Jump to content

A Nightmare on Elm Street Remake


Manetheren

Rekommenderade inlägg

  • Moderator

Kollade in

och är lite osäker på vad jag ska tycka. Att filmen är en ren remake är ju på sitt sätt lite trist, fans av filmserien kommer ju veta precis vad som händer.

Stilistiskt är den riktigt snygg, fotot är väldigt vackert. Vet dock inte om jag gillar Freddies nya utseende. Dessutom stör jag mig på det konstiga ljudet i trailern.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker det verkar som om man tagit höjdpunkterna från hela filmserien och stoppat in i första filmens handling. Jag gillar inte heller Freddy Kruegers nya utseende och har hela tiden varit skeptisk till att byta ut Robert Englund i den rollen, trots att det är en remake. Gillar dock att dom verkar göra lite av en "Rob Zombie" och visa mer av Freddys ursprung och tillkomst.

 

Kan inte tänka mig att filmen blir överraskande bra, men den kommer nog att gå hem ganska stort på bio i USA oavsett.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Jag håller med om att det kan bli lite kul med mer bakgrundsstory alá Halloween remaken, men resten ställer jag mig skeptisk till. Varför göra om något som redan var perfekt? Originalet gav oss Robert Englund och scenen där Johnny Depp blir uppäten av en säng (som därpå spyr rödfärg rätt upp i taket). Hur gör man en remake på något som redan är perfekt?

Fast jag kommer ju fortfarande att se den. Jag gav Halloween en chans och jag genomled Friday the 13th remaken så man får ju ta sig i kragen här också.

 

Men får dom däremot för sig att göra om Hellraiser utan Doug Bradley då bränner jag ner Hollywood.

:mad2:

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...