Jump to content

Snacka sport


Ingoman

Rekommenderade inlägg

  • Svar 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Filmstar

Som alla säkert redan vet har Jose Mourinho lämnat/fått sparken från Chelsea. Jag har aldrig gillat Chelsea eller Mourinho (eller rättare sagt, jag har aldrig gillar Chelsea under Mourinho och Abramovich. Dock gillade jag dem under Gianluca Vialli då jag också såg min första fotbollsmatch på plats 1998). Men jag kan inte annat än tycka att det var rätt att göra detta byte. Mourinho hade kört fast och även om han vann ligan två gånger, var det inte bra fotboll de presterade med de spelarna. Kan tänka mig att man till nästa säsong presenterar en ny manager i form av Guus Hiddink (nu tränare för Ryssland) eller Juande Ramos (succétränare för Sevilla).

 

Det återstår att se vad Mourinho kommer göra här näst, men det har ryktats om att han ska ta över Portugals landslag och det kan jag tänka mig då Scolari nu blivit avstängd de resterande fyra EM-kvalmatcherna och resultaten har inte varit direkt strålande i kvalet. Men Mourinho som landslagstränare ? Känns lite konstigt. Fast inte helt omöjligt att han tar över Portugal över EM och sen tar över ett storlag i kris som behöver en ny tränare nästa sommar. Kanske Inter ?

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Myers: Ja, det hade varit något. Tyvärr är det ju gruppspel och Chelsea kommer gå vidare bland de två bästa. Men det är flera spelare som gillade Mourinho och skrev på för klubben på grund av honom och de är nu mycket missnöjda. Frågan är vad som kommer hända med klubben. Om de kan få in en respekterad tränare kommer det ordna sig, men annars kan det bli kaos.

Link to comment
Share on other sites

Myers: Ja, det hade varit något. Tyvärr är det ju gruppspel och Chelsea kommer gå vidare bland de två bästa. Men det är flera spelare som gillade Mourinho och skrev på för klubben på grund av honom och de är nu mycket missnöjda. Frågan är vad som kommer hända med klubben. Om de kan få in en respekterad tränare kommer det ordna sig, men annars kan det bli kaos.

Ja jävlar det tänkte jag inte på :shutup:

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Har väl aldrig heller gillat Mourinho, men han har ju lyckat bra resultatmässigt som du nämnde Czech. Dock har han väl gjort kardinalfelet att sitta för länge och blivit för snarstucken över SITT Chelsea. Ska bli intressant att se vad som händer med laget nu, jag tror de får det tufft framöver. Beror givetvis på tränarval, men storlag som byter tränare lyckas inte alltid bra.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Svag match av United idag, med tanke på att de mötte ett f.d storlag som tidigt fick en spelare utvisad. Dessutom hade de, i egenskap av hemmalag, domaren helt på sin sida. Nu vann de ju, vilket är det viktiga, men spelet de visade upp var lamt med tanke på motståndet.

 

Synd att inte Manchester City klarade tre poäng igår. City är det roliga laget att följa nu, mest för att Svennis är tränare. Önskar inget hellre än att laget ska hålla hela säsongen och få en topplacering. Det skulle visa vilken outstanding fotbollstränare Svennis är, även om nu inte engelska media själv skulle vilja erkänna det.

Det han lyckats med hittills är storslaget. Kul att han, även fast han stora ekonomiska resureser att tillgå, ändå vill satsa på en kärna av brittiska spelare.

 

Nu har jag väl inte så stora förhoppningar om att de orka hela säsongen ut på samma sätt som de inlett, men man kan ju hoppas.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...