Jump to content

The Village


Rekommenderade inlägg

Möjlig Spoiler

 

Någon som sett den underbara polska filmen Seksmisja?

 

..slut spoiler

Förstår inte riktigt varför det skulle vara en spoiler men filmen har jag sett.

 

 

Jo, anledningen till spoilervarning är att personligen tycker jag filmens slut påminner om varandra. Själva effekten.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jo när de upptäckt att Noah hittat dräkten och flytt sa de typ: och då måste det varit han som flått djuren.

 

TVn missade jag helt, men jag hade mina misstankar på att allt inte stod helt rätt till.

Vad jag tyckte var lite dåligt var att man inte fick veta hur de gjort bluffen. När den blinda tjejen (kommer inte ihåg vad hon hette) frågar sin pappa om ljuden i skogen, säger han bara: vi gjorde dem.

Hur? med högtalare eller? Och allt knakande i grenarna och alla stegen inne från skogen? inte kan det varit en rådmedlem som sprang omkring där inne hela tiden, och knappast Noah heller. Och morrandet när monstret attackerade tjejen. Ganska skickligt av Noah att kunna frambringa dem måste jag säga.

 

Annars håller jag helt med om att bluffen avslöjades för tidigt. Efter det var all spänning borta, och jag gick inte för ett ögonblick på att det var ett riktigt monster som attackerade henne ute i skogen. Hade förväntat mig nåt i klass med sjätte sinnet, men blev besviken.

 

Det fanns med på DVD'n (bortklippta scener) hur de gjorde ljuden. De hade hängt upp stora rör som ven när det blåste. De tog bort scenen eftersom den egentligen skulle ha visats då den blinda tjejen sprang i skogen, och de ville inte att folk skulle sitta och tänka på hur sjukt det var utan fokusera på handlingen.

De knakande grenarna.. Är jag osäker på. Djur? Skogen är inte så tyst om man tror.

 

 

Förutom det kan jag säga att jag älskade filmen. Inte direkt handlingen, men hur den var filmad och de underbara färgerna och musiken.

Link to comment
Share on other sites

Jo när de upptäckt att Noah hittat dräkten och flytt sa de typ: och då måste det varit han som flått djuren.

 

TVn missade jag helt, men jag hade mina misstankar på att allt inte stod helt rätt till.

Vad jag tyckte var lite dåligt var att man inte fick veta hur de gjort bluffen. När den blinda tjejen (kommer inte ihåg vad hon hette) frågar sin pappa om ljuden i skogen, säger han bara: vi gjorde dem.

Hur? med högtalare eller? Och allt knakande i grenarna och alla stegen inne från skogen? inte kan det varit en rådmedlem som sprang omkring där inne hela tiden, och knappast Noah heller. Och morrandet när monstret attackerade tjejen. Ganska skickligt av Noah att kunna frambringa dem måste jag säga.

 

Annars håller jag helt med om att bluffen avslöjades för tidigt. Efter det var all spänning borta, och jag gick inte för ett ögonblick på att det var ett riktigt monster som attackerade henne ute i skogen. Hade förväntat mig nåt i klass med sjätte sinnet, men blev besviken.

 

Det fanns med på DVD'n (bortklippta scener) hur de gjorde ljuden. De hade hängt upp stora rör som ven när det blåste. De tog bort scenen eftersom den egentligen skulle ha visats då den blinda tjejen sprang i skogen, och de ville inte att folk skulle sitta och tänka på hur sjukt det var utan fokusera på handlingen.

De knakande grenarna.. Är jag osäker på. Djur? Skogen är inte så tyst om man tror.

 

 

Förutom det kan jag säga att jag älskade filmen. Inte direkt handlingen, men hur den var filmad och de underbara färgerna och musiken.

 

 

enligt mig så tror jag att avslöjandet kom så tidigt i filmen just därför att man ska bli ännu mer fundersam, är det något mer som händer? Så tänkte jag, mina onda aningar började här någon stans och kulminerade givetvis i något av de fräckaste filmslut jag har sett tillsammans med Sexmission (se även min tidigare kommentar om den filmen, ganska lika slut, samma slutkläm)

 

Älskar den här filmen, finns på min måste köpa lista

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jag fattar inte varför så många klagar på den här filmen. Tycker inte den var i klass med sjätte sinnet men näst intill. Man fick många funderingar efteråt kring moral och värderingar. Gör de rätt som försvarar sitt sätt att leva genom att skrämma upp de yngre? Vad hade hänt om de hela tiden hade berättat sanningen, hade någon stannat kvar i byn/sekten av fri vilja?

 

Övriga filmer av samme regissör är kassa.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...