Jump to content

Struntsnack om Tv-serier


Lestat

Rekommenderade inlägg

Imorgon den 8:e april var den tjugo år sedan "Twin Peaks" visades för första gången på TV.

Laura grävs upp på Twin Peaks 20-årsdag

 

Jag såg ju serien första gången i slutet av förra året och det var en mycket trevlig upplevelse. Synd att man inte var med "back in the days" och fick uppleva hysterin kring serien.

Grattis, Twin Peaks! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 3 weeks later...

Hänt lite sen sist, en ny sammanställning:

 

Serier jag tittar på nu:

Southpark - Säsong 9 avklarad

Family Guy - Säsong 6 avklarad

24 - Säsong 8 påbörjad

Entourage - Säsong 6 avklarad

Lost - Säsong 6 påbörjad

Californication - Säsong 3 avklarad

30 Rock - Säsong 3 påbörjad

Alias - Säsong 2 avklarad (5 säsonger totalt)

Dexter - Säsong 3 påbörjad

Dinner for Five - Säsong 1 avklarad

King of queens - Säsong 7 avklarad (9 säsonger totalt)

Mad Men - Säsong 2 avklarad

Streets of San Francisco - Påbörjat säsong 1

Studio 60 and the sunsetstrip... - Påbörjat säsong 1 (1 säsonger totalt)

Spin City - Säsong 1 avklarad (sett det mesta men ska se om allt)

Twin Peaks - Säsong 1 avklarad (se om allt)

Veronica Mars - Säsong 1 avklarad (3 säsonger totalt)

The Wire - Påbörjat säsong 4 (5 säsonger totalt)

True Blood - Säsong 1 avklarad

Jericho - Säsong 2 påbörjad (2 säsonger toitalt)

Sons Of Anarchy - Säsong 2 avklarad

Millennium - Säsong 1 avklarad (3 säsonger totalt)

 

Ännu inte påbörjade men som jag kommer att se:

Oz (5 säsonger)

Carnivvalé (2 säsonger)

Freaks and Geeks (1 säsong) sett ströavsnitt

Battlestar Galactica (4 säsonger)

Nip Tuck (4? säsonger?)

Arkiv-X (9 säsonger) sett ströavsnitt

Rome - (2 säsonger)

 

Ännu inte påbörjade som jag kanske vill se:

Buffy+Angel - (7+5 säsonger?) fortfarande osäker på om jag vill se

- (2 säsonger)

The Comeback (1 säsong) sett ströavsnit

Party of five (6 säsonger) sett ströavsnit

West Wing (7 säsonger)

Friday Night Lights

Gilmore Girls

Damages

Weeds (5 säsonger)

Chuck (2 säsonger)

Dollhouse (1 säsong)

Reaper - (2 säsonger)

Breaking Bad (2 säsonger)

In Treatment - (2 säsonger)

Big love

Supernatural

Dirt

Hung

 

Påbörjade serier som jag inte kommer att se mer av:

Gossip Girl (sett säsong 1-2)

One Tree Hill (sett säsong 1-6)

Big bang theory (sett säsong 1)

How I Met Your Mother (sett säsong 1-2)

 

Sedda serier, helt klara (rankade utefter hur bra de är)

1. Sopranos (6 säsonger) check!

2. Six Feet Under (5 säsonger) check!

3. Seinfeld (9 säsonger) check!

4. The Shield - (7 säsonger) check!

5. Deadwood (3 säsonger) check!

6. Firefly (1 säsong) check!

7. Tell me you love me (1 säsong) check!

8. Scrubs (8 säsonger) check!

9. The OC (4 säsonger) check!

10. Arrested Development (3 säsonger) check!

11. Dark Angel (2 säsonger) check!

12. That 70´s Show - 8 säsonger check!

13. Vänner (10 säsonger) check!

14. Sex and the City (6 säsonger) check!

15. The Office (brittiska, 2 säsonger) check!

16. Dawsons Creek (6 säsonger) check!

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Haha, måste säga att det är sjukt hur mycket tv-serier du ser, Plox. ;) Fast det är ju lite det som är grejen med tv-serier; det tar inte lika mycket kraft att kolla in ett avsnitt per kväll (eller fler om jag känner dig rätt) jämfört med att ha tid och ork att kolla en lång långfilm t ex. Dessutom så blir ju en tv-serie som en gammal god vän man återkommer till hela tiden. Det blir igenkänning och en familjär känsla, även fast det kanske inte är toppkvalitet rakt igenom på det man ser.

 

Delrapport om The Wire?

Link to comment
Share on other sites

Haha, jo det är lite sjukt faktiskt. Men som du är inne på, skönt att varva filmtittandet med lite serier. Dessutom finns det ju så jäkla många bra serier också. Så det är lika bra att kötta på direkt, finns ingen tid att förlora. :lol:

 

The Wire ja. Vi påbörjade fjärde säsongen igår och jag måste nog säga att det är lite upp och ner. Lite som du var inne på tidigare - inte helt optimalt att se den här serien över för lång tid, då det är jäkligt mycket man ska hålla reda på.

 

Men visst är det en riktigt bra serie, utan tvekan. Hittills har jag nog gillat andra säsongen bäst (hamn-säsongen). Däremot tycker jag hela borgmästarvalet är lite långtråkigt och tagit upp väldigt mycket tid nu under säsong tre och fyra.

 

Men ser med spänning fram emot den avslutande säsongen.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Plox: Kul att du gillar The Wire (trots det tydligen inte helt optimala sättet serien ses på). Kan hålla med om att det blir mycket politik, framför allt i fjärde säsongen, men nu har seriemakarna tagit på sig att skildra hela (det korrupta) Baltimore och då är det en viktig del. Fast jag har hört det fanns en del stridigheter internt om man verkligen skulle fokusera på politik. Ingen var riktigt sugen på det, ingen tyckte det var så rackarns kul att skriva dessa scener heller; det är ju väldigt mycket snack. Kanske gapade seriemakarna, med David Simon i spetsen, över för mycket. Nåväl, i slutändan tycker jag ändå det är rätt. Annars hade vi ju kanske inte fått träffa senatorn Clay

Davies.

 

Hmm, nu när jag började tänka på The Wire igen så dök det upp scener och karaktärer i huvudet direkt.

t ex (är det engelska hon pratar, haha?). Eller hennes kompis Chris (burr).
Link to comment
Share on other sites

Haha, förvisso sant Jojje. Båda de scenerna är väl dessutom hämtade från just säsong 4. Clay Shiiiiiiit Davies är hur skön som helst, har dock inte varit med i mer än ett par scener hittills. Så hoppas han dyker upp fler gånger.

 

Jag och min kompis hade långa utdragna diskussioner om Snoop var en tjej eller kille. Jag var 100% säker på att det skulle vara en liten dude. Haha,men det var det ju inte. Grym karaktär om inte annat och den där andar scenen är väl inledningsscenen till den färde säsongen om jag inte missminner mig.

 

Ah, nu när jag tänker efter så har ju faktiskt fjärde säsongen även den varit riktigt bra. :)

Link to comment
Share on other sites

Det tog ett tag för mig också innan jag fattade att Snoop var en tjej, jag trodde att hon var en tjejig snubbe först. Hon är förövrigt en av mina favoriter i serien, nästan varje scen hon medverkar i är guld. Som den här t.ex.:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Någon som fortfarande följer FlashForward? Jag gillade verkligen senaste avsnittet, och det börjar äntligen hända något. Synd bara att Joseph Fiennes är så extremt störande i sin roll.

 

Annars börjar ju LOST närma sig sitt slut nu. Två avsnitt kvar, och frågorna är fortfarande extremt många. Säsong sex har varit överlag bra, men det har varit den svagaste tillsammans med tredje. Men det finns god möjlighet för briljanta avslutande avsnitt.

 

För övrigt är nästa serie i kö Six Feet Under. Ska bli kul att ta sig igenom den.

Link to comment
Share on other sites

Cooper: Nä jag har ännu inte tagit mig an FlashForward, men har hört en del bra grejer så det är inte omöjligt att jag kommer att testa några avsnitt. Känns väl lite sådär Arkiv-X:et eller? Och Arkiv X gillas ju.

 

Lost ja. Verkligen en serie som går upp och ner hos mig. Är på sista säsongen men har svårt att engagera mig. Ser mest fram emot att få ett slut på det hela.

 

Six Feet Under. Glädjande besked Cooper! :up:

 

Kollade för övrigt klart på säsong 4 av Wire igår och nja - inte den bästa av säsonger i min mening. Dessutom ingen sådär härlig säsongsfinal - utan den finalen får jag antagligen vänta på tills sista säsongen. 10 avsnitt to go!

 

Favoritkaraktär alla kategorier - OMAR. :up:

 

omar.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Favoritkaraktär alla kategorier - OMAR. :up:

Word. Håller med. Herr Little är min favvo också.

 

Sen håller väl kanske också med om att fjärde säsongen inte är nån direkt superdramatisk säsong. Men på nåt sätt ingår det lite i The Wire-konceptet. Det är inte (ska inte vara) lättuggat. Men kul att du gillar den. Rent objektivt så är väl inte femte säsongen nån supersäsong heller kanske (även om den och alla säsonger är det för mig, haha). Men det förekommer några riktiga höjdpunkter, främst när det gäller scener med folk som dör. Oj oj, här finns det några som jag bara blir lite matt av nu när jag tänker på dem.

 

Du skrev tidigare (tror jag) att säsong två var din favorit hittills, och jag håller nog med. Mixen med hamnarbetarna (plus The Greek), polisen och Barksdale/Bell var perfekt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jaha då är både Lost och 24 ett minne blott. Två finaler som överraskade på mig, en till det negativa och en till det positiva. Men mer om det i mina kommande "recensioner".

 

I veckan kommer vi också klämma The Wire-finalen, så även där ska det försökas summeras.

 

Mycket bra tv blir det. :up:

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...