Jump to content

Boktips som berör film


Plox

Rekommenderade inlägg

  • 1 year later...
  • Svar 48
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

brandomanso.jpg

 

Har beställt Brando - The Biography (av Peter Manso) från amazon. Det är en biografi över Marlon Brandos liv och dyker ner i hans privatliv, hans filmer och så vidare, med en massa citat, trivia och annat.

 

Mansos biografi har fått blandad kritik där den både ska vara så fylld med saker att det är den mest kompletta boken om Brando, men samtidigt kritiseras den för att ta skvallerpressuppgifter på för stort allvar när det gäller Brandos speciella privatliv. Boken ska tydligen ha uppgifter om Brandos älskare och älskarinnor genom livet, vilket inte låter som det viktigaste om man ska sammanfatta Brandos liv i en bok (den var dock klar innan Brando avled).

 

Men bokens rikedom och storlek tillsammans med priset jag fick den för (£4,88) gör det i alla fall till ett givet köp för mig, då det inte finns jättemånga likvärdiga alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Jag beställde H.R. Gigers bok Giger's Alien för ett par veckor sedan, har ännu inte fått hem den så kan inte säga så mycket om innehållet. Men är man en fan av Alien så är det ju boken ett måste - som jag förstår det innehåller boken mängder av illustrationer och snygga bilder.

 

Återkommer när jag fått hem den.

 

giger.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja jag förväntar mig en plats i bilen när det vankas kaffe nere i Schweiz Nit89ram! ;)

 

Satt och bläddrade lite hos adlibris, blev ju lite frestad att lägga Bruce Campbells bok If Chins Could Kill: Confessions of A B Movie Actor i varukorgen.

 

gott.jpg

 

Finns ju förövrigt en hel uppsjö av kul film-böcker om man orkar ta sig igenom de på engelska. Själv är jag lite för lat för att plöja 500 sidor på engelska, utan föredrar svenska, men kanske dax att tänka om.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jag beställde H.R. Gigers bok Giger's Alien för ett par veckor sedan, har ännu inte fått hem den så kan inte säga så mycket om innehållet. Men är man en fan av Alien så är det ju boken ett måste - som jag förstår det innehåller boken mängder av illustrationer och snygga bilder.

 

Återkommer när jag fått hem den.

 

giger.jpg

Hur gick det med din bok, Plox?

Link to comment
Share on other sites

Den kostar 192kr på Play.com, inklusive frakt.

Play.com är en perfekt sida, bortsett från att jag inte kan beställa därifrån av någon outgrundlig anledning. Den säger ifrån i sista beställnignssteget bara för att jag inte nämnt något typ fyrsiffrigt banknummer som jag aldrig använt någon annanstans och som man inte har i Sverige. Hur har ni andra gjort egentligen? :)

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Plox: Jag såg ett reportage om Giger i SVT:s Skräckministeriet. Ruggigt coola skapelser, och boken är riktigt snygg. Älskar Gigers sago-äckliga stil. En parentes är att jag nu kollar på Star Trek: The Next Generation och designen på de elaka romulanernas rymdskepp har helt klart hämtat inspiration från Alien-figuren (eller hur?):

 

warbird.jpg

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...