Jump to content
  • 0

Svensk film, grupp går med experiment, evig sommar.


Jonny74

Fråga

Hejsan

 

Söker en svensk film 70-80tal? där en grupp går med på ett experiment där det är evig sommar, konstiga saker händer, någon ska fly från stället då det visar sig att en av deltagarna har tagot bort rotor eller fördelarlock på (bla. volvo 240?) bilarna så dom inte kommer iväg.

 

Var ganska liten då jag såg den när pappa körde den på bion ;)

 

Mvh Jonny

Link to comment
Share on other sites

4 svar på denna fråga

Rekommenderade inlägg

  • 0
  • Filmstar

Hejsan

 

Söker en svensk film 70-80tal? där en grupp går med på ett experiment där det är evig sommar, konstiga saker händer, någon ska fly från stället då det visar sig att en av deltagarna har tagot bort rotor eller fördelarlock på (bla. volvo 240?) bilarna så dom inte kommer iväg.

 

Var ganska liten då jag såg den när pappa körde den på bion ;)

 

Mvh Jonny

Väldigt frustrerande då jag vet att någon frågat om denna film tidigare och att jag (eller någon annan) hittade svaret. Men nu kan jag inte hitta det. Har för mig att det utspelade sig i norra delen av landet och att det kan ha varit en TV-film, men inte säker.

 

Ah, nu hittade jag den trots allt. Det är Sommarens tolv månader (1988) av Richard Hobert. Tyckte den lät intressant senast någon frågade efter den så det är därför jag visste vilken du menade med en gång. Har själv alltså inte sett den. Mer info nedan:

 

IMDb

Filmtipset

Link to comment
Share on other sites

  • 0

:) pratade med lokala filmhaket igår men den fanns inte att beställa, men han bad mig kolla på Tradera och dyl.

 

Jo det borde dom ju göra eftersom dom äger den, för några år sedan ville jag ha tag på Röd Snö och började leta.

Pratade med nån på SVT och vart runt skickad och kom till slut till en som hänvisade mig till en på NRK eftersom trots att det var en samproduktion så hade dom nån procent mer och beslutade om den.

 

Frågade om det fanns några planer på att visa den på NRK och/eller SVT eller rent av ge ut den på DVD?

Nej några såna planer fanns icke, ganska glad blev jag ca året? senare när den kom på DVD när jag satt och beställde via nätet och kunde förhandsboka den :D Lycka att se den serien igen.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara på denna fråga...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...