Jump to content

Förväntningar


Zoodiack

Rekommenderade inlägg

Jag e först :P

hur som helst, har aldrig förstått idén med uppföljare men det här ska bli kul. Såg en trailer och både neo och elrond gjorde gott intryck! Tror att det kan bli en kul sommar!

Vad tror ni då om filmen? Trots trailern jag såg tror jag inte att den kommer upp i samma klass som ettan.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Trots trailern jag såg tror jag inte att den kommer upp i samma klass som ettan.

 

Det tror du inte, alltså?

Det verkar vara väldigt mycket action i Reloaded, men jag undrar om storyn kommer att vara i klass med ettan.

Men jag ser väldigt mycket fram emot tvåan och trean, därför hoppas jag på att dem blir bättre. Det ska bli kul att se Neo i tvåan, nu när han är "all mighty" och allt.

Link to comment
Share on other sites

Jag ser fram emot att se hur Neo nu utnyttjar kunskapen om att han är "the One". Tänker man efter så hände egentligen inget i första filmen från "rebellernas" sida, förutom att han insåg att har var "the One".

Det andra var på grund av en attack från agenterna.

Med andra ord, Matrix är perfekt för en uppföljare!

Link to comment
Share on other sites

Med andra ord, Matrix är perfekt för en uppföljare!

 

Visst är det så, kan bli svårt att uppnå den nästan bibliska storyn i den första filmen. Hoppas dock att det ska bli mycket visuellt i filmen som förhoppningsvis likt ettan är banbrytande.

 

Har stora förhopningar på detta och jag kommer definitivt ta mig ut ur de mörka skogarna och resa de 6 milen till jönköping för att de spektaklet, mmmm jag myser

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Jag har svårt att se att tvåan och trean ska kunna matcha ettan. Hemligheten är ju avslöjad, så att säga, vilket gör att en viktig ingrediens i ettan inte finns med längre. Det skulle ju i och för sig inte gå att göra på nåt annat sätt såsom ettan ser ut. Vad jag hoppas på är att bröderna W har kokat ihop ett manus som lägger till det där lilla extra till dem makalösa actionsekvenser vi utan tvekan kan räkna med. Trailern såg lovande ut.

 

"You have a social security number, you pay your taxes, and you... help your landlady carry out her garbage" - Agent Smith

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Det gäller ju att framför allt Matrix - Reloaded (heter den väl?) är bra, annars är det riskt att få går och ser trean. Det skulle i så fall bli ett riktigt bakslag för filmbolaget.

Jag tror att filmerna blir bra, inte så bra som ettan dock. Det har tagit tid att göra dem, vilket borgar för ett bra hantverk. Uppföljare som kommer snabbt för att rida på vågen efter den första succen brukar kunna vara hafsverk.

 

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jag skulle nog tro att de nöjer sig med sina tre filmer.

 

Reloaded kommer säkert att bli en succé och dra in mycket pengar, men jag har mycket svårt att tro att det kommer att kunna mäta sig med ettan. Det ska dock bli intressant att se och jag ser fram emot att få kila iväg till bio:n när den väl kommer :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Åhh det var så länge sedan jag såg Matrix, men skall se den snart iaf innan jag se Reloded...

Jag hoppas att dom lyckas göra den lika nagelbitande som ettan...

 

Med andra ord, Matrix är perfekt för en uppföljare!

 

Detta tror jag med, förväntningar har man väl alltid, men mina förväntnigar är inte så stora iomed att jag tycker så bra om ettan så har jag inte tagit reda på så mycket om reloaded... vill helst bara sätta mig i salongen och njuta utan att veta att något om vad som kommer att finnas i filmen... ville försöka göra detta med TTT också, men det blev alldeles för svårt eftersom man läst böckerna....

 

Men som så många andra så är min största förväntning att jag kommer att lämna salongen med ett leende på läpparna och skynda hem för att dela med mig av filmen med er här på forumet...

:D

Ändrad av *A n n a*
Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...