Jump to content

Struntsnack om Tv-serier


Lestat

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jag har alltid förundrat mig på personer som förordar vänner framför (exempelvis) Seinfeld. Vänner är ju en typisk "enkel" komedi med direkta, ofta banala, kommentarer.

 

De som förordar vänner som en kandidat till titeln "bästa TV-serien" är helt klart de något mindre intelligenta ty de uppskattar den enkla humorn som ej kräver så mycket av tittaren.

 

Det roliga är att jag har ett antal bevis på att det verkligen föreligger så som jag precis skrivit d.v.s. IQ under genomsnittet ===> Gillar Vänner!

 

:nerd:

Link to comment
Share on other sites

Jag har alltid förundrat mig på personer som förordar vänner framför (exempelvis) Seinfeld. Vänner är ju en typisk "enkel" komedi med direkta, ofta banala, kommentarer.

 

De som förordar vänner som en kandidat till titeln "bästa TV-serien" är helt klart de något mindre intelligenta ty de uppskattar den enkla humorn som ej kräver så mycket av tittaren.

 

Det roliga är att jag har ett antal bevis på att det verkligen föreligger så som jag precis skrivit d.v.s. IQ under genomsnittet ===> Gillar Vänner!   

 

  :nerd:

Nu är du ute på farlig mark. Att hävda att folk är mindr intelligenta för att de inte delar din smak är enligt mig ett tydligare bevis på brist av intelligens.

 

Sen kan jag tillägga att jag också föredrar Seinfeld framför vänner.

Link to comment
Share on other sites

Jag har alltid förundrat mig på personer som förordar vänner framför (exempelvis) Seinfeld. Vänner är ju en typisk "enkel" komedi med direkta, ofta banala, kommentarer.

 

De som förordar vänner som en kandidat till titeln "bästa TV-serien" är helt klart de något mindre intelligenta ty de uppskattar den enkla humorn som ej kräver så mycket av tittaren.

 

Det roliga är att jag har ett antal bevis på att det verkligen föreligger så som jag precis skrivit d.v.s. IQ under genomsnittet ===> Gillar Vänner!   

 

  :nerd:

Oj oj oj, jag tror nästan att min polare Achtung har fått sig en rival. :D

 

Edit: detta inlägg skulle liksom hamna före föregåendes inlägg... :mad2:

Ändrad av The Matrix
Link to comment
Share on other sites

Jag har alltid förundrat mig på personer som förordar vänner framför (exempelvis) Seinfeld. Vänner är ju en typisk "enkel" komedi med direkta, ofta banala, kommentarer.

 

De som förordar vänner som en kandidat till titeln "bästa TV-serien" är helt klart de något mindre intelligenta ty de uppskattar den enkla humorn som ej kräver så mycket av tittaren.

 

Det roliga är att jag har ett antal bevis på att det verkligen föreligger så som jag precis skrivit d.v.s. IQ under genomsnittet ===> Gillar Vänner!      :nerd:

alrajt.. håller med achtung, du är ute på farlig mark och vääääldigt djupt vatten...

 

Många har nog fått erfara vad jag tycker om folk som klankar ner på andra.. och detta är nog i det grövsta laget

Jag själv ser hellre på vänner än seinfeld då jag anser seinfeld vara ett löjligt och meningslöst program men inte fan säger jag till min bror att han är en ointelligent människa för att han gillar dom..

 

Du kanske inte ser det som att du klankar ner på någon.. men det är precis vad du gör... Eftersom jag ser på vänner varje gång det visas.. så gör det alltså mig ointelligent.. samt de flesta av mina bekanta..

 

Om jag skulle säga så här.......

 

Hur fan i helvete kan ni se på Seinfeld, det är bara mesar som ser på den serien, självupptagna och självgoda människor som älskar att höra sin egen röst och att tro att de är mer värda än andra människor

 

Då antar jag att jag skulle bli rätt utskälld av de flesta här inne...

Tänk på vad du skriver, alla har rätt till att titta på vad fan dom vill utan att bli kallade ointelligenta..

Link to comment
Share on other sites

Jag har alltid förundrat mig på personer som förordar vänner framför (exempelvis) Seinfeld. Vänner är ju en typisk "enkel" komedi med direkta, ofta banala, kommentarer.

 

De som förordar vänner som en kandidat till titeln "bästa TV-serien" är helt klart de något mindre intelligenta ty de uppskattar den enkla humorn som ej kräver så mycket av tittaren.

 

Det roliga är att jag har ett antal bevis på att det verkligen föreligger så som jag precis skrivit d.v.s. IQ under genomsnittet ===> Gillar Vänner! 

Jag har alltid förundrat mig över personer som skriver "förundrat sig på" istället för (exempelvis) "förundrat sig ÖVER" som är den korrekta prepositionen i denna fras. "Förundrat sig PÅ" är ju ett typiskt "enkelt" misstag, rent ut sagt banalt.

 

De som skriver "förundrat sig PÅ" istället för "förundrat sig ÖVER" är ju helt klart de något mindre intelligenta, ty de går på detta ytliga språkliga misstag, som inte alls kräver mycket av författaren.

 

Det roliga är att jag har ett antal bevis på att det verkligen föreligger så som jag precis skrivit d.v.s. IQ under genomsnittet ===> Använder prepositioner felaktigt!

Link to comment
Share on other sites

Jag har alltid förundrat mig över personer som skriver "förundrat sig på" istället för (exempelvis) "förundrat sig ÖVER" som är den korrekta prepositionen i denna fras. "Förundrat sig PÅ" är ju ett typiskt "enkelt" misstag, rent ut sagt banalt.

 

De som skriver "förundrat sig PÅ" istället för "förundrat sig ÖVER" är ju helt klart de något mindre intelligenta, ty de går på detta ytliga språkliga misstag, som inte alls kräver mycket av författaren.

 

Det roliga är att jag har ett antal bevis på att det verkligen föreligger så som jag precis skrivit d.v.s. IQ under genomsnittet ===> Använder prepositioner felaktigt!

Oj vad du är elak då :P.

Link to comment
Share on other sites

okej nu har jag sett den.

inte så värst överväldigad måste jag säga. för det första fattar jag inte riktigt vad den handlar om. den handlar inte om nånting. transportsträcka så det skriker om det.

morpheus tal känns klyschigt, och festen därefter känns som en jävla musikvideo. tråk.

dessutom för utdragna slagsmål, särskilt den med alla smith-kloningarna. jag var trött på det redan när en av alla smithar säger "more!".

keanu reeves är lika stel som vanligt, men okej, man kan väl ha överseende bara för att det är han (han är ju alltid sån). det börjar nästan bli lite charmigt.

sen undrar jag vad som hände med tank? han dog väl inte i första filmen, eller? inte för att det är nåt fel på den nya, link, förutom att han har fått lite för många punchlines.

 

det som är positivt är mindre, men för det första är den ju roligare än den första filmen (vilket jag iofs inte vet om det är så bra egentligen, det känns i det här fallet som en brist på bättre manus, men det är ju underhållande att titta på).

fransmannen som håller nyckelmakaren fången är kanske det det roligaste med sina svordomar.

sen är den ju såklart snygg så man tappar andan. snygg början, med trinity på motorcykeln, men det är nästan tråkigt också, särskilt med slagsmålen.

 

har svårt att ge sifferbetyg, men för sakens skull.... 2,5 av 5

 

Hmm... Anser inte att någon med sådana uppenbara språkliga brister har rättighet att uttala sig. Speciellt frasen "det som är positivt är mindre" är ju en höjdare som jag måste dela med mig utav till släkt och vänner. Att du sedan vägrar använda versal vid ny mening orkar jag inte ens kommentera.

Ändrad av Descartes
Link to comment
Share on other sites

Jag har alltid förundrat mig på personer som förordar vänner framför (exempelvis) Seinfeld. Vänner är ju en typisk "enkel" komedi med direkta, ofta banala, kommentarer.

 

De som förordar vänner som en kandidat till titeln "bästa TV-serien" är helt klart de något mindre intelligenta ty de uppskattar den enkla humorn som ej kräver så mycket av tittaren.

 

Det roliga är att jag har ett antal bevis på att det verkligen föreligger så som jag precis skrivit d.v.s. IQ under genomsnittet ===> Gillar Vänner!      :nerd:

alrajt.. håller med achtung, du är ute på farlig mark och vääääldigt djupt vatten...

 

Många har nog fått erfara vad jag tycker om folk som klankar ner på andra.. och detta är nog i det grövsta laget

Jag själv ser hellre på vänner än seinfeld då jag anser seinfeld vara ett löjligt och meningslöst program men inte fan säger jag till min bror att han är en ointelligent människa för att han gillar dom..

 

Du kanske inte ser det som att du klankar ner på någon.. men det är precis vad du gör... Eftersom jag ser på vänner varje gång det visas.. så gör det alltså mig ointelligent.. samt de flesta av mina bekanta..

 

Om jag skulle säga så här.......

 

Hur fan i helvete kan ni se på Seinfeld, det är bara mesar som ser på den serien, självupptagna och självgoda människor som älskar att höra sin egen röst och att tro att de är mer värda än andra människor

 

Då antar jag att jag skulle bli rätt utskälld av de flesta här inne...

Tänk på vad du skriver, alla har rätt till att titta på vad fan dom vill utan att bli kallade ointelligenta..

Men nu klankar ju du ner på mig! Du säger ju själv att alla har rätt till en åsikt - så varför klankar du ner på mig för att min åsikt är den att serien vänner attraherar mindre intelligent publik.

 

Har du rätt att klanka ner på mig, men jag har inte rätt att klanka ner på andra!?

Link to comment
Share on other sites

Men nu klankar ju du ner på mig! Du säger ju själv att alla har rätt till en åsikt - så varför klankar du ner på mig för att min åsikt är den att serien vänner attraherar mindre intelligent publik.

 

Har du rätt att klanka ner på mig, men jag har inte rätt att klanka ner på andra!?

Om du inte kan skilja på åsikt och personangrepp så kommer du nog inte att bli speciellt långlivad här. Men det tror jag nog att du egentligen gör så väx upp eller försvinn.

Link to comment
Share on other sites

Men nu klankar ju du ner på mig! Du säger ju själv att alla har rätt till en åsikt - så varför klankar du ner på mig för att min åsikt är den att serien vänner attraherar mindre intelligent publik.

 

Har du rätt att klanka ner på mig, men jag har inte rätt att klanka ner på andra!?

Skillnaden mellan dig och mig och vårt klankande är att jag inte klankar ner på dig.

Ändrad av *A n n a*
Link to comment
Share on other sites

Du skriver "Skillnaden mellan dig och mig och vårt klankande är att jag inte klankar ner på dig." Du skriver således "VÅRT KLANKANDE" vilket rimligtvis då inbegriper dig själv också.

 

Så om du inte klankar ner på mig, vem klankar du ner på?

Link to comment
Share on other sites

Du skriver "Skillnaden mellan dig och mig och vårt klankande är att jag inte klankar ner på dig." Du skriver således "VÅRT KLANKANDE" vilket rimligtvis då inbegriper dig själv också.

 

Så om du inte klankar ner på mig, vem klankar du ner på?

[se]Ironin[/se]

 

Eftersom jag vet att jag inte klankade på någon.. Speciellt inte dig du som har så bra åsikter till kaffet...

 

Jag klankar inte på folk.. jag säger vad jag tycker.. UTAN att säga att någon är ointelligent, du borde testa det.. det är mer uppskattat

Ändrad av *A n n a*
Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Måste bara hoppa in och säga att jag föredrar Seinfeld...

Men jag tänker inte säga mer än så. Ska istället följa denna

intressanta debatt. Måste säga att det är det mest lovande

som hänt på forumet på lång tid :up:

 

Välkommen förresten, Descartes.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...