Jump to content

Viktigast för en DVD-butik


efa

Vilket är viktigast?  

20 members have voted

  1. 1. Vilket är viktigast?

    • Låga priser
      8
    • Bra service
      2
    • Stort utbud
      8
    • Snabba leveranser
      2


Rekommenderade inlägg

Tänkte höra vad ni tycker är viktigast när ni väljer var ni ska handla dvd-filmer!

Självklart är alla delarna viktiga, men vad är viktigast? berätta gärna vad ni valde!

 

Edit:

Kanske skulle säga vad jag tycker själv också. Jag trycker att stort utbud är viktigast, därefter låga priser och slutligen snabba leveranser. Service ligger som en grej bakom alltihop -- går det bra med ordern är inte service så viktigt, men annars är det desto viktigare.

 

Men vad som är viktigast beror förstås på vad man är ute efter; ibland behöver man ju en film jättesnabbt och ibland är det något mer udda man behöver...

Ändrad av efa
Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Jag valde Billigt pris först. Är det billigast filmer där så köper jag dem där. Billigt är bäst!....

Sedan är det självklart att butiken ska ha ett stort utbud så att man har mycket att välja emellan.

 

Bra service är bra för att man ska gilla att köpa i den butiken. Så att man känner sig hemma varje gång man köper där.

 

Det som inte spelar någon roll är snabba leveranser eftersom jag gillar inte at köpa från nätet. Hellre som webhallen då man kan hämta upp filmerna i själva butiken så att man slipper betala den jobbiga fraktkostnaden.

Link to comment
Share on other sites

Jag valde "Stort utbud", och då vill jag betona att det också ska ingå ett bra utbud. Priserna bryr jag mig inte så mycket om, bara fodralen är plastade. Kalla mig gärna pedant, men jag står till och med och skakar på fodralen för att höra om skivan sitter där den ska eller inte. Och sen är jag också riktigt supernördig vill jag gärna erkänna. Eftersom jag alltid i livsmedelsbutiker alltid väljer varor som står längst in, samt att jag lusläser "bäst före". För jag är övertygad om att man säkert kan dö av gammal mat.

 

Så då gäller det här när jag köper DVD också. Det skakas och kollas att det ser ut som någon aldrig har petat på fodralet, och då känner jag mig mycket nöjd. (mera DNA-fria fodral tack) :up:

 

Bra service älskar jag. Speciellt om dom är tillräckligt vakna att dom känner igen en, det gillar jag skarpt. B)

 

Och köper på nätet gör jag bara när nöden kräver det, annars föredrar jag handla över disk.

 

Men annars gillar jag typ Buylando-varianten, där man kan sitta hemma och beställa. Och sen bara hämtar när den är inne.

 

Och då ska dom vara plastade och skak-säkra, som på östermalm... ;)

Link to comment
Share on other sites

Stort utbud och låga priser är viktigast tycker jag, med priset som något viktigare. Jag kan vänta några dagar på att få en film om den kostar 49 kr istället för 179 kr (exempel från mitt senaste dvdköp). Visst är det för en dvd vanligtvis inte så mycket skillnad i pris, men köper man många filmer så har en prisskillnad på 20 kr per film betydelse. Utbudet är viktigt, hittar jag inte filmen jag vill ha så blir det ju liksom inget köp... :P

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...