Jump to content

Uppföljare till Gladiator?


Psylocke

Rekommenderade inlägg

På tal om onödig hoppas jag verkligen att det inte blir någon uppföljare till Gladiatior..

Hehe, där fick du till det. ;)

Det gör mig inte så mycket att de gör en uppföljare, blir den bra så är det ju förstås kul, blir den dålig så kan man bara ignorera den och se om den första igen. :)

Link to comment
Share on other sites

På tal om onödig hoppas jag verkligen att det inte blir någon uppföljare till Gladiatior..

Hehe, där fick du till det. ;)

Det gör mig inte så mycket att de gör en uppföljare, blir den bra så är det ju förstås kul, blir den dålig så kan man bara ignorera den och se om den första igen. :)

 

Det som jag ogillar är att det är bara ett försök att mjölka pengar.

 

Tycker inte om sånt precis som det gjorts med Sagan om ringen och det lär väl komma en superdupermegaexklusivamastodont box nu också. Och det har väl precis kommit nån superutgåva av gladiator och tänk sen när tvåan kommit då kan dom ge ut en ny superduperbox där också. Blir så jävla less på sånt.

 

Det är bara pengar som styr. Inget hjärta i nått.

Link to comment
Share on other sites

På tal om onödig hoppas jag verkligen att det inte blir någon uppföljare till Gladiatior..

Hehe, där fick du till det. ;)

Det gör mig inte så mycket att de gör en uppföljare, blir den bra så är det ju förstås kul, blir den dålig så kan man bara ignorera den och se om den första igen. :)

 

Det som jag ogillar är att det är bara ett försök att mjölka pengar.

 

Tycker inte om sånt precis som det gjorts med Sagan om ringen och det lär väl komma en superdupermegaexklusivamastodont box nu också. Och det har väl precis kommit nån superutgåva av gladiator och tänk sen när tvåan kommit då kan dom ge ut en ny superduperbox där också. Blir så jävla less på sånt.

 

Det är bara pengar som styr. Inget hjärta i nått.

 

Ja jag jobbade på den ett tag:P

Det ligger någonting i det du säger Psylocke.Men risken att det

blir en bra uppföljar tror jag är väldigt liten.

Så sant så sant Ingoman! Det enda dem är ute efter är att käna pengar.

Så är det i många fall när det gäller uppföljare och det är nog en anledning till att dem blir så misslyckade!

Link to comment
Share on other sites

Ser gärna en film till från den Romerska eran. Vad jag förstått ska denna film knappt ha något att göra med den gamla. Nya huvudrollsinnehavare, ny story etc.

Varför kan de då inte komma på ett nytt namn också? Varför göra en uppföljare och inte en helt ny film istället?

Hade förmodligen inte blivit bättre, men det hade iallafall kännts bättre. Så smutsar man inte ner orginalfilmens namn om det nu blir en flopp.

Link to comment
Share on other sites

NEEEEEEEEEEJ! Varför, varför alla dessa uppföljare?! Man kan inte göra en uppföljare på Gladiator, man kan inte! Visst att vissa uppföljare någon enstaka gång är ok, men Gladiator är verkligen en film som inte är till för att uppföljas. Vad ska hända i den? Kanske lite SPOILER nu men

Både huvudpersonen och hans familj dör ju, så det kan ju inte handla om dem.

Tycker jag.

Det blir nog en dålig handling i filmen. Uppföljare har en tendens att ofta lyckas med det.

Men visst, Psylocke, du har absolut en poäng i det du säger, man kan ju välja att ignorera filmen om den blir dålig, och man blir ju glad om den blir bra. Men det är bara så onödigt med fortsättning. Ettan slutade ju inte särskilt dåligt, precis.

Link to comment
Share on other sites

NEEEEEEEEEEJ! Varför, varför alla dessa uppföljare?! Man kan inte göra en uppföljare på Gladiator, man kan inte! Visst att vissa uppföljare någon enstaka gång är ok, men Gladiator är verkligen en film som inte är till för att uppföljas. Vad ska hända i den? Kanske lite SPOILER nu men

Både huvudpersonen och hans familj dör ju, så det kan ju inte handla om dem.

Tycker jag.

Det blir nog en dålig handling i filmen. Uppföljare har en tendens att ofta lyckas med det.

Men visst, Psylocke, du har absolut en poäng i det du säger, man kan ju välja att ignorera filmen om den blir dålig, och man blir ju glad om den blir bra. Men det är bara så onödigt med fortsättning. Ettan slutade ju inte särskilt dåligt, precis.

 

 

Håller med dig.

Link to comment
Share on other sites

Tycker inte om sånt precis som det gjorts med Sagan om ringen och det lär väl komma en superdupermegaexklusivamastodont box nu också.

Förstår inte riktigt hur du kan dra liknelser med Sagan Om Ringen. Okej, man kan se det som att mjölka pengar, men man får rätt mycket med EE också. Dessutom är det fråga om DVD-utgåvor och inte uppföljare.

 

EDIT: Stavfel

Link to comment
Share on other sites

NEEEEEEEEEEJ! Varför, varför alla dessa uppföljare?! Man kan inte göra en uppföljare på Gladiator, man kan inte! Visst att vissa uppföljare någon enstaka gång är ok, men Gladiator är verkligen en film som inte är till för att uppföljas. Vad ska hända i den? Kanske lite SPOILER nu men

Både huvudpersonen och hans familj dör ju, så det kan ju inte handla om dem.

Tycker jag.

Det blir nog en dålig handling i filmen. Uppföljare har en tendens att ofta lyckas med det.

Men visst, Psylocke, du har absolut en poäng i det du säger, man kan ju välja att ignorera filmen om den blir dålig, och man blir ju glad om den blir bra. Men det är bara så onödigt med fortsättning. Ettan slutade ju inte särskilt dåligt, precis.

Uppföljaren kommer ju förmodligen utspelas innan första filmen, vilket du hade förstått om du hade läst tråden. :)

Jag håller med om att en uppföljare kan komma att dra originalfilmens namn i smutsen, det känns lite onödigt. Jag ser väldigt gärna en ny storfilm som utspelar sig i romarriket, men en uppföljare till Gladiator känns väldigt fel.

Link to comment
Share on other sites

NEEEEEEEEEEJ! Varför, varför alla dessa uppföljare?! Man kan inte göra en uppföljare på Gladiator, man kan inte! Visst att vissa uppföljare någon enstaka gång är ok, men Gladiator är verkligen en film som inte är till för att uppföljas. Vad ska hända i den? Kanske lite SPOILER nu men

Både huvudpersonen och hans familj dör ju, så det kan ju inte handla om dem.

Tycker jag.

Det blir nog en dålig handling i filmen. Uppföljare har en tendens att ofta lyckas med det.

Men visst, Psylocke, du har absolut en poäng i det du säger, man kan ju välja att ignorera filmen om den blir dålig, och man blir ju glad om den blir bra. Men det är bara så onödigt med fortsättning. Ettan slutade ju inte särskilt dåligt, precis.

Uppföljaren kommer ju förmodligen utspelas innan första filmen, vilket du hade förstått om du hade läst tråden. :)

Jag håller med om att en uppföljare kan komma att dra originalfilmens namn i smutsen, det känns lite onödigt. Jag ser väldigt gärna en ny storfilm som utspelar sig i romarriket, men en uppföljare till Gladiator känns väldigt fel.

 

Ursäkta att det tog sån tid att svara, du kanske trodde att jag blevb sur ;) men min dator fick tokspel och vägrade svara på inlägg i en vecka.

 

Iallafall.. :shutup: Jaja, jag svarade kanske lite föör snabbt, orkade inte riktigt läsa igenom allting exakt. :rolleyes: Men jag tycker iallafall att det är skumt att göra en uppföljare. Som Stonewald sa, (kolla, en del läste jag! :lol: ) varför inte ta ett nytt namn också om allting ändras, och låta Gladiator vara en bra film. Men jag håller med, en ny film om romarriket kan vara kul, men ge den ett nytt namn, så kan det bli en ny storfilm(om det skulle bli så) utan att man behöver krångla till det med uppföljare.

Perfekt

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...