Jump to content

Blu-ray


Plox

Rekommenderade inlägg

  • Svar 42
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ett annat tips är 2010, en film som inte ens fanns i en anamorfisk utgåva på dvd. Billig är den också. Fast då måste man ju köpa 2001 på BD också...

2001 - A Space Odyssey finns på Discshop för endast 129 kr på blu-ray.

 

Att bero på 2010: Jag tyckte det var lite kul när Movie Geeks United inledde det nya året med att säga att "this is 'the year we make contact' ". :lol::lol:

 

Tiderna har förändrats... eller inte. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Någon här som har köpt den engelska utgåvan av Heat i blu-ray? För det jag undrar är om den har svensk undertext, trots att infon inte säger något om det.

 

Det står att den ska ha dessa undertexter; English, Castillian, Portuguese, Danish, Dutch, Finnish, French, German, Norwegian.

 

Alla nordiska länder finns där, förutom Sverige?! Jag vet att infon kan säga fel och i övrigt är den ju identisk med den som säljs i svenska butiker, bortsett från undertexterna då.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

The Godfather Collection har fått riktigt trevligt omdöme från Blu-Ray.com och jag antar att det framkallar våta drömmar hos er riktiga Gudfadern fan där ute? ;)

 

Sen måste jag även tipsa om The Book of Eli på blu-ray. Medioker film, men jävligt vacker med stundtals riktigt trevligt kameraarbete. Ska ni se den så kör till med blu-ray helt enkelt!:)

 

Sen kan jag även glädja er(speciellt Czech;) ) att Un Prophete släpps på blu-ray 3:e Augusti!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Givna blu-rays för mig är:

 

2001 A space odyssey

The Dark knight

Blade Runner

 

Är nu sugen på lite Hitchcock i BR. Ska införskaffa Psycho. Hoppas Vertigo kommer snart. Och att den är bra gjorde förstås.

 

Avatar ska jag skaffa oxå. Tycker inte filmen är jättebra men inte heller dålig. Hade inte skaffat den på dvd men BR ska ju va nåt speciellt.

 

Skönheten och odjuret Diamond edition ska skaffas.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Ok. Psycho har skaffats. Den är nice. Avatar 6-disc köpte jag för den va så billig. Skönheten och odjuret har jag me.

 

Snart kommer Barry Lyndon! :)

 

Dessa är på min önskelista:

 

Black Swan (Blu-ray)

Star Wars 4-6 (3 disc)(Blu-ray)

Alien - Anthology Box (BLU-RAY) (6 disc)

Metropolis: Special Edition - Reconstructed & Restored (Masters Of Cinema) (Blu-ray)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

På väg :)

 

16317527_500x500_1.jpg

Ser fint ut. Synd att filmen inte gjorde något superintryck på mig. Men det är en frän film för sin tid.

 

Såg den första gången för 5-6 år sen och tyckte inte den va så superbra då. Såg om den förra året och tyckte den va så mycket bättre då. Nyfiken på den nya versionen av filmen.

 

 

Barry Lyndon har jag äntligen nu. Samt Once Upon a Time In the West, Inception, There Will Be Blood, Braveheart, Gudfadern, Gudfadern del II.

 

Nån som vet om Alien filmerna släpps i enskilda utgåvor på BR? Vill egentligen bara ha Alien och Aliens. Trots att boxen vore nice men gillar inte trean så värst och fyran är kass.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...