Jump to content

Dumsmart fråga


Rekommenderade inlägg

  • Svar 31
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Han har 10k orcher kvar efter anfallen på Helms Deep och Minas Tirith, att stationera 10 st vid ingången till lavan är väl inte så svårt, och dessutom visste han ju att dem har försökt bränna ringen där förut.
Varför placera 10,000 vid en vulkan och inte skicka ut trupper för att leta reda på och stoppa dem?

 

Angående det med att han visste, ingen visste väl om det? (förutom de där 2 töntarna som skulle ha sönder ringen)

Link to comment
Share on other sites

I Sagan Om De Två Tornen EE säger Gandalf att ringen är gömd och det att de vill förstöra den finns inte i Saurons mörkaste drömmar.

 

IMDB

The Ring remains hidden. And that we should seek to destroy it has not yet entered their darkest dreams.

 

Det hade ju varit rätt logiskt att placera vakter runt Mount Doom ändå, hans liv hänger ju på det.

Link to comment
Share on other sites

I Sagan Om De Två Tornen EE säger Gandalf att ringen är gömd och det att de vill förstöra den finns inte i Saurons mörkaste drömmar.

 

IMDB

The Ring remains hidden. And that we should seek to destroy it has not yet entered their darkest dreams.

 

Det hade ju varit rätt logiskt att placera vakter runt Mount Doom ändå, hans liv hänger ju på det.

jo men logiskt sett borde dom inte ens kunna ta sig in i mordor..

Link to comment
Share on other sites

Rätt löjligt när dem marcherar med orcherna och sen smyger ut när dem startar det där slagsmålet. I övrigt händer det ju INGENTING inne i Mordor förutom Honmonstret, lite konstigt att det krävs 2,5 film för att ta sig igenom fredliga land och bara 10 minuter i fiendeland. Och när vi ändå är inne på dumma saker så varför skickar dem inte en fågel med frodo på in till mordor från första början, bara dem uppehåller ringvålnaderna och deras drakar så är det ju inget som kan stoppa dem.

 

Nepp, jag har nu bestämmt mig för att första Sagan om ringen filmen är underbar och dem andra två bara halvbra.

Link to comment
Share on other sites

varför skickar dem inte en fågel med frodo på in till mordor från första början, bara dem uppehåller ringvålnaderna och deras drakar så är det ju inget som kan stoppa dem.

 

Nepp, jag har nu bestämmt mig för att första Sagan om ringen filmen är underbar och dem andra två bara halvbra.

De kan ju ändå skjuta ned fågeln...

Men det är fortfarande en dum sak, Saruman gjorde så att det blev snöras när de gick, varför kunde han inte bara göra en spell så att alla dog?

 

Och angående det sista du skrev, det är väl nästan alltid första filmen som är bäst och uppföljarna sämre?

Link to comment
Share on other sites

Om nån inte sett sagan om ringen kan nog mina inlägg här innehålla lite spoilers, så ni är varnade.

 

De kan ju ändå skjuta ned fågeln...

Men det är fortfarande en dum sak, Saruman gjorde så att det blev snöras när de gick, varför kunde han inte bara göra en spell så att alla dog?

 

Och angående det sista du skrev, det är väl nästan alltid första filmen som är bäst och uppföljarna sämre?

 

Dem kan inte skjuta ner fågeln eftersom dem inte har några vakter vid berget!

 

Och det där med magin är ganska sjukt. Saruman borde försvarat sig med magi när träden attackerade också.

 

 

Kom på en riktigt sjuk sak till i tredje filmen, det här tar nästan priset. När ringvålnadsbossen bryter Gandalfs stav, varför dödar han inte honom, han drar istället iväg för att han hör någon blåsa i ett horn, att döda gandalf skulle ta ungefär 3 sekunder, han har inte tid att vänta så länge?

 

Och hur fan kan Rohan ha klarat sig så länge, snacka om kassa taktiker, dem chargar olifanterna rakt på med sina hästar, är självmord nån slags startegi som ofta vinner krig i sagan om ringen världen?

 

En sak till: kolla på Gandalfs fyrverkerier i första filmen, ganska sjukt grymma saker, borde han inte kunna använda något liknande i krig? Och varför använder han inte magi i striden? Saruman drar av eldbollar och liknande, så det borde väl gandalf också kunna.

Link to comment
Share on other sites

Nu tycker jag ni överdriver lite, "varför gör de inte si och så?". Det hade ju aldrig fungerat som om tänker så hela tiden.

 

Meningen med The Fellowship var väl att hitta den bästa lösningen på problemet Sauron, men det är ingen som verkar tänka speciellt mycket.

 

En annan sak som är mycket irreterande är varför dem inte använder brinnande pilar mot belägringsvapnen, även troll skulle nog bli bra mycket mer irreterade av brinnande pilar.

 

Och gandalf har ju inget problem med att hugga sönder orcher med svärd, så varför kan han inte magia lite.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Moderator

Nä, ta och läs böckerna istället. Jag lovar att allt du vill ha svar på finns däri.

 

Kort kan jag säga att man "hoppades" att Sauron aldrig skulle misstänka att Ringen skulle föras till Mordor för att förstöras. Den är ju ändå det mäktigaste vapnet som finns. Därför hade han heller inga vakter vid Domedagsberget.

De som tar ringen måste ta sig osedd fram till Domedagsberget, och ridande på en örn är inte osett.

 

Men som sagt, läs böckerna om ni vill ha svar.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...