Jump to content

Risk för hörselskador av Matrix Revolutions


Peo

Rekommenderade inlägg

Aftonbladet rapporterar att ett radioprogram mätt upp skadligt höga ljudnivåer under en visning av Matrix Revolutions.

 

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,386426,00.html

 

Jag var med på den visningen på Rigoletto. Just den biografen är lite ökänd för att ta i ordentligt med ljudet utan att själva kvalitén på ljudanläggningen är särskilt imponerande. Jag brukar känna av att ljudet är för högt där, men under en scen på Matrix Revolutions var det verkligen plågsamt... Väldigt onödigt och tråkigt. Hoppas SF fixar det här snarast.

Link to comment
Share on other sites

Antingen så är jag lite lomhörd redan eller också har Rigolettos personal tagit till sig kritiken. Såg premiären där idag och det var inget jobbigt med ljudet.

 

Inte ens från fjortisarna.

 

:lol:

En av Rigolettos bakre vänstra högtalare orkade inte med ljudnivån utan sprakade ibland och var bitvis helt borta. Om det var 15-föreställningen du var på?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Antingen så är jag lite lomhörd redan eller också har Rigolettos personal tagit till sig kritiken. Såg premiären där idag och det var inget jobbigt med ljudet.

 

Inte ens från fjortisarna.

 

:lol:

En av Rigolettos bakre vänstra högtalare orkade inte med ljudnivån utan sprakade ibland och var bitvis helt borta. Om det var 15-föreställningen du var på?

 

Jag tyckte detsamma då jag såg Revolutions på bio då det begav sig. På en bio som jag inte brukar ha problem med ljudet på. Jag tolkar det som att Matrix Revolutions är en smattrig film helt enkelt. Robotkrigscenerna är ju så utdragna.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...