska cool och stundtals rolig. Att mördaren pratar som en anka talar sitt tydliga språk :up: Godkänd i mitt tycke.

 

Jag har The Beyond, Contraband och Four of the Apocalypse som jag tänker se så småningom. Det är också de tre jag tror mest på.

Link to comment
Share on other sites

Jag har inte sett mycket av Lucio Fulci, kanske främst för att zombiegenren (som han främst gjorde film i) inte riktigt tilltalar mig. Men han gjorde ju även annat, som t.ex. västernfilmer.

 

Den enda jag hittills sett är The New York Ripper som var ganska cool och stundtals rolig. Att mördaren pratar som en anka talar sitt tydliga språk :up: Godkänd i mitt tycke.

 

Jag har The Beyond, Contraband och Four of the Apocalypse som jag tänker se så småningom. Det är också de tre jag tror mest på.

 

Åh The Beyond har ju jag också har dock inte sett den ännu.

 

Däremot har jag sett inledningen på Zombieflesh eaters två gånger. Det går verkligen inte komma igenom filmen. Jag som ändå gillar zombiefilm....

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Undrar också om Black Cat är en filmatisering på Poes novell...den novellen va faktist lite småskrämmande... :o

 

Jag kollade upp det och det stämmer. Men däremot ska det vara en "adaptering", så det är nog inte sådär jättelikt novellen, men kan tänka mig att det är lite i samma stuk i alla fall. Mycket bra novell by the way.

Link to comment
Share on other sites

Då kallas helt enkelt båda två det...såg på lite extramaterial om living dead trilogin och där sa dom hela tiden att Savini kallas Godfather of Gore. Det står även på Imdb att han kallas för det.

 

Båda gör sig säkert förtjänta av titeln, jag vet i alla fall att Savini gör det.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...