Jump to content

The Hobbit


jullan

Rekommenderade inlägg

  • Moderator

Nu är det alltså officiellt att Guillermo Del Toro ska regissera The Hobbit och efterföljaren. Kunde inte önskat en bättre regissör för detta projektet.

 

Theonering.net har intervjuat Del Toro, och han säger helt rätt saker.

 

The Hobbit har nu rätt guldskimmer omkring sig, en film jag ser fram emot så ofantligt så det inte går att beskriva. Ska bli intressant att se vilka som castas till rollerna. Redan klara namn till projektet är Sir Ian McKellen, Andy Serkis, Howard Shore och kreativa namn som Alan Lee, John Howe och hela Weta för den delen.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Svar 44
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 months later...
  • 5 months later...
  • 5 months later...
  • 4 weeks later...
  • Moderator

Nja, jag har sett klippet, och där avslöjar McKellen att det är klart vem som spelar Frodo(!) men jag antar att han sa fel där, och menade Bilbo. Han sa också att "vi" skulle bli nöjda med valet av skådespelare, så jag tror nog inte det är en okänd skådis.

Jag sätter nog en slant på James McAvoy (fast nu när jag kollar på IMDB så är han rätt upptagen med filmer framöver).

McKellen sa också att det bara är han och Andy Sirkis (Gollum) från förra omgången som har roller i denna film, vilket ju inte stämmer då Hugo Weaving (Elrond) enligt IMDB är klar.

 

Manus till film 1 är enligt rykten klart och överlämnat till filmbolaget, så blir det bara godkänd är det nog dags att börjar jaga skådisar.

 

Börjar ju bli rätt spännande nu. Och SATAN vad jag skulle vilja vara på Nya Zeeland nästa år!

Link to comment
Share on other sites

Nja, jag har sett klippet, och där avslöjar McKellen att det är klart vem som spelar Frodo(!) men jag antar att han sa fel där, och menade Bilbo. Han sa också att "vi" skulle bli nöjda med valet av skådespelare, så jag tror nog inte det är en okänd skådis.

Jag sätter nog en slant på James McAvoy (fast nu när jag kollar på IMDB så är han rätt upptagen med filmer framöver).

McKellen sa också att det bara är han och Andy Sirkis (Gollum) från förra omgången som har roller i denna film, vilket ju inte stämmer då Hugo Weaving (Elrond) enligt IMDB är klar.

 

Manus till film 1 är enligt rykten klart och överlämnat till filmbolaget, så blir det bara godkänd är det nog dags att börjar jaga skådisar.

 

Börjar ju bli rätt spännande nu. Och SATAN vad jag skulle vilja vara på Nya Zeeland nästa år!

Ja, det lär ju bli en del turistanstormning dit nu.

 

Jag blir nog bara nöjd så här på förhand om det är Ian Holm och ingen annan...

Link to comment
Share on other sites

Men du kan väl på fullaste allvar inte mena att Ian Holm skulle kunna spela den mycket yngre Bilbo? Han är på tok för gammal, skulle enligt min mening aldrig fungera. Visst, han är Bilbo i de tidigare filmerna och han gjorde ett fantastiskt jobb där, men han fungerar inte i The Hobbit.

Vet inte var jag läst en diskussion om detta tidigare, men jag tänkte att han kunde sminkas lite yngre och spela lite friskare. Är han inte typ 60 i Bilbo-boken, och en hobbit förändras ju inte mycket utseendemässigt så fort han vuxit upp. Visst borde Bilbo se lite mer ut som Frodo gör, men jag skulle inte vilja se en yngling i rollen riktigt.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 2 weeks later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...