Jump to content

Bästa filmen genom tiderna?


Raveen87

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...
  • Svar 270
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Såg din topplista- vill verkligen se en kvinnas martyrium ,jungfrukällan och de bestialiska. även frihet-den blå filmen men är lite avskräckt då jag inte gillade veronikas dubbelliv och den röda filmen så mycket. Har även missat många av de svenska då jag inte gillar svensk film.

 

ok..jag gillade Veronikas dubbelliv direkt..Den Blå Filmen har jag sett 2 gånger..och andra gången växte den. Även Den Vita Filmen växte..har itne sett om Den Röda än..men tror även den kommer kännas bättre då.

 

En Kvinnas Martyrium, Jungfrukällan och De Bestialiska älskade jag direkt.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Jag tycker helt klart Memento är den bästa filmen, iaf av dom jag har sett!

 

Men snälla nån Susanne... Memento.. Då har du missat något! Gud fadern är den bästa och jag säger inget snack om saken

Link to comment
Share on other sites

Det är en omöjlig fråga eftersom det finns många olika kategorier men om jag skriver så här:

 

braveheart för bästa krigsfilm.

dum,dummare för bästa komedi

sherlock holmes-en rad mord för bästa deckare.

sagan om ringen för bästa science-fiction

action-vet inte, för många

älskar alla rocky filmer m.m

 

okej, om jag ändå måste välja den bästa filmen jag sett så blir det

a beautiful mind.

 

Ursäkta mig men sagan om ringen är ej science-fiction utan story. vad som menas med story är att den innehåller sagoväsen som alver osv. om man ska säga bästa science-fiction film så måste det vara Star Wars.

 

Jag kan gott gärna fylla ut när du inte vet vilken som är bästa action och jag är stort fan av bruce willis.

Det jag menar är att jag älskar Die hard och kan gott säga att det är den bästa action filmen när det gäller attityd:)

Link to comment
Share on other sites

Jag kan gott gärna fylla ut när du inte vet vilken som är bästa action och jag är stort fan av bruce willis.

Det jag menar är att jag älskar Die hard och kan gott säga att det är den bästa action filmen när det gäller attityd:)

Die Hard är helt klart en av de bästa action-filmerna, utan att tänka efter så är det kanske kanske den bästa enligt mig - men en film som Örnnästet borde ju räknas med där också...

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Jag kan gott gärna fylla ut när du inte vet vilken som är bästa action och jag är stort fan av bruce willis.

Det jag menar är att jag älskar Die hard och kan gott säga att det är den bästa action filmen när det gäller attityd:)

Die Hard är helt klart en av de bästa action-filmerna, utan att tänka efter så är det kanske kanske den bästa enligt mig - men en film som Örnnästet borde ju räknas med där också...

Nä, nu måste jag nog protestera, jimbo. Håller helt med om att Die Hard ligger bra till som den bästa actionfilmen. Men Örnnästet som bästa krigsfilm... det kan du inte mena? Såg filmen för några månader sedan med det goda minnet att jag tyckte mycket om den när jag såg den som ung, men nu var det rent plågsamt att se den. Det är ju omöjlig att inte jämföra en så gammal film med annat man sett och då blir den rent parodisk. Antar att den var fantastisk på sin tid och några år därefter, men nu går det bara inte att blunda för de logiska kullerbyttorna, det löjeväckande specialteamet bestående av överviktiga gubbar och de taffliga specialeffekterna.

 

Historien är det inget fel på, Örnnästet var en av de första riktiga romaner jag läste och jag älskade den då, men filmversion är hopplöst utdaterad. Kanske rentav dags för en remake, om det inte vore för att krigsfilmer om andra världskriget inte skulle dra många till biograferna idag.

Link to comment
Share on other sites

Jag kan gott gärna fylla ut när du inte vet vilken som är bästa action och jag är stort fan av bruce willis.

Det jag menar är att jag älskar Die hard och kan gott säga att det är den bästa action filmen när det gäller attityd:)

Die Hard är helt klart en av de bästa action-filmerna, utan att tänka efter så är det kanske kanske den bästa enligt mig - men en film som Örnnästet borde ju räknas med där också...

Nä, nu måste jag nog protestera, jimbo. Håller helt med om att Die Hard ligger bra till som den bästa actionfilmen. Men Örnnästet som bästa krigsfilm... det kan du inte mena? Såg filmen för några månader sedan med det goda minnet att jag tyckte mycket om den när jag såg den som ung, men nu var det rent plågsamt att se den. Det är ju omöjlig att inte jämföra en så gammal film med annat man sett och då blir den rent parodisk. Antar att den var fantastisk på sin tid och några år därefter, men nu går det bara inte att blunda för de logiska kullerbyttorna, det löjeväckande specialteamet bestående av överviktiga gubbar och de taffliga specialeffekterna.

 

Historien är det inget fel på, Örnnästet var en av de första riktiga romaner jag läste och jag älskade den då, men filmversion är hopplöst utdaterad. Kanske rentav dags för en remake, om det inte vore för att krigsfilmer om andra världskriget inte skulle dra många till biograferna idag.

Som krigsfilm så ligger Örnnästet lååångt ner på min lista. Nej, jag tänkte under kategorin "action" och försökte snabbt komma på andra klassiska action-filmer än Die Hard - och då dök Örnnästet upp i mitt huvud. Men det är ju som du säger en krigsfilm och det som kan kallas action i den är väl inte världsklass med dagens mått mätt (men jag är oerhört imponerad av realismen i linbane-sekvensen som är riktigt bra gjord), men som film får jag minnet av att den är schysst. Nej, glöm det jag sa om Örnnästet - jag var trött och orkade inte tänka alltför mycket :) .

 

En film som jag däremot tycker petar Die Hard som bästa action-film är Terminator 2. Den bringar alltid fram det bästa utav det barnsliga nervpirret i mig som action-filmer brukade kunna göra :up:

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Ursäkta mig men sagan om ringen är ej science-fiction utan story. vad som menas med story är att den innehåller sagoväsen som alver osv. om man ska säga bästa science-fiction film så måste det vara Star Wars.

Story? Hmm, nej, Sagan om Ringen är fantasy. Och Star Wars är inte sci-fi, snarare fantasy eller möjligtvis rymdopera. Och, nej, det här är inte min åsikt, det står skrivet i FN:s stadgar.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Ursäkta mig men sagan om ringen är ej science-fiction utan story. vad som menas med story är att den innehåller sagoväsen som alver osv. om man ska säga bästa science-fiction film så måste det vara Star Wars.

Story? Hmm, nej, Sagan om Ringen är fantasy. Och Star Wars är inte sci-fi, snarare fantasy eller möjligtvis rymdopera. Och, nej, det här är inte min åsikt, det står skrivet i FN:s stadgar.

jamen då var han där igen, var ett tag sen nu...
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

BACK TO THE FUTURE-TRIOLOGIN! :D

 

- The Butterfly effect

- The frighteners

- 1408

- The new guy xD

- High School USA

- Bright Lights, Big City

 

och många fler... :)

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...