Jump to content

Favorithändelse


Favorithändelse i lord of the rings?  

60 members have voted

  1. 1. Favorithändelse i lord of the rings?

    • Gandalfs ankomst till fylke
      6
    • Amon sul och ringvålnaderna
      2
    • Boromirs död
      7
    • Gollums misslyckade stöldförsök
      0
    • Helms deeps upplösning
      5
    • Faramirs självmordsuppdrag
      5
    • Rohans anländande till pellennor
      19
    • End of all things - slutet på ringen
      6
    • Grå hamnarna
      0
    • annan
      10


Rekommenderade inlägg

faramirs självmordsuppdrag är underbart med merrys sång i bakgrunden, men det bästa är när de förlorar osgiliath först, och sen kommer nazgulens och då rider Mithrandir ut och "lyser" med sin stav, med en extremt passande musik. vilken känsla. Eller när Rohirrim anländer till pellenor och försvarar Minas Tirith..... Det är den saken jag är mest nöjd med med PJ, att han göra allting med extrem känsla.....

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • Svar 43
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Några goa scener från trilogin:

 

Sagan om ringen.

 

nya scenen i sagan om ringen när brödraskapet lämnar vattnadal, vacker och skön musik.

 

Slutet när frodo och sam blickar mot mordor och vandrar neråt för berget

 

Scenen när dom springer ut från moria och alla sörjer gandalfs död.

 

Två tornen.

 

Helm klyfta när muren sprängs och aragorn anfaller med alverna bakom muran.

 

När aragorn, legolas, gimli jagar orcherna på rohans stäpp.

 

Kärlek scenen med arwen och aragorn är vacker.

 

Konungens återkomst.

 

När gandalf och marry rider upp för Minas thirit med den pampiga musiken

 

När rohan anfaller pelenor fields.

 

När facklorna tänds över bergen.

 

scenen när faramir anfaller osgiliat och med pipins röst i bakrunden.

Ändrad av Elessar86
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

denna är riktigt skön:

 

aragorn: you've already had breakfast.

pippin: well, what about second breakfast?

merry: I don't think he know about second breakfast.

 

och strax efter kastar aragorn ett äpple först till merry som tar lyra och klappar pip på axeln och sedan ett till pippin som ser förbyllad ut och får äpplet i huvudet :D otroligt! sanslöst roligt!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
faramirs självmordsuppdrag är underbart med merrys sång i bakgrunden, men det bästa är när de förlorar osgiliath först, och sen kommer nazgulens och då rider Mithrandi r  det är gandalf eller???        men varför kallar dom honom det???              ut och "lyser" med sin stav, med en extremt passande musik. vilken känsla. Eller när Rohirrim anländer till pellenor och försvarar Minas Tirith..... Det är den saken jag är mest nöjd med med PJ, att han göra allting med extrem känsla.....

Link to comment
Share on other sites

Gollums stöldförsök? Är det när han för första gången möter hoberna, och de tar honom till fånga?

 

Det är nog inte någon av mina favoritscener.

Eowyn mot häxmästaren, Gandalf mot Balrog, Sam mot Honmonstret, Legolas mot Gimli :)menar du när dom räknar hur många uruk haier dom dödat??

Många favoritdueller.

Andra höjdpunkter är alla scener i Fylke, enternas stormning av Isengård, kröningen av Aragorn, tändandet av vårdkasarna, brödraskapets ingång i dvärgstaden i Moria, Galadriels gåvoöverlämnande, Boromirs och Faramirs är det inte bara faramirs seger  eller är det där med på extra matrial  seger i Osgiliath, Merry och Pippins upptäckt av Sarumans förråd, örnarna. Och av ovanstående alternativ ligger Boromirs död och Grå hamnarna högt upp på listan, men allra bäst är nog ändå rohirrims ankomst till Pelennor.

 

Fast det är vad jag tycker för stunden. Lär säkert ändras i framtiden (troligen när ROTK:EE kommer)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 8 months later...

Jag måset nog säga att alla scenerna där de svarta ryttarna är inblandade är helt superba. De är snabba äckligt farliga och ingen vet ens hur de riktigt ser ut under mantlarna.

Speciellt i första filmen då frodo måste springa för sitt liv för att komma till flottan. Jag rös I HELA KROPPEN när Frodo sprang ensam och man hörde de svarta ryttarnas skrik.

Jag tycker hela filmen egentligen är som en enda highlightning. Ta bara Boromirs död. Att se honom sittandes på knäna och få pil efter pil i sig och samtidigt döda så många orcher han kan är en riktigt härlig scen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 year later...
  • 1 year later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...